Alla inlägg under januari 2014

Av heroheartdove - 31 januari 2014 18:42

Provade på lite godisbak igen, Mozartkulor! De blev riktigt fina och väldigt, väldigt goda.

ego

Av heroheartdove - 31 januari 2014 00:27

Vaken alldeles för sent, som vanligt. Dags för intervju nummer två om drygt tolv timmar. Spännande! Gäller att jag kan berätta om mig själv och tala om mina förtjänster utan att det blir skrytigt. Har i alla fall ringt hunduppfödaren. Var beredd på att få lämna återbud på grund av ekonomiska orsaker, men det löste sig ändå. I slutet av februari blir det en vovve till! Maken lät "neutral" när jag berättade det och mamma lär väl bli galen. Nåja, ego var det. Jag gör det här för MIN skull, för att det ger mig ro i själen att få en ättling till min älskade gammelhund.

Av heroheartdove - 30 januari 2014 00:17

Uppdaterat ett gäng appar igen, de tar en del plats.

Av heroheartdove - 28 januari 2014 23:04

Av heroheartdove - 27 januari 2014 22:58

Tillbaka på jobbet efter knappt en veckas sjukfrånvaro. Feber, halsont och depression. "Välkomnades" av en mycket tråkig kommentar från en teammedlem. Orkade inte ta någon diskussion så jag vände bara personen ryggen och tog itu med dagens uppgifter. Sedan, vid vår dagliga avstämning kom personen och förklarade hur jag borde ha uppfattat kommentaren. Visst, jag kan medge att man missuppfattar varandra, men ändå är det ju så att så som JAG uppfattat situationen, så reagerar JAG. Man kan inte säga att jag har fel. Ingen annan kan bestämma om jag ska känna mig sårad av kommentaren eller inte. Och för mig är det utagerat, jag är ingen långsint person. Däremot sjönk personens "status" i mina ögon och jag kommer att passa mig för att anförtro mig saker med denne. Ett kort och professionellt arbetsförhållande helt enkelt.

Av heroheartdove - 26 januari 2014 01:58

Upp. Bra träning. Maken stöttar i processen för nytt jobb. Maken börjar inse betydelsen av Valpen med stort V. Ner. Onödig nätkommentar om mitt val av utrustning. Mamma undrar om jag verkligen bör ha sökt jobb, tror att det är tungt och smutsigt. Mamma är totalt anti-valp.

Av heroheartdove - 24 januari 2014 23:38

Just nu är jag riktigt less på mitt jobb. De har krånglat med min lön och är helt ohjälpsamma. Så himla besviken att jag var hemma av rent trots idag. For iväg för må-gott-dag. Lite shopping och sedan andningshålet. Blev en tur ute i sällis av vovven, mysigt.


For förbi köpcentret på vägen hem och shoppade hämtmat från woken - biff satay. Mums! Och bäst som jag sedan satt och åt framför teven så ringde rekryteraren från förra veckan. Jag har "gått vidare" och är nu kallad till intervju på företagets huvudkontor med avdelningschefen och personalchefen, spännande!

Av heroheartdove - 24 januari 2014 00:50

Min nya idol är kändiskocken Gordon Ramsay. Känd från diverse teveprogram och nu senast med "Gordon Ramsay's Ultimate Home Cooking". Ett riktigt trevligt program där han lagar enkel, snabb och välsmakande vardagsmat. Med i varje avsnitt är alltid något av hans barn och allt känns väldigt ledigt och familjärt.


Jag har provat några av Gordons recept och även om mina kökskunskaper och tekniker inte kan mäta mig med hans, så har det blivit gott ändå. Ikväll bakade jag Saffron Flat Bread, jag skulle säga "uutisbröd" med saffran. Mums!


Alla seriens avsnitt samt recept finns via en app som man enkelt och GRATIS kan ladda ner från GooglePlay/AppStore.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards