Alla inlägg under maj 2014

Av heroheartdove - 31 maj 2014 01:07

Nej, nya lilla valpen skulle inte få ligga varken i sängen eller soffan...

Av heroheartdove - 31 maj 2014 00:15

Kanske skulle skaffa en sådan här?!

Av heroheartdove - 30 maj 2014 00:38

Gossebarnet har varit magsjuk den senaste veckan, insjuknade i lördags kväll. I tisdags kväll var det makens tur - huvudvärk, feber och kräksjuk. Ska jag följa trenden lär jag bli sjuk senare idag. Hoppas förstås på att få vara frisk, men har redan börjat känna mig "böhöig"...

Nåväl, veckan har varit lite seg, inte haft något att göra och övriga familjen tämligen gnällig. Urusel ekonomi höjer inte direkt stämningen och det ovanpå min depression blir det bara BLÄH! Lyckades i alla fall ta mig iväg på en bilutflykt i onsdags. Blev lunchburgare i Upplands Väsby och sedan lite snirklande längs vägarna norr om Arlanda/Vallentuna.


Idag har familjen varit piggare. Promenad inklusive lerbad för Nattis vid en av stadens ridskolor. Vi följde en terrängslinga och hade Nattis lös, funkade jättebra! Lite shopping och hem för en sen lunch.


Sedan data- och tevehäng i sällskap av världens raraste vovva. Hon har en hel del temperament, men utan aggression, mer bus och nyfikenhet. Gosig är hon också, sitta i knät det gillar hon verkligen!


Idag klockan elva har jag tid för ett första möte med vårdcentralens kurator. Jag hoppas att det, och ev fler besök, ger mer än samtalsterapin med företagshälsovårdens psykolog. Och på måndag blir det antagligen akutsamtal med läkaren för diskussion kring fortsatt sjukskrivning och eventuell återgång till jobbet. Får se hur det går.

Av heroheartdove - 28 maj 2014 02:44

Har äntligen fått över helgens bilder från kameran till datorn och vidare ut i cyberrymden. När det var klart checkade jag igenom alla bildmappar och rensade ut en massa trams. Sedan kunde jag tömma datorns papperskorg på 8,5 GB skräp. Nu har jag satt datorn på diskfragmentering så hoppas jag att den är pigg och fräsch senare idag.

Fräscha är i alla fall mina naglar. Naturell förlängning och lite pynt, jättefina blev de. Verkligen! Tror jag börjat "hitta hem" när det gäller nagelpyntet.


Ska ringa vårdcentralen igen, måste prata med min läkare om fortsatt sjukskrivning samt få tag i kurator/psykolog. Sjukintyget går ut på söndag, är INTE redo för jobb på måndag. Optimalt tror jag skulle vara om jag kunde komma igång med samtalsterapin, få mer ork till hobbyn och under tiden fram till midsommar vara fortsatt sjukskriven på heltid. Efter midsommar har jag tre veckors semester och därefter skulle jag väl kunna börja jobba någon sorts deltid.

Av heroheartdove - 25 maj 2014 23:26

Sista veckan, och framförallt helgen, har präglats av en försommarvärme utan dess like. De senaste åren har det varit fint väder i slutet av maj med sol och värme, men inte så här kvavt som det är nu. Skönt att nätterna är svala så att luften rensas ut, är man hyfsat morgonpigg kan man få några timmar med riktigt acceptabelt väder. Eller så är man lika korkad som jag och sticker ut på en motionsrunda strax efter lunch när det är som allra hetast. Svingade nämligen mig upp på makens hoj och drog iväg på en sväng. Drygt en mil tog dryga halvtimmen, bra eller dåligt? Jag är i alla fall rätt nöjd, ska försöka cykla en stund varje dag framöver.


Ska vara bra för psyket enligt min superba läkare och kanske bra för min runda kroppsfigur också. Fasar i alla fall ut sockrig läsk mot lightdricka och även om sötningsmedel inte är optimalt så kör jag på så här ett tag nu. Funderar även på typ proteinbars eller lite pulver för att lura kroppen till lite mättnadskänsla så att jag inte frossar i för mycket annat gott.

Av heroheartdove - 20 maj 2014 03:16

Maken och sonen for till Norrland i fredags, goa hunden och jag fick rå oss själva under helgen, så himla skönt! Titta på teve som jag ville, äta som jag ville, utflykta som jag ville. For till den kungliga ön i lördags och njöt av fina hästar, strålande sol och härligt god grillad lunch med hamburgare och kycklingfilé. I söndags var det ännu varmare, ännu starkare sol. For på ny utflykt och landade på en grön matta med en isad frappé mocha i handen. Fett nice!! Avrundade helgen med umgänge och aktivering av hjärtedjuret.


Var duktig och lyckades faktiskt få till några hemlagade middagar och som avnjöts tillsammans med några glas rödvin, så underbart! Men lite har jag fuskat, hämtmat från wokshoppen i söndags och så då köpeluncher lördag och söndag. Och igår blev det "Texas bacon BBQ" från Burger King. Slött, men gott! Har dock hittat ett recept som jag tänkte prova vid första bästa tillfälle.


Igår ägnade jag mig åt må-gott-aktiviteter. Var till bästa frisörskan och fick håret trimmat och rödfärgen påfylld. Är som vanligt sjukt nöjd med resultatet.


Lite roligt var det att två frisörskor fick hjälpas åt med infärgningen.

Av heroheartdove - 16 maj 2014 01:55

Allergisnorklig, deprimerad. Försöker vara hyfsat aktiv, men det är svårt. Har svårt att ta mig för olika saker. Sover mycket. Gråter. Ångestladdad. Fet. Äter udda saker. Äter oregelbundet om ens något. Fick i alla fall samtal från chefen igår, men det gav förstås inget. Jag kan inte förvänta mig något stöd från arbetsgivaren, än viktigare att hitta ett nytt jobb.

Nå. I den mån jag orkar får jag i alla fall till lite aktiviteter. Löser korsord och andas frisk luft från hästryggen. Roliga guldkorn dyker också upp, typ vilken matvariation kommunens skolelever får.

Av heroheartdove - 14 maj 2014 02:14

En riktig deppdip igår natt. Har sedan sovit som en stock i olika omgångar under dagen. Har tydligen ett enormt sömnbehov. Senare idag tänkte jag i alla fall ta med mig den söta vovvan och åka på utflykt.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards