Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

covid-19

Av heroheartdove - 17 mars 2020 00:23

Nytt förkylnings-(virus) som sprider sig som en löpeld över jorden, corona! Det började i Kina, delar av övriga Asien och vidare till Europa. Jag är totalt onojjig så är extremt dåligt påläst kring detta, men andra är ju helt tokiga: bunkrar hysteriskt med toapapper och konserver. Vet inte om de väntar på jordens undergång?

Jag kämpar vidare med min bantning, det går lite så där... Jag känner mig lite smalare/plattare om magen, men skulle samtidigt behöva "strama upp" den lite. Är inte militant så några onyttigheter har slunkit ner, men letar ändå vettiga alternativ till det onyttiga. Hittade bland annat denna spännande glass:


Dricker en shake på jobbet på morgonen och följer upp med hyfsat vettig lunch. Jag äter det som barn och make ätit till middag dagen innan, men anpassar lite efter mitt dietande. Försöker minska på kolhydrater, så stekt kyckling, sås och fräst grönkål med paprika. Gott!


Försöker också äta nyttigt även under helgen. Mer grönkål, ägg och skinka.


Eller grönkål och äggula.


Blir fortfarande lite hungrig på kvällen (dricker shake som middag) så känner jag att jag behöver äta mera kokar jag 1-2 ägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards