Alla inlägg under december 2014

Av heroheartdove - 31 december 2014 04:16

Ett nytt år i antågande. Fuck nyårskrönikor, sammanfattningar och löften. Skitår lönemässigt på grund av utmattningssyndrom. Skitår tävlingsmässigt gällande bedömningssporten. Farväl du fina arga tant. Jävla pendlande till jävla skitjobb med värdelösa egotyper på HR-avdelningen. Korkade företag som dissade mig. Välkommen du underbara söthjärta.


Efterrätt och nattamat förberedda. Vin och andra förnödenheter framplockade. Nyårsvaka med umpis och sambon. Dissar självcentrerade Jan Malmsjö och skålar i bubbel under fyrverkerifylld himmel.

Nytt år:
Nytt jobb?
Ny lön?
Nya vänner?
Nya erfarenheter?
Ny kroppsvikt?
Nytt kroppsomfång?
Nya ideal?
Ny livstro?
Tro? Hopp? Kärlek?
Meditation. Inspiration. Reinkarnation.

Av heroheartdove - 27 december 2014 01:46

Svärmor kördes ut, ut, ut... Nej då, inte så illa, men skönt att få vara solo med make och barn igen. Julfirande. Julafton hos oss. Umpis med nyblivne sambon kom vid tolvtiden. Lite lek och stoj, sedan jullunch vid ett. Satt och åt länge och till slut dök världens segaste svärmor upp. Hon hade velat bli hämtad nere vid tågstationen, men jag "tvingade" henne att ta taxi. Varför måste maken iväg mitt i firandet bara för att hon inte kan planera på något vettigt sätt? Kalle Anka, glögg och julgröt. Umpis och sambo hem till sig, svärmor bodde kvar.

Vår fantastiska gran (mamma gillade nog faktiskt den) med julklappar!


Klassisk teve, barnet uppslukades av Kalle Anka och hans vänner för första gången.


Barnet fick en lyftkran och hunden en julegris.


Juldagen i stallet. Kallt och krispigt väder med underbar sol. Fick sällskap ut på ridturen igen, är löjligt förtjust i min underbara vovve!


Middag på den lokala pizzeria-puben. Tog det vanliga, calzone med färsk lök och massor av bearnaisesås. Barnet skötte sig bra och charmade i vanlig ordning sin omgivning. Somnade hyfsat smidigt sedan och då kunde jag leka lite med hans nya prylar!


Annandagen blev seg. Stallet med make och vovve på morgonen, sedan sömn. Via biltvätten ner på stan vid femtontiden. Buffé på China River. Jag åt sushi och diverse friterade grejer, mums! Sedan kunde vi äntligen vinka av svärmor vid stationen och fara ut till umpis och sambo för middag nummer två. Trevligt!

Och nu ligger jag i sängen hemma. Har löst korsord och kikat på teve innan sänggåendet. Tyvärr har jag just blivit tvärtäppt, snorklig och nysig med rinnande ögon, får väl se hur det blir med sömnen. Hoppas i alla fall på att få en del egentid med hjärtehästen senare idag.

(Och ja, granen är ännu kvar. Den bäres ut vid tjugondedag knut!)

Av heroheartdove - 23 december 2014 00:19

När jag for hem från jobbet och direkt ut till stallet såg det ut så här:

Så kanske, kanske, kan vi få en vit jul? Vit som snö, inte som alkoholfri. Vi hårdsuper inte, men vill ha en nubbe till sillen, glögg och annat gottis som man kan få unna sig när det är långhelg.

Vi storhandlade idag. Åkte till köpcentret och fick börja med att trängas med idioter ute på parkeringen. Med lugn och tålamod (och tur) fick vi en p-plats precis utanför entrén. Bolaget! Blossa starkvinsglögg, Hallands Fläder (slut på Läckö Slottsakvavit), Bailey's with a hänt of Coffee samt Diemersfontein Coffee Pinotage. Ica Kvantum - skinka, sylta, tre sorters sill, prinskorv och bakad leverpastej. Även grötris, en massa mjölk, choklad och annat smått och gott.

Lassade av matkassar och make hemma och for vidare. Julklapp till barnet. Sedan ner på stan. Ute på slätten lyste solen genom molnen, fint!


Fick snirkla runt några varv, men fick sedan en plats precis intill stadens saluhall. Störtade in för en försenad lunch, sushi! Så himla gott, tröttnar aldrig på det. Fick soppa också, gott och värmande i kylan.


Var sedan till min fantastiska nagelskulptör. Har inte fixat naglarna på evigheter på grund av pengabrist, men unnade mig lite lyx nu. Så snygga franska naglar med pynt som personifierar mig. En fjäril för den fria själen, ett hjärta för kärleken och en blomma för livet.

Av heroheartdove - 22 december 2014 00:22

Egentid kan man inte få för mycket av, särskilt inte när man har barn. Maken jobbade i fredags kväll och jag hade tur så barnet la sig i hyfsad tid. Kunde sitta och häcka framför teven som vanligt och vid midnatt kom maken hem med lite nattamat.


På lördagen lämnade vi barnet hos umpis och hennes nyblivne sambo och for till hästen. Solen sken, så vi passade på att ta en promenad. Härligt att få lite ljus på sig! Sedan kunde vi ägna oss åt städ hemma samt lagom storshopping på det nya Ica Maxi. Avrundade med middag ute på restaurang, trevligt! China River som vanligt och som alltid så proppade jag i mig biff tie-ban och friterad ananas med glass.


Sov dock dåligt inatt på grund av rejäl nästäppa. Vet inte vad som hände, men sent på kvällen blev jag jättesnorklig, tvärtäppt och nysig. Vaknade outvilad och med huvudvärk, känt mig frusen och ruggig hela dagen. Barnet fick skjuts hem vid lunch och sedan for jag och lill-snottran ut till stallet. Blev en ridtur tillsammans med mina hjärtedjur, så glad att jag har dem. Hade egentligen inte tänkt rida, men eftersom solen sken igen så kunde jag inte låta bli.

Av heroheartdove - 18 december 2014 23:19

Buhu, jag vill ha ett nytt jobb! Det går över förväntan bra att pendla, arbetskamraterna är trevliga och sysslorna i sig helt okej, men... Jag vill göra något annat! Gå vidare i livet och pyssla med sånt jag är utbildad för. På sistone har det faktiskt dykt upp flera lediga tjänster inom mitt område, skickade in fyra ansökningar i söndags, blir fler till helgen. Om jag nu skulle skriva en önskelista till jul så skulle nytt jobb stå överst. Och så har jag messat en annons från Rusta till maken, en massagedyna vore super!


Barnet verkar uppskatta sin nya säng, sov hela premiärnatten i den och la sig utan knot även ikväll. Blev riktigt bra, tycker jag, och rummet mer passande för en grabb i hans ålder. Visst, han fick utan problem plats i spjälsängen, men den är ju anpassad för småttingar, nu kunde han få en madrass som stöder honom bättre.


Ser gosigt ut! Lill-snottran har dock inte fattat det där med att ligga skönt. Hur kan det här vara bekvämt liksom?


Nå, snart bara fem dagar kvar till jul. Det ska bli skönt med några dagars extra ledighet, tid för reinkarnation. Tända ljus, äta gott, sitta inlindad i filt och bara slappa. Jag önskar mig ett nytt välbetalt jobb, en massagedyna och annat smått och gott.

Av heroheartdove - 17 december 2014 23:16

Jobb tre timmar under förmiddagen. Träffade på en fd kollega som jag jobbat väldigt tajt med, men vi har inte setts på knappt ett år nu. Så skoj att ses, kram och födelsedagshälsning, kom minsann ihåg att han fyller år imorgon.

Snöblandat regn på väg hem, fick köra sakta (100 km/h) och blev lite sen till shoppingen med mamma. Vi var till Ikea, började med en fika. Tog äppelkaka med vaniljsås. God kaka, men för lite sås! Vi var effektiva och planerade in julmatsinköpen inför julafton om en vecka. Vi firar ju hos oss i stan, men delar på matinköpen. Sedan shoppade vi komplett juniorsäng till barnet med kudde, madrass och sängkläder. Jag passade även på att köpa ytterligare fejkväxter att ha i köksfönstret.

Hem med allt, "tur" att maken vabbar så att vi kunde montera ihop sängen direkt. Eller. Jag hängde upp blåa kulor i julgranen (nu är den FAKTISKT jättefin) medan make, barn och hund grejade i sovrummet.


Och nu är jag som vanligt vaken för länge. Häckar framför teven i kärt sällskap av världens mysigaste hund. Imorgon jobb, lite mer julklappsinköp och häst.

Av heroheartdove - 17 december 2014 00:36

Olagom till jul gav vår kaffebryggare upp, en Melitta look deluxe. Julklapp av päronen 2006, tror jag. Modellen var då bäst i test hos Råd & Rön och den har funkat bra även om glaskannan varit lite bökig att tömma. Nåväl, nu när den gav upp lovade jag maken att han skulle få en ny i julklapp av mig, så satte igång med research på nätet.

Moccamaster KB 741 Silver AO. Modellen är en av Moccamasters dyrare, men har bra extrafunktioner utan att det blir onödigt "lull-lull". Fått bra omdömen i olika tester, både proffsgjorda och rena kundrecensioner. Beställde den från Elgiganten, snabb och smidig leverans! Naturligtvis fick maken den direkt och vi är verkligen supernöjda. Det ÄR skillnad på bryggare och bryggare. Den här är snabb och ger riktigt hett kaffe som smakar underbart.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards