Alla inlägg under januari 2020

Av heroheartdove - 27 januari 2020 21:17

Nu är vi snart framme i februari och vi har fortfarande inte fått någon riktig vinter. Några enstaka dagar med minusgrader, men mestadels är det bara lerigt och kladdigt. Minusgraderna bjuder dock på fina färger på himlen.


Lön i fredags, ekonomin fortfarande rejält ansträngd, men unnade mig nya naglar i lördags. Åtta veckor sen sist, nu känner jag mig fräsch och fin igen.


Och så är jag fortsatt vansinnigt nöjd över flytten till ridskolan. Dels för att hästen verkar så mycket mer tillfredsställd och avspänd i den nya miljön, men också för att förutsättningarna för att hålla igång regelbundet är så mycket bättre nu jämfört med tidigare. Ta bara belysningen vid dressyrbanorna: rejäla strålkastare på bra höjd ger fullt ljus trots att de bara sitter längs en av långsidorna.


Jag gillar också de anlagda ridvägarna, perfekt underlag trots den blöta vintern. Och väldigt skönt att inte behöva oroa sig för bilar, här är det bilfritt, men cyklister och gångtrafikanter stöter man förstås på.


Underbart med stort ridhus också, men igår var oturen framme. Tömkörde hästen och sprang efter för att låta den trava på lite framåt på rakt spår när mitt högerknä gav vika. Rejäl stukning och tilltufsat inre ledband. Så nu får jag stappla fram med hjälp av kryckor och köra sjukgymnastik så fort den värsta smärtan släppt.

Av heroheartdove - 20 januari 2020 23:55

Lön redan den 20:e december förra året gjorde att det blev (blir) långt fram till lönen i januari. Vända runt på varenda krona, men nu börjar jag ana ljuset, barnbidrag idag och lön på fredag. Lär väl åka på dubbla stallhyror även denna månad, men i alla fall inte dubbla foderkostnader.

Trots ebb i kassakistan har det i alla fall blivit sushi två gånger samt icafika en.


Provat att göra srirachapopcorn plus min sedvanliga frunch med stekfläsk, ägg och brödbitar. Kompletterade även med broccoli och paprika, inte tokigt alls. Jag behöver bli duktigare på att äta grönsaker, att steka dem lite lätt gör de nog roligare att få på tallriken.


I övrigt vansinnigt less på vädret - plusgrader, kladdig lera och bara trist. Oändligt tacksam över flytten till ridskolan, himla skönt att bara kunna spola av leran från hästen.

Av heroheartdove - 5 januari 2020 00:11

Efter lagom övertalan har jag nu börjat spela Pokémon. Fast jag har väl inte fokus på strider och sånt utan har väl mer en egen tävlan att fånga så många figurer som möjligt och utveckla dem. Kul att få välja outfit och "buddy", är riktigt nöjd med mina val, detta är så JAG!


Nu i helgen hade jag egentligen tänkt flytta pållehästen till ridskolan, men det blev redan i måndags på grund av att min kompis som skulle hjälpa mig kunde då. Hästen verkar trivas toppen i stallet, är mycket lugnare nu jämfört med tidigare, och häftigt med så stort ridhus.


Nyår i tisdags och lätt antiklimax då jag missade tolvslaget för att jag kämpade med en bråkig bubbelkork. Missade en del raketer, men det berodde nog också på att folk lugnat sig med smällandet. Fick bild på en riktigt häftig ljusexplosion och sedan tände vi en massa tomtebloss.


Nyåret firades i vanlig ordning hos mamma med sambo. Jag fixade förrätt och efterrätt medan mammas sambo stod för varmrätten och mamma för en Janssons som vickning.

Umamiskagen på smördeg med sojadoppade räkor och nori


Ugnsbakad färsk lax med pressad potatis och romsås


Hallontiramisu med blåbär

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards