Alla inlägg under februari 2021

Av heroheartdove - 22 februari 2021 16:40

Livet är inte alls bra. Hero känner sig liten, ledsen, sviken och besviken. Tilliten är rejält naggad i kanten och hur Hero ska våga lita på folk igen vette sjutton. Sveket, det sveket. Hero är en överlevare, men med väldigt trasig själ. Hero går vidare, erfarenheter rikare: man kan inte lita på sina vänner.

Av heroheartdove - 7 februari 2021 01:50

Min vanliga "nagelmänniska" har semester (Jag vet ej hur länge eftersom de andra på salongen inte är särskilt bra på svenska) så jag fick boka in en vikarie för två veckor sedan. Den blå färgen med glitter blev snygg, men tjejen som fixade den la färgen för långt från nagelbanden och eftersom mina naglar växer som ogräs blev det snabbt fult. Bild nedan från dagen då de gjordes, här är de okej, men ändå inte bra.


Eftersom jag inte kände mig helt nöjd och jag dessutom är lite anti gällande salongen på grund av kommunikationssvårigheter, löpande band-känsla och att de endast tar betalt med kontanter bokade jag in en ny behandling redan nu hos köpcentrets andra nagelsalong. Slog på stort och bokade in behandling både för händer och fötter. Och nya stället var bra! Fick en kille och istället för att slippa bort precis allt gammalt material tog han endast bort det övre laget med färg, sedan byggde han på med ny gelé. Detta gjorde att när gelén skulle härda i UV- ljuset så brände det inget alls i nagelbäddarna. Valde nån rosa-lila chrome och det blev så snyggt! Behandlingen avslutades med att händerna gnuggades med varm fuktig handduk och massage med O.P.I:s underbara avojuice.


Sedan fortsatte samma kille med min fotbehandling. Fotbad med bubblor, fila, massera, forma och lacka med gellack, allt medan jag satt i fåtölj med ryggmassage. Även fotbehandlingen avslutades med handduksgnugg och massage. Verkligen egentid deluxe och jag kommer definitivt fortsätta gå vid det här stället. De kändes mer seriösa, mer "spabehandling" än bara en snygg yta, mer avkopplande. Dessutom bjöds jag på en kopp kaffe.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards