Alla inlägg under januari 2022

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även om det är svårt.

Kan börja med lite klädshopping och stök med vinterkappa. Sålde min gamla i början av förra året då jag främst krympte ur den så att den inte satt så snyggt längre. Jag gillade dock den kappan starkt, varm och snygg färgkombo (svart med beige foder) även om yttertyget inte var extremt kraftigt eller vattenavstötande. Sökte fram en ny modell från samma tillverkare, men med lite kraftigare yttertyg. Färgkombon lite sådär..., "blue graphite" på utsidan (typ mörk-mörkgrå) och vit på insidan. Fantastiskt opraktisk färg. Modellen kallas "Ice" och jag trodde den skulle vara varm, men nä-e. Knatade jag på i hysterisk fart höll jag värmen, men annars frös jag. Suck! Så sålde den och köpte en annan. Samma färg på utsidan, men mörkt foder. Varmare, men yttertyg som liknade den första kappan. Nu har jag dock sprejat den med impregneringsmedel så borde kunna pärla bort en del regn.


Fortsätter med nagelpiff och fick riktigt fina nyårsnaglar nu sist. Kanske är det ytligt på något vis att hela tiden ha tillfixade naglar (särskilt när jag i övrigt ser trist och sunkig ut), men jag har alltid gillat att ha fina naglar och är så glad att jag nu kan ha råd att få unna mig denna lyx regelbundet. Jag brukar "försvara" nagelkostnaden och utläggen för mitt PoGo-spelande att det ändå är billigare per månad än att ha egen häst.


Och apropå det här med egen häst. Trots det turbulenta året har jag inte ångrat försäljningen en enda sekund. Det var rätt att sälja och jag trivs med att kunna sätta sprätt på pengarna på annat istället. Typ semesterresor, goda luncher, och lite vardagslyx.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards