Alla inlägg under oktober 2014

Av heroheartdove - 29 oktober 2014 23:34

Fick med mig maken på en promenad vid Röbo. Vi parkerade vid en skum grusplan bakom en ännu skummare bilmek. Sedan traskade vi uppför och nerför och kom bort till hundhagarna. Tre hundar på plats sol Nattis fick lattja med, kul! Det är så underbart att ha en så enkel och okomplicerad hund. När andra skäller är hon helt tyst och när andra bufflar runt är hon vänlig och hänsynstagande. Nå väl, vi var i hundhagen en stund och sedan gick vi uppe längs åsen tillbaka till bilen.


En val?


Dagens lunch, sjögrässallad och sockermunk.

Av heroheartdove - 27 oktober 2014 02:27

Jag VILL verkligen bli lite smalare, mer slimmad, men med muskler. Dock mår jag ju som jag gör och orkar dessvärre inte fokusera på någon mer träning än pållinuttan och.hundpromenader Ska FÖRSÖKA ta en sväng vid Röbo någon dag. Kanske på onsdag, då är maken ledig så då kan jag få sällskap, stött och pepp från honom. Jag har även önskat mig en "vikt-rockring" i julklapp av mamma, inte för att jag tror att jag blir smalare med hjälp av en sådan, men jag får röra på mig och gunga med hela kroppen. Och det är nyttigt! Har i alla fall bytt batteri i vågen och vägde mig för första gången på flera veckor. Har faktiskt gått ner knappt 2 kilo. Syns visserligen inte på mig, men kan jag fortsätta att tappa ett halvt kilo i veckan så får jag nog vara nöjd.

Det går lite så där med maten och kosthållningen. Nu skiter jag i olika dieter (även om jag naturligt äter ganska lchf-likt) och äter det jag känner för. Äter ingen frukost och oftast inte någon lunch heller. Äter jag lunch blir det typ McDonald's eftersom jag oftast är ute och kör bil när jag blir lunchsugen. Till middag (blir rätt tidigt eftersom maken ofta jobbar kväll-natt) något hemlagat, vanligtvis ris eller pasta med något köttigt tillbehör. Senare på kvällen/natten äter jag gärna lite grönsallad med mozzarella (komjölksfri) och olivolja. Nu har jag även hittat på den isländska yoghurten Skyr. En tjock och krämig yoghurt, naturligt proteinrik, inte mycket fett och laktosfri på grund av hur den behandlas vid tillverkningen. Kör på med vaniljyoghurt och smaksätter den med hallon och blåbär och lite socker. Mums, en energi-kick!

Av heroheartdove - 22 oktober 2014 23:51

Tog med mig vovvan och for till norrort för att shoppa ett fleecetäcke henne. Provade ut ett blå-beigerandigt som jag köpte, men är ändå inte helt nöjd med modellen. Inga benremmar och inget skydd för bröstkorgen. Så väl hemma igen beställde jag ett annat i rätt modell, men får se om det kan levereras. Fanns i lager enligt webbutiken, men jag tror att det egentligen är en utgående modell från förra året. Finns inte detta täcke provar jag nog lite engelska webbsidor, de kan ha bättre utbud.

Hur som helst så skötte sig hunden i alla fall jättebra, glad och positiv hela tiden trots att det blev långa stunder i bilen. Har nu ikväll fått gnaga en massa ben och har efter det totalslocknat i sin säng. Söt!

Av heroheartdove - 20 oktober 2014 01:27

Klimakterietant eller väderurladdning? Idag for familjen till Svartbäcken och parkerade utanför Domarringens skola. Sedan traskade vi uppför brantaste Tunåsen och hade sedan världens häftigaste utsikt. Duktiga barnet klarade branten utan problem och tyckte sedan att det var väldigt spännande att kika på olika "landmärken".


Från början hade vi tänkt följa motionsspåret Röborundan, men när vi nådde utgångspunkten hittade vi på en massa olika grejer som kommunen(?) fixat fram. Vi provade på utegymmet och jag blev så inspirerad att jag ska ha som mål att träna där en gång i veckan. Även lillgrabben gymmade lite!


I naturlekparken som låg strax intill gymmet fanns roliga balansgrejer. Jag bara skryter känns det som, men grabben tog sig fram över de vingliga prylarna hur smidigt som helst.


I naturparken fanns det även fint snidade träfigurer i form av bland annat rävar och björnar.

 


Och precis intill alla roliga saker låg två hundrastgårdar. Det är kommunen som upplåter marken, men hagarna sköts av en liten ideell förening. Medlemsavgift humana 200 kronor per år som man gärna fick lösa, men inget måste ändå för att få utnyttja hagarna. Skönt det, känns inte så kul att betala avgift om man bara gör enstaka besök då och då.


Varmt och behagligt väder, det räckte med en t-shirt under jackan. På kvällen till hästen för de vanliga stallsysslorna samt tömkörning i ridhuset. Jag blev genomsvettig, både av att mocka bajs och av springandet efter hästen. Klimakterievarning eller åskoväder? Strax efter midnatt nu och det har just åskat med blixt och dunder och tillhörande ösregn, så kanske (förhoppningsvis) berodde svettningarna på att det var kvalmigt ute? Eller har jag blivit en tant? Löser ju korsord och fixar och donar hyfsat i hemmet medan maken jobbar.

 

[Bild]


Nu ska jag sova. Senare idag blir det yoghurtshopping, hundtäckesshopping, hundmatsshopping, avmaskning av häst samt klippning av häst. Tur att jag är sjukskriven så att jag hinner med!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards