Alla inlägg under maj 2016

Av heroheartdove - 29 maj 2016 18:24

Inledde dagen med hjärtehästen och därefter Leos Lekland med familjen. Hamburgare och stripes till lunch plus korsord som tidsfördriv medan make och barn härjade omkring. En slush blev det också. Och så hämtsushi som avslutning.

Av heroheartdove - 29 maj 2016 00:09

Men SUCK! Klarade av veckans fem arbetsdagar även om jag var otroligt trött i onsdags och fredags kväll. Kände mig duktig och hoppades vara på gång nu, kunna jobba så som jag ska eftersom jag dessutom fått hyfsad koll på allergin nu. Så kajkar ögonen (ögat) ihop. Bläh. Varit rätt irriterad i dem under veckan, främst det högra. Kunnat dra loss varsträngar och fått droppa dem regelbundet. Men nu undrar jag om det inte håller på att utvecklas till en infektion i högerögat, så jäkla typiskt. Lite mojs står jag ut med och låter jag bli att klättra på arbetskamraterna så borde jag inte smittas heller. Men kleggar det ihop alldeles med gult var måste jag kanske vara hemma?

Nåväl. Efter sex dagars vila var det dags för hjärtehästen att komma igång igen. Vi for iväg till trevlig kompis och trimmade tillsammans.

Av heroheartdove - 27 maj 2016 22:30

Behöver lite mer nageltillbehör plus schampo till håret, så la en beställning på lyko.se för jag tycker bättre om webbshopping än att knata runt i fysiska butiker.

Till naglarna köpte jag blått nagellack från Essie, ett genomskinligt topplack (oxå Essie) och nagellacksremover från Depend.


Till håret blev det schampo och balsam från Lánza. Tycker att det är i nästan samma klass som Kérastase, men lite billigare. Dyrare (och bättre) än Loreál Professional. Nu senast hade jag ett kit från Schwarzkopf Professional, men dels gillade jag inte doften och sååå bra höll väl sig inte färgen kvar.


De här flarrorna blev det!


Finns också som storpack.


Och man kan komplettera med lite värmeskydd som väl också funkar som anti-frizz.


Produkterna ska dofta lite kokos, vara väldigt krämiga (schampot) och har fått bra betyg från andra användare. Står att de ska vara färgbevarande, men jag vet inte... Får i alla fall duga nu när håret inte är nyfärgat. Planerar ju att låta Wirvla färga i slutet av sommaren och då går jag över/tillbaka till Lánzas färgserie. Schampo och balsam som finns som ovan i vanlig storlek och bigpack, fantastiska Magic Bullet (värmeskydd som jag redan använder) och en annan helande variant av skydd.


Det här blir bra!

Av heroheartdove - 26 maj 2016 23:40

I gårdagens goodiebag fick vi en grön Coca-Cola life, färre kolhydrater och sötad med naturligt steviaextrakt. Om det egentligen är så himla mycket nyttigare vet jag inte och smaken var den samma. Kör nog på med pepsi i den mån det går.


Shoppat tillbehör till hjärtehästen. 20% rabatt i en av favoritwebbshopparna är inte fy skam, så jag slog till! Svart och vitt blev det, men tyvärr gör inte produktbilden produkten rättvisa och därför lägger jag till en bättre bild på helsvart version. Jag hoppas verkligen att det kommer att passa!

Av heroheartdove - 26 maj 2016 00:56

Numera är compeed-plåster allmänt kända, perfekta vid bland annat skavsår och blåsor. Knatade in på apoteket vid stadsdelscentret för att shoppa, har nämligen fått groteska skavsår / eksem / brännblåsor ungefär i ljumskarna, men lite mer mot låren till. Började som ridsår för knappt en vecka sedan, men bara på vänster sida. Nu har det fördubblats och urartat helt, gör helt förjävligt ont och vägrar dessutom att läka. Tjockis-låren gnids ju liksom mot varandra hela tiden. Kletar på Bepanthen och det lindrar, men funkar inte till fullo. Gick alltså in på "Apoteksgruppen" för inköp av superplåstren, men vad fan?! Skitstället har inte compeed?!! Fri konkurrens är bra, men man blir ju galen när de inte har basala saker som plåster. Nä, receptbelagd medicin kommer jag fortsättningsvis att beställa från Apotea.se och andra medikament och tillbehör i fysiska Kronans Apotek i lokala köpcentret, de har ett stort och brett utbud. (Kan också meddela att jag totalt bojkottar gamla Apoteket, samma namn fortfarande, då jag tycker att de har otroligt dålig reklam där de idiotförklarar oss kunder.

Hursomhelst. Skit i apoteken nu. Lokala icabutiken hade kunddag där de i samarbete med olika leverantörer och matproducenter bjöd på en massa gott i och utanför butiken. Dessutom 10% rabatt plus en riktigt välfylld goodiebag till alla stamkunder med kuponger. Jättetrevligt, jättegott!

Slog ner rumpan i teve-fåtöljen vid halv sex och somnade nästan omgående. Inte oväntat då jag jobbat tre fulla dagar, skött om hästen och bökat med barnet. Värmde sedan matrester från gårdagen. Då hade barnet kompisbesök och vi ordnade friterade grönsaker och kyckling till middag. Smakade toppen både igår och idag!


Sedan piffade jag naglarna, provade de nya grejerna från Astonishing Nails och det var stor skillnad att jobba med dessa produkter jämfört med Nagelgigantens eget märke. Mycket lättare att få en bra konsistens på akrylen medan man jobbade med den och mildare doft dessutom. Nöjd!


Och så måste jag berätta lite annat, typ att jag fått milkshakes på hjärnan. Lyxshakesen på Max är ju supersmarriga, men här om dagen provade maken och jag varsin Oreo-shake från Burger King. Lite tjock, man fick inte med några (anpassade) sugrör, men smaken med kaksmulor var toppen. Inspirerad av detta blev det så Oreo-glass igår. Som vanlig GB-sandwich, men med Oreo-kex.

Av heroheartdove - 23 maj 2016 23:17

Äntligen min tur - i flerdubbel bemärkelse! Varje måndag och fredag slumpar lilla lokala icabutiken ut ett gäng lådor (5-6 st per gång) med frukt och grönsaker som inte kan säljas till fullt pris. Varje låda kostar femtio spänn och pengarna går till barnsjukhuset i stan.

Butiken lägger ut ett inlägg på sin facebooksida kring lunch dessa dagar och de som kommenterar först "vinner". Jättepoppis är det, man måste vara snabb för att få en låda. Jag har kämpat flera gånger den senaste månaden utan framgång, men idag - ÄNTLIGEN!!

En välfylld låda med melon, ananas, paprika, broccoli, tomat, äpple, citron och mycket mer. Imorgon friterar vi grönsakerna och äter frukt till efterrätt.

Bokat första semesteraktiviteten också. Blir favorit i repris med Kolmården. Dock inte Vildmarkshotellet, det var fullbokat, utan vi övernattar på deras Safari Camp. Boende i tält (extra elvärmekälla finns om det blir kyligt) på tältsängar i sovsäckar. Grillbuffé på kvällen kring lägerelden och frukost med utsikt över savannen. Tältbyn ligger mitt inne i parken intill den stora "savannen" med alla vilda djur. Staket runtomkring tälten förstås, men det kan nog bli en häftig upplevelse ändå. Bara det inte ösregnar.


Och så verkar det som att jag får mina nagelprylar i alla fall. Har fått avisering på mailen att paketet är skickat och skönt är det. Hade blivit krångligt om de nekat och blivit tvungna att kreditera köpet som ju redan var betalt med kort.


Nu ska jag sova. Har slitit som fanken på jobbet idag, blev otroligt många lyft även om det bara var under en begränsad period. Inte lättare heller med skumma skaviga brännblåsor i typ ljumskarna. Svider och gör så himla ont. Blir mjukisbyxor imorgon även om det bästa vore att gå commando med kjol. Tur att hjärtehästen har några dagars semester för ridning är inte att tänka på.

Av heroheartdove - 23 maj 2016 00:07

Finaste familjebilden. Vi är sååå fantastiska på att fastna på bild tillsammans. Älskade, älskade familjen!


Tjusig tävlingsbana, krasst resultat.


A lovely day off. Filtrerade originalbilden i Instagram och resultatet känns (för mig) väldigt engelskt. Tror det är färgerna som påminner om gamla bokmärken från förr.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards