Alla inlägg under maj 2022

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar inte miljön i salongen, att vi kunder tas emot på löpande band och att de enbart har kontant betalning. Sistnämnda känns ganska märkligt nu när man oftast blir ombedd att betala med kort eller swish, kontanter används nästan aldrig annat än på typ Ica. Sen har faktiskt tjejen inte gjort ett fullgott jobb de senaste gångerna utan naglarna har haft olika form och varit olika långa.

Så nu gick jag till en salong nere på stan med lokal i huset bredvid mitt jobb. Lugn miljö och mycket noggranna vid jobbet. Gjorde en enkel fransk ombre och blev jättenöjd. Provar även akryl igen. Akryl hade jag på naglarna för sisådär åtta år sedan och då satt det inget bra så vi får väl se hur det funkar nu.

Akrylen gör dock naglarna torrare, så nu har jag bunkrat upp med två nageloljor (ska ha den bruna flaskan på jobbet) och nagelbands creme.

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsung har det lite osäkert med leveranser var det bara att ta det som fanns i lager. För det fick bli Samsung igen. Jag har varit löjligt nöjd med min Galaxy s10 och även modellen från jobbet gillar jag. Och Xperia har ju bakat rejält, troligen på grund av att de gör riktigt FULA telefoner.

Nya mobilen är elegant mörkgrön (typ metallic) och jag fick till ett tema som jag bara älskar.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards