Direktlänk till inlägg 8 mars 2020

birthday & bowling

Av heroheartdove - 8 mars 2020 23:54

Veckoänden har varit i firandets tecken. Jobbade till strax efter halv sex i fredags och mötte upp maken efter jobbet. Vi var barnlediga och inledde kvällen med asiatisk middagbuffé innan vi var och såg The Ukulele Orchestra of Great Britain.


Stalltjänst igår och som tur var hade jag sedan tidigare bokat in tre skarpa tjejer som mockade boxar i ett nafs. Mitt knä har nämligen fulat sig igen, så nu fick jag bita i det sura äpplet och köpa ett knästöd.

Kanske larvigt starstrucked också, men träffade Paolo Roberto igår på Kvantum Gränby. Lite prat om mat och träning, han fick signera en kokbok som jag haft länge och så bild på oss tillsammans. Glad och vänlig var han, kul! Köpte med mig färsk pasta och pesto till middag från hans egna produkter.


Födelsedag med sovmorgon, sedan något så ovanligt som dubbla mackor till frukost. Men de var kvar från gårdagens stallfrulle, bäst att göra av med dem. Och klimatsmart.


Mötte upp mamma med sambo tidig eftermiddag hos O'Leary's. Inledde med bowling och vi var väl inga stjärnor, men hade det trevligt.


Sedan gick vi ner till restaurangdelen där vi åt mumsig mat. Jag klämde i mig boubonmarinerade ribs, en Brooklyn Lager samt glass med mini-donuts till efterrätt.


Mitt dietande med diet-shaker och måltidsersättningar har fått vila över helgen. Jag tänker inte vara militant strikt och tänker att det är bättre att jag tillåter mig att äta lite "fel" vid enstaka tillfällen än att jag totalförbjuder allt och misslyckas istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards