Alla inlägg under november 2017

Av heroheartdove - 29 november 2017 22:17

Den sextonde december är det julbord ute på schysst restaurang med jobbet. Känner att jag behöver något nytt att sätta på mig eftersom det mesta i min "fingarderob" krympt på något sätt. En chansning att beställa oprovat, men får hålla tummarna att det blir bra!

Av heroheartdove - 28 november 2017 20:52

Nu är jag färdig med årets julklappar. Nästan i alla fall, har inte kommit på vad jag ska köpa till mamma (hon fyller dessutom 75 år veckan innan jul) och hennes sambo. Men till maken har jag beställt en brödrost, förutom den jacka som jag köpte i helgen. Egentligen skulle han behöva ha jackan i förväg, så får se hur jag gör.


Barnet får ett pussel från Ravensburger. Han har redan ett med XXL 100 bitar som föreställer världen och bilder på områdestypiska djur som han lägger rätt enkelt, så detta borde passa bra nu. Dessutom med solsystemet som han är så intresserad av.


Till mig själv beställde jag en HDMI-kabel att ha mellan bildskärm och dator, den D-SUB som följde med är så himla klumpig.

Av heroheartdove - 27 november 2017 21:05

Äntligen har jag fått tillbaka min datahörna! Det blev himla snyggt med svarta tillbehör och det ergonomiska tangentbordet är hur skönt som helst.

Av heroheartdove - 26 november 2017 22:48

Igår var familjen ute på restaurang med mamma. En ganska nyöppnad asiatisk restaurang av det exklusivare slaget.


Restaurangen har a la carte, men tjänar väl mest på sin buffé med sushi, dumplings, nudelsallader och wokgrytor. Lite besviken över att det typ var räkor eller svamp i nästan alla dumplings, men sushin var riktigt bra!


Idag blev det en lång sovmorgon och sedan varvades dagen med bullbak, shopping och Morsealfabetet.


Gjorde pizza till luddag och den blev ovanligt lyckad. Köpedeg och köpesås med riven ost och lantsalami.


Under dagen fick jag dock huvudvärk, blev trött och frusen. Sov en stund efter maten, men vaknade lika sliten. For hem (vi var hos mamma) och har mest suttit i fåtöljen. Känner mig fortfarande inte helt fräsch, får se hur det verkar imorgon.

Av heroheartdove - 25 november 2017 02:38

I USA är det fortfarande Black Friday = shoppar man från webbutiker därifrån så får man ännu rabatt. Och när John Blund vägrar komma ägnar jag mig åt mitt-i-natten-shopping vilket resulterat i en jacka åt mig och en åt maken.

Av heroheartdove - 24 november 2017 22:56

Till Arlanda idag där vi spanade in delar av Norwegians flygplansflotta, spännande!


Nu är vi hos mamma över helgen. Skönt med varsin dator.

Av heroheartdove - 24 november 2017 01:01

Har flyttat in bildskärm, mus och tangentbord i barnets rum, nu ser det riktigt proffsigt ut vid hans skrivbord. Ska flytta över de externa högtalarna också, men måste damma av dem först.


Själv har jag researchat en massa och letat och jämfört priser, blir helt störd eftersom jag jobbar med sådant numera. Hade siktat in mig på ett helt "paket" med skärm, mus/tangentbord, högtalare och usb-hub från Elgiganten för drygt 2100 kronor, men gav upp shoppandet på deras webbsida. Förstår inte, borde man inte se över prestandan så allt är okej inför en rea där man verkligen lockat med låga priser och gjort reklam för att den startar en viss tid? Nä nu var allt så seeegt och lååångsamt så att man tröttnade. Det gick väl hyfsat att lägga grejerna i cyberkundkorgen, men när det var dags att bekräfta och betala fastnade jag i nån sorts kassakön. Helt vansinnigt, en timme utan resultat. Så jag sket i det och plockade ihop följande grejer på Mediamarkt istället:

Ergonomiskt tangentbord från Microsoft, synd att inte musen också är formad.


Knappt 22" bildskärm från Samsung.


Små högtalare från någon tillverkare som börjar V.


Tyvärr hade de ingen vettig usb-hub, men hittade nedanstående på Netonnet. Åker förbi stadens lagershop vid tillfälle.


Och faktum är att det faktiskt blev billigare att handla från Mediamarkt och Netonnet jämfört med Elgigante. Ha, där tappade de en kund.

Av heroheartdove - 22 november 2017 23:52

Drygt två månader vid nya jobbet och jag har knutit fantastiska kontakter. Vi babblar om allt möjligt, både jobbrelaterat (förstås) och privata grejer. Lättsamt, skojfriskt men naturligtvis allvarligt när det behövs. Glad över alla förmåner, aktiviteter vid sidan om jobbet, mobiltelefon och bärbar dator.

Eftersom den stationära burken hemma är trött och seg använder jag den knappt något alls numera, bara när jag ska göra räkningarna. Istället har barnet använt den, men den är ju långsam för honom också plus att jag skulle vilja ha tillbaka min plats vid skrivbordet, behövs om jag ska kunna jobba hemifrån på ett vettigt sätt.

Jobbet ja. Fina nya kamrater som stöttar och hjälper och som är datorfreaks. Således kunde jag köpa två begagnade laptops för 500:-/st. Något tunga och klumpiga (jämfört med min superslimmade pryl), men schysst prestanda och minne, betydligt snabbare än de stationära datorerna som vi har. Känns fantastiskt trendigt trots att de med "datormått" är rätt omoderna.

En dator till maken...


En dator till barnet.


Min gamla burk tänkte jag skrota och så flytta skärm, mus och tangentbord till barnets rum. Är egoist och fräschar upp min egen arbetshörna med nya grejer istället, ser faktiskt fram emot det.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards