Alla inlägg under mars 2015

Av heroheartdove - 29 mars 2015 01:40

Meditation. Inspiration. Reinkarnation.

Av heroheartdove - 27 mars 2015 00:50

A-korsordet i senaste BK, vilket jäkla skämt! Nog för att det ska vara svårt, men så här?! Google är min bästa vän, även om jag kunde en hel del på egen hand. Men det körde ihop sig totalt på slutet med endast några få.ord kvar, där vid kismet, Émile och sejsa. Fick använda alla mina talanger(?) för search och research på nätet, en ny Salander kanske?


Kombo av egen sjukfrånvaro och vab igår, gossen hade/har feber och hosta med tillhörande nässnorkel. Han satt nerbäddad i fåtöljen framför teven och tittade på barnkanalen hela förmiddagen. Rätt låg och inte särskilt sugen på något mer än glass. Han fick äta upp min oatly-glass som jag hade i frysen och sedan var jag iväg till den lokala icabutiken och köpte mera. Blev två stora lådor från Alvestaglass: Chokladbomb och Cocobello. Mums!


Maken jobbade och när han kommit hem for jag ut till pållinuttan. Mockade och fixade lite foder. Fanns dock inget hö inkört så det hoppas jag att värden fixat senare på kvällen. Mamma och hennes sambo är i Rom, men jag for ändå förbi huset och lastade av en massa höst- och vintertäcken. Med in till stan tog jag högen med sporrar. Sorterade upp dem, rengjorde dem och putsade upp läderremmarna med rengöring och balsam. Har ett helt gäng med sporrar, från ponnytiden "för hundra år sedan", kvarglömda kompissporrar, förbi ögonstenen och hjärtehästen fram till idag. Kasserar två par (de gummifria) och alternerar sedan med de andra. Favoriterna är dock första och tredje paren sett från vänster.


Får se hur det blir idag. Eftersom jag fortfarande är vaken (...hm...) så känns det inte så lockande med jobb. Barnet lär visserligen vara hemma från dagiset imorgon också, men frågan är väl om maken kan ta vakten. Lutar nämligen åt att han också vaknar med lite sjuka då han känt sig hängig några dagar. Skulle ändå gärna hoppa över jobbet för att istället trimma lite ridning och i den totala konkursen gör det väl inget med ytterligare förlorad inkomst.

Av heroheartdove - 26 mars 2015 00:11

Hade ju tänkt göra hallonparfait medan jag var gräsänka, men tiden bara försvann. Och jag minns knappt vad jag gjorde förra veckan. Var i alla fall lite extra ledig och var bland annat till Upplands-Väsby för shopping av lite fritidstillbehör. Sedan var det tävling i lördags och middag hos mamma på kvällen. Hämtade make och barn på Arlanda på söndagen, de hade haft det bra. Jag fick en återbudstid hos BM i måndags, pm-diskussion, sätter in en merina på tisdag. Dyr som fanken, men ska kunna sitta i upp till fem år. Sedan febersjuk, men räknar med att kunna jobba imorgon fredag.

Av heroheartdove - 18 mars 2015 23:10

Köpte ny korsordstidning igår, favoriten Bra korsord. Precis som förra gången tog det en stund att komma igång. Jag vill lösa kryssen i nummerordning, från det första och sedan beta mig bakåt i tidningen. Första krysset brukar vara förhållandevis lätt, men nu kändes det träligt, vill inte fuska med mobilen redan från start. Löste lite kors här och där igår, men idag stramade jag upp mig och satte igång hjärnan. Ja, men då gick det ju minsann att lösa flera stycken.


Jag ogillar fortfarande att man bara behöver skicka in kodorden som man får fram, man kan ju liksom fubba med krysslösandet då. Lyckokryss har ju så att du antingen kan tävla med endast kodord, men också att du kan vinna om du löser hela kryssen. Mycket bättre faktiskt. Kanske borde mejla BK och klaga och lämna förslag på förändring.

Nåväl. Jobb idag efter en veckas frånvaro igen. Seeeeeegt! Slöa arbetskamrater, lite jobb att pyssla med. Trött. Stannade till vid Preem just innan man åker upp på motorvägen och köpte lite snaskis att sockerboosta med. En cola och två snickers, mums!


Ringde maken sedan och beklagade mig över det tomma bankkontot, han fyllde snällt på det så att jag kunde åka och handla middag på kvällen. Imorgon snyltar jag på mamsen och äter hos henne och sen på fredag droppar barnbidraget in. Då kan jag fixa lite smask igen, tänkte nämligen göra lite hallonparfait. Tränar imorgon kväll, men på fredag hoppas jag hinna greja mer här hemma och fixa lite mat.

Av heroheartdove - 17 mars 2015 23:55

Skjutsade make och barn till Arlanda på förmiddagen, de har flugit upp till norrland för att spendera lite extratid med svärfar som tyvärr inte är helt kurant. Har fått rapport om att resan gick bra och att barnet tyckte det var skoj att flyga.

Själv är jag hemma med fötterna stadigt på jorden. Har unnat mig grillade kamben samt ostkaka med grädde och hallonsylt. Varit duktig och förberett mat och dryck för morgondagen. Vågar inte dricka vatten, eller dryck gjord på jobbvattnet på jobbet längre, så har med mig havredryck till första rasten och vatten till lunchen. Gör iordning kaffe i maskinen hemma och dricker i bilen på väg till jobbet, får bli så nu.

Ledig idag. Tevetittande, korsord och häst. Härligt ridpass ute i solen. Verkligen gott att vi går mot ljusare tider, hösten och vintern har varit alldeles för lång och mörk.

Av heroheartdove - 15 mars 2015 23:24

Fredag till lördag som familjen hos umpis. Hämtade barnet som vanligt på dagiset och åkte direkt ut till mamma. Middag och sedan åkte jag ut till hjärtehästen. Blev lite lagom irriterad över lite tjafs om hagar och hagkonstellationer. Rätt besviken också över kompis(?) sätt att hantera situationen. Att gå bakom ryggen och prata med andra utan rak kommunikation med mig är något jag inte imponeras av. Nå. Red i alla fall och fick väl till ett hyfsat pass. Hästen har känts lite "käbblig" de sista passen, kan bero på att jag själv är lite ur gängorna på grund av olika orsaker. Magåkomma, krass ekonomi, krasslig svärfar... Maken och barn flyger norrut på tisdag för att få lite kvalitetstid med åldermannen. Är tillbaka på söndag så det blir en lugn solovecka för mig. Lite dumt bara att vi får fira vår femte bröllopsdag åtskilda. För att gottgöra lite hade vi extramys framför mellofinalen igår. Ostfondue och halvtorkat surdegsbröd, mums!

I vanlig ordning så var det fel låt som vann, men eftersom jag inte röstade kan jag ju inte klaga över resultatet. Och hur det sedan går i stora esc bryr jag mig inte om. Kommer att kika förstås, men huruvida Sveriges bidrag har någon vinstchans eller ej är sak samma.

Men häst var det ja! Utsläpp av stallets djur igår morse, fick hjälp av bussig make så det gick snabbt och smidigt. Sedan aktiverade jag stora fyrbeningen medan maken mockade och fixade foder. Lilla fyrbeningen var med och yrde omkring runt hästbenen samt snaskade gottis ur hink. Mina hjärtedjur!


Men idag då, stallvärden hemma efter en veckas semester, dags att ta itu med hagarna. Skönt med en som styr och fattar raka beslut. Det blev någon variant av hela-havet-stormar och vi fick flytta runt på nio av anläggningens femton hästar. Hjärtehästen fick en ny kompis och en ny hage. Hagen är en av de bästa, stor, men utan att bli för stor. Ganska öppen, men ändå träd och närhet till skog som ger skugga och sysselsättning. Dessutom en liten kulle för extra bra spanläge. Men det bästa av allt, hagen har automatisk vattenkopp. No more släpa tunga vattendunkar, min rygg jublar! (Att hagen dessutom ligger betydligt närmare stallet än den förra gör det ju inte sämre, jag är ju lat)


Att träffa ny kompis var som väntat okomplicerat. Lite lattjolajbansspring, men inga pip, skrik eller sparkar. Andra hästens matte och jag traskade ut ett tag senare med morötter i händerna och flickorna stod så snällt och snaskade gottis tillsammans. När sedan lunchen serverades stod de bredvid varandra igen. Jag hoppas verkligen att de ska komma att trivas tillsammans!

Av heroheartdove - 13 mars 2015 22:42

Av heroheartdove - 12 mars 2015 07:07

För idag fyller maken år! Hipp-hipp hurra!

Pollensäsongen 2015 är inledd, världens jäkla "snorkelattack" igår kväll med hysteriskt rinnig näsa och kliiga ögon. Hemma idag också för att boosterdosa med kortison och ögondroppar. Och den vanliga, dagliga allergimedicinen förstås. Fast lite knasigt känns det med tanke på vädret. Det har varit varmt, om än väldigt blåsigt, i flera dagar, men nu... Vad hände nu egentligen?


Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards