Alla inlägg under februari 2020

Av heroheartdove - 26 februari 2020 00:00

Tar sikte på Beach 2020 och tänker bli smal! Sojafri måltidsersättning inhandlad från mmsports.se med hopp om viktminskning i kombo med restriktioner när det gäller onyttigheter. Får se hur det går, men borde nog införskaffa en ny våg också.

Av heroheartdove - 24 februari 2020 01:18

Jagar Pokémons och stoppar i mig onyttigheter. Kommit in i något slags flow där jag har ett behov av att småäta och få i mig kolsyra (läs läskeblask). Känns ändå som att jag håller midjemåttet, men klart att det inte är bra, rätt onödigt faktiskt.

Pokemonjakterna går rätt bra och nu har jag vågat battla lite på riktigt. Släpar runt på en arg liten buddy, men har en plan så får stå ut med den ett tag till. I lördags gick vi längs ån, hittade en konstigt skyltad gångväg och en fin vindbro.


Barnet har hostat en hel del och sportlovet (utan snö) har han spenderat hemma, maken och jag har turats om med vabbandet. Lite trist förstås så vi har tröstätit sötsaker.


Nu vänder vi på slantarna sista dagarna innan lön. Gratisåt (eller egentligen betalat genom medlemsavgift) smörgåstårta vid klubbens årsmöte och sedan blev det en budgetvariant av stekt kyckling. Men med enkla medel får man faktiskt till riktigt vettig mat.


Knät mår så där, jag går utan kryckor och haltar i princip bara när jag överansträngt det, men saknar styrka/balans. Fuskar med sjukgymnastiken så jag får väl skylla mig själv...

Av heroheartdove - 13 februari 2020 23:41

Knäet läker, jag har fortfarande en massa rehab kvar, men nu känns det i alla fall som att jag kommer att bli bra. Första dagarna efter olyckan kändes det rätt hopplöst med rejäl svullnad och präktig smärta. Har haft knäet ordentligt omlindat och stapplat fram med dubbla kryckor. Nu är jag så pass bra att jag klarar mig utan kryckor, men visst saknar jag en del balans och styrka, måste koncentrera mig på att gå rätt för att inte felbelasta.

Familjen har hjälpts åt med stallsysslorna och min ridlärarvän har longerat hästen några gånger. Sedan i fredags har jag jobbat henne själv på lina och förra hästens medryttare ska börja hjälpa till med ridningen. Jag får se när jag kan sitta upp igen, men riktig ridning blir det nog inte förrän om tidigast någon månad. Jag vill inte stressa utan vill hellre läka ordentligt så det inte blir några bestående men.

På jobbet kämpar jag på och har verkligen fått upp farten i brevskrivandet. Förra tisdagen skrev jag nittiofyra (94) brev på en och samma dag, helt jäkla otroligt! Vi har haft det lite stökigt i lokalerna på grund av renovering där de lägger ut nålfiltsmattor över de fula plastgolven så vi har fått flytta runt till tillfälliga "arbetsstationer" och haft det allmänt bökigt. När rummen sedan var klara kom chefen och talade om att jag skulle byta rum och få en ny rumskompis. Det känns lite tudelat. Jag och rumskompisen (den gamla) drog inte alltid jämnt, men jag hade ju hoppats på att chefen skulle ha gett oss verktyg för att få det att funka istället för omplacering. Nå väl, nu är jag tillbaka i rummet där allt började. Skrivborden står lite annorlunda och jag har en rätt ung rumskompis. Hon kommer dock att sluta om en månad för att börja på ett nytt jobb. Nygamla ett rummet är varmt och även om det kan bli lite stökigt på gården utanför så tycker jag nog ändå bättre om det jämfört med det förra som låg så att bil-/busstrafiken störde rätt frekvent

Bild tagen från dörren, mitt skrivbord till höger.


Mindre skrivbord, men det räcker. Tur i oturen med knäskada, har inte kunnat hjälpa till något alls med flyttstöket.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards