Alla inlägg under maj 2013

Av heroheartdove - 31 maj 2013 18:51

En sådan här dag behövde jag. Sol. Varmt. Inledde led några pysseltimmar i stallet. Sedan pausa en stund hemma innan hämta barnet på dagiset. Sen har hela familyn till 4H-gården. Klappa djur och minipicknick, mysigt! På vägen hem förbi Burger King. Inga hamburgare utan inköp av glass och slush, mums! Kan inte alla dagar få vara så här softa?!

Av heroheartdove - 30 maj 2013 23:08

Jaha, jag är alltså en hästtjej med dressyrinriktning. Och dressyr är ju verkligen en bedömningssport där domaren har all makt. Ikväll var jag och hästen iväg på en kvällstävling ute i buskarna norr om Uppsala. Massor av mygg, men annars en mysig tävlingsplats med trevliga funktionärer. Kan absolut tänka mig att åka dit igen. Pållestollan skötte sig i alla fall bra och med tanke på hur lite jag trimmat här under våren så är jag riktigt nöjd med dagens resultat och dessutom slog vi vårt procentbästa från förra året. Mina mål med dagens start var minst 52% och att inte komma sist. Båda målen klarades av!

Av heroheartdove - 29 maj 2013 23:56

Vinprovning i goda vänners lag med vinklubben Tre Kronor. Hela fjorton (!) viner provades tillsammans med olika såser, soppor och dressingar. Gottgottigottgott! Visst måste man få vara ute och njuta av det goda i livet även när man är sjukskriven? Det handlar ju om att vila från det jobbiga, bryta en tung och negativ trend, må gott och starta om på nytt. Jag har bara börjat.

Av heroheartdove - 29 maj 2013 23:50

Lite nattamat är mums! Har just gjort lite gottis åt mig och maken. Vetetortillas med halloumi (handgjord på får- och getmjölk) och rucola. Väldigt lätt att göra, vansinnigt gott att äta!

Av heroheartdove - 29 maj 2013 16:47

Företagshälsovården igen och denna gång direkt träff med läkare. Han var påläst på anteckningarna från igår och ställde bra kompletterande frågor. Jag fick fylla i en sorts enkät där jag själv fick värdera min psykiska hälsa. Mina svar tydde på att jag lider av en dedepression, att allt inte är bra. Samtalsterapi med kognitiv problemlösning föreslog läkaren som en första åtgärd, innan eventuell medicinering. Även en allmän hälsokontroll (blåsljud på hjärtat och väldans lågt blodtryck) och blodprovstagning. Sjukskriven till och med söndag 9/6 och så inväntar vi provsvaren som bör komma i början av nästa vecka. Det känns som en bra början det här! Men alltså, precis som jag anat - utmattningssyndrom eller utmattningsdepression. Inte bra, egentligen.

Av heroheartdove - 28 maj 2013 15:05

Värdelöst besök hos företagshälsovården. Nytt försök imorgon.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards