Alla inlägg under oktober 2018

Av heroheartdove - 25 oktober 2018 23:45

Har fnurrat lite på nästa tatuering. Är vansinnigt löjligt nöjd över min första samtidigt som jag känner att den inte är helt fulländad. Eller... Klar är den ju, men jag är inte färdig. Tro, hopp och kärlek är viktiga ord i mitt liv, likaså de älskade som inte är med längre. Men så har jag ju nån sorts hinduisk ådra i mig, tänker på något vis att ur motgångar föds framgångar, en sorts pånyttfödelse. Sedan jag lite mer seriöst läste om hinduismen i gymnasiet har jag fascinerats av tanken att man samlar kraft och går vidare. Så jag tänker mig nu att ha de mer klassiska orden/symbolerna allra närmast hjärtat, men också låta Heros ledord få ta plats. Höger underarm, jo det blir bra.

Av heroheartdove - 20 oktober 2018 18:15

Av heroheartdove - 19 oktober 2018 23:06

Idag hade vi Hela havet stormar på kontoret. Inte så att det var stökigt eller bråkigt, utan för att tre personer gjorde en trippel-rockad med rumsbyten. Min kompis som jag flyttade in hos i slutet av maj fick flytta till det rum som jag satt i från början. Min mentor flyttade därifrån för att flytta in som vikarierande kvalitetshandläggare och avdelningens andra rookie som kom i maj/juni och som haft tillfällig plats där inne fick ta över skrivbordet mitt emot mitt.

Jag tror att det här blir bra. Jag har trivts jättebra med min förra kompis, men ombyte förnöjer... Nä, men några småsaker har väl gnagt lite. Jag är ju en öppen och välkomnande person så därför har det varit lite tråkigt att nästan hela tiden suttit med rumsdörren stängd.

Vi puffade skrivborden närmare fönstren också. Jag har haft min lådhurts mellan skrivbord och fönster, men nya kompisen har ingen och då blev det så konstigt med en glugg där. Så vi flyttade skrivborden intill fönstren till bästa spanläge och så ställde jag lådhurtsen snett bakom mig upp mot bokhyllan.

Så här ser det ut nu


Så här såg det ut innan

Av heroheartdove - 7 oktober 2018 21:47

Jag vabbade i onsdags och torsdags. Barnet var väl inte jättesjukt, men lite hängig/trött och småvarm i pannan. Eftersom det är jag som väcker honom fem dagar i veckan så märker jag ju direkt om det är något avvikande. Så några mysiga dagar hemma med pyssel, dator och sushi.

I fredags hade vi personaljippo efter jobbet. Jobb som vanligt först och sedan bytte jag tröja och blippade ut mig klockan 16:50. Tio minuter senare började minglet på kontoret. Det bjöds på frikostigt med öl, vin och cider (och alkoholfria alternativ) samt chips och godis. En tipspromenad hann vi också med innan middag ute på närliggande restaurang. Trerätters meny och tre glas vin, mums flera gånger om! Promenerade hemåt i sällskap arbetskamrat som bor bara några kvarter bort och var hemma till klockan 23.

Lååång sovmorgon igår och sedan cykel ner på stan med familjen. På det stora handelstorget var det internationell matmarknad med en massa roligheter.


Barnet åt franska crêpes med Nutella och så delade vi på några spanska churros med kanel. Köpte engelsk fudge och fantastiskt god pecorino.


På kvällen var jag och tömkörde den brune valacken. Av olika orsaker kommer jag inte att hjälpa till särskilt mycket mer med den svarta danskan utan väljer nu att fokusera på den brune samt ridskoleridningen. Jag träffade AM (valackens ägare) igår och vi stämde av läget och planerade framåt, känns jättebra!


Idag cyklade familjen till det närbelägen köpcentret. Köpte nya cykellysen och mat. En fika unnade vi oss också.


Hunden har nog blivit lite försummad under helgen och vill pussas och kramas väldigt mycket. Får gottgöra henne till veckan med åtminstone tre eftermiddagspromenader.


Avrundade så veckan med sushi med familjen samt mamma och sambo. Tror nog att de uppskattade stället.


Slutligen webbshoppat lite till... Köpte ett par vinteranpassade ridtights från Hööks tidigare. Rätt billiga, men kändes inte helt okej. Nu såg jag att horze.se hade erbjudande 3 för 2 så chansade och köpte två par byxor som ska ha en tunnare fleecefodring och ett par vanliga. Får hoppas att de kommer att passa.


Till veckan blir det jobb som vanligt. Räknar med att promenera med hunden måndag, tisdag och torsdag. Onsdag flexar jag ut klockan 16. Ska först fika med hjärtehästens ägare och sedan är det kundkväll med Ica Kvantum med asiatiskt tema.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards