Alla inlägg under juli 2014

Av heroheartdove - 29 juli 2014 01:23

I förrgår var det dags för hoppeliskuttävling med pållinuttan och medisen. Sanslöst varmt och kvalmigt, svetten bara rann om mig. Nog för att det är härligt med sol och värme under sommaren, men nu är det banne mig för varmt. Nåväl, trots vädret presterade ekipaget två jättefina rundor och kunde inkassera de första placeringarna i hoppning, skoj!

Roligt att äntligen få skruva upp plaketter igen, var längesen jag fick göra det, undantaget lilla glasprydnaden som de vann vid vårens klubbhoppning och som jag tejpat upp på pristavlan.

Igår gjorde vi en utflykt till "vår" hästklinik och fick träffa en ny veterinär eftersom den vi haft tidigare är sjukskriven. Och det var bara bra att vi fick byta veterinär för hen gjorde en ordentlig munhåleundersökning och fann flera år gamla skador som den andra missat. Fick ett bra intryck av gårdagens veterinär och kommer fortsättningsvis att boka in henom. Och när jag ändå var inne på kliniken passade jag på att nyttja deras stora golvvåg, drygt sexhundra kilo väger hästen.

I övrigt så har jag fortsatt med mina korsord och lär göra det ett tag till. Läkartid igår och bra samtal med läkaren. Han går på semester nu och för att underlätta för mig sjukskrev han mig ända till den 31 augusti då han är tillbaka. Jag har även haft kontakt med min föredetta chef och förhoppningsvis kan jag ordna så att jag slipper börja pendla i höst.

Av heroheartdove - 26 juli 2014 23:50

Igår for maken och jag upp till Sundsvall för att medverka vid begravning av en ingift faster. Drygt tre timmar tog det att fara norröver, trafiken flöt på fint och jag gasade i vanlig ordning på i olaglig hastighet. Framme i Sundsvall stannade vi till vid Sibylla Inn för klädombyte och lunch. Jag åt pulled pork wrap, helt otroligt gott!


Hemåt tog det längre tid, dels på grund av ökad trafik, men också för att vi stoppade in ett hästaffärsbesök också. Tog även en mcflurry daim på McDonald's i Söderhamn.


Och när vi närmade oss.våra hemtrakter lyckades jag äntligen föreviga det populära trädet som står mittemellan E4:ans filer längs motorvägen!

(Haha, bilden på fel ledd...)

For direkt till mamma och hämtade upp lillgrabben som satt och guppade i poolen och sedan till hundvakten för att plocka med söthjärtat som varit "utlånad" för första gången.


Sommarhetta, men helt okej att åka bil faktiskt, vi har ju AC/klimatanläggning som ger behaglig temperatur. Fast sol och bad i lillpoolen hos mamma funkar också bra.

Av heroheartdove - 24 juli 2014 23:59

Sol och bad utan familjen. For iväg med vovven kvart i nio på förmiddagen och var hemma igen kvart över två. Härligt!

Av heroheartdove - 23 juli 2014 01:41

På tok för varmt för att göra något vettigt. Jag löser korsord, tittar på teve och datoriserar. En del hästaktiviteter och mys med mysigaste hunden.


Pillat bort sårskorpor och ätit kakor.

Av heroheartdove - 22 juli 2014 00:14

Attans, vad klantig jag är! Promenad mitt under värsta bastuhettan med make och vovve. Bestämde oss för att gå till Källparken för att se om bäcken var badvänlig för hunden, men halvvägs dit trampade jag snett. Naturligtvis samma fot som förut. Jag är så jäkla klantig! Hur lyckas man vricka foten på slät asfalt liksom?

Av heroheartdove - 21 juli 2014 02:17

Rara hunden är en rolig figur. Visst saknar jag "Arga tanten", särskilt alla roliga ljud som hon åstadkom, men söthjärtat får en att smälta! Busfinurligt vrider och vänder hon på sig.


Och när vi ändå är inne på temat djur. Har fipplat lite med en bild på hjärtehästen. Jag har lagt till något rödaktigt filter, men färgerna ljuger ändå inte så mycket. Jag har haft djuret sex somrar och aldrig tidigare har hon varit så här brun/röd. Men rätt läckert, tycker jag.


Å när det nu handlar om bildredigering... Nya mobilen har faktiskt riktigt bra verktyg för att man ska kunna joxa med bilderna. Tvingades köpa ett par solglasögon (sån modell som man sätter över de vanliga glasögonen) eftersom mina slipade solbrillor "försvunnit" på något mystiskt vis. Var in på Synsam (eftersom servicen verkade så seg på Synoptik) och hittade ett par riktigt vettiga brillor till ovettigt pris. Fyrahundranittiofem kronor! Bläh! Men är i alla fall nöj med modellen som jag hittade. Brunmönstrade bågar och bruntonade polaroidglas. Snygga, sköna, ger bra skärpa. Har naturligtvis tagit en selfie och redigerat den.

Jag har lagt upp bilder på mig själv tidigare, men känner ändå för att få vara lite anonym. Jag står för det jag publicerar, ändå är det skönt med en liten privat sfär.

Av heroheartdove - 17 juli 2014 01:52

Var på stan med mamma igår. Åt lunch och shoppade en smartphone till henne. En Doro, anpassad för pensionärer. Vi var också till Flash där vi köpte en tröja till mig. Sedan skildes vi åt, mamma skulle kolla på "tantkläder" och jag passade på att njuta av lite egentid. Shoppade några tidningar på Pressbyrån och tog sedan en fika på Wayne's Coffee. Hällde i mig en caffe frappe mocha och glufsade i mig en bit kladdkaka med vispgrädde till.


Stegade sedan iväg mot busstorget och insåg plötsligt att jag var förföljd! En snubbe i 40-årsåldern som strök omkring runt mig. Hade inte varit något konstigt alls om han inte glott lite förmycket för att det skulle kännas normalt. När bussen kom klev jag på före honom och han satte sig precis bakom mig. Creepy! Ringde faktiskt maken och bad honom möta mig vid busshållplatsen. Jag går av vid den nästsista hållplatsen och stalkern satt kvar hela tiden. Han rörde lite på sig när jag reste mig för att kliva av, men satt kvar. Antingen insåg han att han var upptäckt eller så såg han maken vid hållplatsen och begrep att vi hörde ihop. Men fy, det är väldigt olustigt att ha någon som följer efter en.

Nåväl. Jag kom hem oskadd och tog äntligen itu med alla prisrosetter som erövrats. Satte upp ett kompostgaller på väggen vid min säng och hängde rosetterna på det. Blev riktigt tjusigt!


Skönt att få lite ordning i vardagen. Både maken och jag är ruskigt pedantiska när det gäller jobb och hobby, men inredning hemma hamnar långt ner på priolistan. Dock tar vi hand om alla plastpåsar som man samlar på sig. Vi viker ihop dem på ett visst sätt så att de tar liten plats och dessutom är lätta att komma åt. Nu hade vi en påse från "Hambergs fisk" och hur hamnade texten egentligen?


Makens semester är slut. Jag får kvällarna för mig själv. Skönt? Dator, teve, korsord. Och hemkörd nattamat från McDonald's.

Av heroheartdove - 16 juli 2014 01:38

Stiltje i livet, känns det som. Tråkiga vardagen rullar på. Visst, en hel del skojiga aktiviteter, sol och bad, men kvällarna... Äta middag, lite dator, teve och korsord. Finns ju liksom en gräns för när det är nog. Ska väl i alla fall försöka ta mig i kragen och boka läkartid och försöka få tag i nya chefinnan och gamla chefen. Känns rätt menlöst att börja arbetsträna några timmar om dagen när förhoppningen ändå är att kunna lämna företaget å det snaraste.

Är i alla fall sjukt nöjd med nya telefonen. Ligger himla bra i handen och är bara så himla snygg. Och funkar som den ska dessutom. Fotograferar förstås och nyttjar apparna Instagram och Instaweather Pro.

Sol och bad i lördags, mysigt!


Världens sötaste tass ?


Typisk goldenpose? Söthjärtat ligger ofta på tvären, precis som arga tanten innan henne.


Änglamat: vispgrädde, sylt, digestivekex.


Hjärtehästen ?


Älskade, älskade barnet ?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards