Alla inlägg under juli 2016

Av heroheartdove - 31 juli 2016 00:23

Vi blir många i stugan i år: familyn med 3 personer och 1 hund, 1 svåger med 2 katter, 1 svägerska och 1 svärfar = 6 personer och 3 husdjur. Boyta i kvadratmeter har jag inte, men det är 1 rum och kök nere och ett "helloft" uppe. Det finns en lillstuga att tillgå, men den är verkligen liten och dessutom ganska sunkig, så den kändes inte så lockande. Maken och barnet sover på övervåningen medan jag och hunden sover i köket, tjock madrass på golvet funkar fint! Jag är ju dessutom kattallergiker så rätt bra om jag kan slippa sova med dem och deras toalett.


Snotterråttan är inte helt nöjd med arrangemanget, dels är hon nog rätt nyfiken på kattorna, men dessutom verkar hon tycka att det är skumt att hon är utestängd från hussarna. Nå, nu ligger hon i alla fall stilla så hon vänjer sig nog.

Av heroheartdove - 30 juli 2016 19:05


Och så rasslade till på kontot igen, 2200:- som jag kunde flytta över till sparkontot för kommande utgifter. Känns gott.

Av heroheartdove - 29 juli 2016 23:13

Börjat lägga ut salugrejer på Facebook, både i olika salugrupper, men även på min egen sida. Och hux flux! Har idag fått in 8000 kronor! Så utgifterna denna månad är räddade. Hoppas fortsätta bra med försäljandet så att jag får in ännu mera pengar för kommande räkningar.

Av heroheartdove - 29 juli 2016 00:54

Det känns en aning bättre nu när beslutet är taget. Ekonomin för de sista räkningarna är fortfarande kass, men med lite tur får jag sälja grejer för över fem tusen senare idag. Kan jag även fortsätta sälja av prylar innan djuret är sålt så bör jag kunna hålla mig flytande fram till dess.

Vi har pratat om försäljningen i familjen och faktum är att barnet blev väldigt ledsen över det och jag förstår honom. Stora hästen är ju väldigt snäll och trygg med honom och han gillar att hänga med i stallet och busa med värdarna. Det blir ju lika tomt och konstigt - ovant - för mig också efter över sexton sammanhängande år som hästägare. Tur att jag har snotterråttan att mysa med!

Av heroheartdove - 28 juli 2016 22:59

Oj, så vansinnigt söt! Med såld häst och sålda tillbehör har man ju faktiskt råd med en beige vovve till...

Av heroheartdove - 28 juli 2016 21:02

Utflykt norrut i Vallonernas land. Fint sommarväder och lekstuga för familjen. Avslutade med underbara räkmackor.


Sammanställt en lista på hästtillbehör som ska säljas. Blev en lååång radda och med lite tur kan jag få ihop över 40 papp!

Av heroheartdove - 28 juli 2016 16:29

Jag säljer hästen. Inte outat det officiellt ännu, men bestämt mig nu. Var sak har sin tid.

Av heroheartdove - 27 juli 2016 23:35

Ett liv utan häst, kan jag tänka mig det? Via kontakter hörde en spekulant av sig redan ikväll. En bra köpare som har god hästhållning. Varierad träning och bra skötsel. Plötsligt blev det verkligt, ingen häst?! Det har varit otänkbart tidigare, men nu...

Så går jag tillbaka och tittar på gamla bilder, hur jag är ett med hästen och bara trivs!

Jag tankar ju ny energi tillsammans med min stora fyrbenta kamrat, kan jag verkligen släppa henne? Hon är min drömhäst personifierad, som ger mig så mycket glädje. Samtidigt kostar hon otroligt mycket pengar och varje månad har jag ju grav ångest när räkningarna ska betalas.

Spekulanten är lovad en provridning och jag får se vad som händer därefter. Trivs de med varandra, ja då ska det till en godkänd veterinärbesiktning. Men kanske behöver det inte gå så långt? Jag har några jobb jag hoppas på och framförallt ett som är på heltid, men som ändå ska funka med familj och häst. Ska nog ringa och höra hur det ser ut i rekryteringsprocesserna.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards