Alla inlägg under mars 2014

Av heroheartdove - 31 mars 2014 23:46

...och ett för höger...
Idag var till arbetsterapeuterna nere på stan för att kunna få hjälp med att få ordning på mina krångliga handleder. Hade remiss från vårdcentralens sjukgymnast om hjälp med vänster handled, men eftersom även den högra har börjat trilskas fick den sig också en översyn. Jag fick tips på stretch- och rörlighetsövningar för fingrar, händer, handleder och underarmar, ska göra dem vid några tillfällen per dag, fem till tio repetitioner per gång. Tråkigt. Men jag fick även ut två handledsstöd för att avlasta de överansträngda delarna. Stöden är i neoprene med en plastskena som stabilisator. Spänns åt efter behov med kardborre. Trots plastskenorna känns stöden (iaf hemma) väldigt flexibla. Jag har sedan tidigare andra stöd i helgjuten plast som jag inte använder särskilt ofta eftersom jag känner mig låst med dem på. De här nya stöden ska jag ha löst sittande på nätterna och dagtid så mycket jag orkar, men lite tajtare åtdragna. Arbetsterapeuten tyckte även att jag skulle ha dem i stallet och vid ridning, får väl se hur det kan funka.


Känns lite knasigt att ha stöden på i sängen, men bara jag blir bra så... Fick visserligen info om att det säkert skulle dröja minst 2-3 månader innan jag blivit så pass bra att jag kan börja fasa ut dem.

Har varit rätt trött idag, men ändå hyfsat vaken. Husläkaren ringde för att stämma av hur det gick med den förändrade depressionsmedicineringen. Ska fortsätta med 150 g sertralin minst 6-8 månader samt knapra atarax efter behov. Bra läkare som mycket snabbt läste av mig.

Nu har jag krupit ner i sängen för att sova, som vanligt alldeles för sent. Hann i alla fall med att ta en sådan där poppisselfie i sällskap av terrorist-ligisten Nattis.

Av heroheartdove - 30 mars 2014 21:24

Otroligt, jag ligger redan till sängs! Jobb imorgon igen, ska nog funka bra. Har fått ut mer atarax så nu somnar jag som jag ska på kvällarna. Har varit trött hela helgen, men hoppas att den utökade doseringen av sertralin ska ge ordentlig verkan snart. Känner mig i alla fall inte så där psykiskt trött utan nu är det mest bara fysiskt. Ska släcka, stoppa undan telefonen. Har gjort en radda app-uppdateringar.

Av heroheartdove - 29 mars 2014 00:58

Väntade och väntade hela långa dagen igår. Så till slut, strax före halv fem, ringde bilförsäljaren och meddelade att bilen var klar och att vi kunde hämta den på måndag. Tja, lite velande fram och tillbaka eftersom måndagen är rätt fullbokad med jobb och läkarbesök och så blev det bestämt att jag kunde åka iväg direkt och hämta den. Så snabbt avbryta min powernap och maken fick skynda sig att lasta in dubbdäcken i Olga. For till bilfirman och där var papprena snart underskrivna och jag kunde börja rulla hemåt. Lite sentimentalt att lämna Olga och jag försöker hitta på ett nytt namn åt den nya bilen. Nå väl. Bilen kändes fortfarande bra att köra även om jag inte helt fick till balansen mellan gas- och kopplingspedal. De tonade rutorna (mörka till 95%) var verkligen mörka, ger skydd mot solen, men också ett ordentligt insynsskydd. Stannade till vid Jet och tankade i lite diesel. Bilens tank var halvfull nu när vi fick den och nu fyllde jag den helt eftersom jag ska ut med transporten imorgon. Hem. Lasta in och spänna fast hundburen, sedan stallet. Förberedde inför morgondagen. Hem igen, lyckades ställa in bilklockan och även dieselvärmaren till imorgon bitti. Hoppas jag.

Av heroheartdove - 27 mars 2014 22:18

Idag hade jag ett fotouppdrag vid en professionell hästanläggning strax söder om stan. Har inte varit där tidigare, bara sett gården på håll när jag dundrat förbi längs motorvägen, och vilket ställe! Detaljrika bostadshus i ljusa färger och alla ekonomibyggnader i falurött. Rent, fräscht. Dessutom låg det uppe på en höjd med fin sjöutsikt. Drömställe!!

Av heroheartdove - 27 mars 2014 01:47

Bra dag igår! Kollat bedömningssportsträning, annan träning och teve. Fixat med tråkiga räkningar och sorterat lite papper. Var även till det lokala köpcentrat med familyn för dagen-efter-lön--shopping. Trevligt faktiskt!

Vi började med varsin bägare frusen yoghurt från Yo & Berry. Jag kompade som vanligt med hallon, blåbär, müslicrunch, cocosflingor, cookies och extra hallon- och blåbärssås. Mums!


Sedan in på världens bästa Ica Kvantum för lagom storshopping. Barnet var lite trött och bredde ut sig i kundvagnen. Söt!


Innan vi åkte hem var vi in på Burger King för att handla middag. Barnet vaknade till liv och prydde huvudet med en kungakrona. Passar ju ett barn med två kunganamn!

Av heroheartdove - 26 mars 2014 02:03

Tror att vi fått världens goaste lilla söthjärta. Hon trivs utomordentligt bra ute i vår trädgård, men eftersom hon inte är så stor än når hon inte att titta över staketet. Tur då att det är en glipa under grinden. Tittut!


Hade fridag från jobbet i måndags och jobbade igår. Halv nio fick jag dock åka hem för att vabba, snorig unge igen. Maken åkte till jobbet istället eftersom han hade en hel del att ta hand om. Hur som! Hann ha morgonfika på jobbet och satte mig som vanligt för att lösa korsordet i Metro. Det brukar vara ganska enkelt, men igår gick jag fanimej bet på det. Fick ta hjälp av maken och tippex så ordnade det sig till slut.


Och trots vabberiet kunde maken och jag åka till bilhandlaren senare på eftermiddagen. Han satt upptagen med en annan kund när vi kom så vi traskade runt lite i bilhallen under tiden. Spanade förstås in vår kommande bil igen. Kunde också konstatera att det är inne med (klar)röda och (bebisbajs)bruna bilar. Nå, säljaren tog sedan emot oss och vi fick en ordersedel att läsa igenom och skriva under. Nu ska bilen få tonade rutor med solfilm som har endast 5% ljusgenomsläpp. Jag undrade när bilen kunde tänkas vara klar för leverans och säljaren sa att han hoppades att det skulle bli denna veckan (fredag?). Hjälp!! Det är ju typ i övermorgon! Och då blir det till att premiärköra med släp direkt eftersom det är hobbytävling på lördag.

Av heroheartdove - 24 mars 2014 22:11

Idag for maken och jag till en av stans alla bilhandlare. Där kikade vi på en bil som jag spanat in på nätet, en Volvo V50 D3 classic momentum från 2012 som gått drygt fyratusen mil. Diesel med 150 HK. Provkörde, trevlig. Pratade, räknade lite. Imorgon åker vi och skriver pappren på den svarta pärlan!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards