Alla inlägg under april 2015

Av heroheartdove - 30 april 2015 01:47

Härlig dag igår! Fixade och donade med hjärtehästen. Lastade in i nya transporten. Den kallas numera för "Västeråsa'n" eftersom den dels kommer därifrån och dessutom siffrorna 721 på nummerplåten. Träning för bästa tränaren, så nöjd och glad över att jag får ha henne i mitt nätverk!

Av heroheartdove - 29 april 2015 01:30

Så här hittade jag sötaste hunden imorse. Klassisk goldenpose med bred leende mun. Hon värmer verkligen mitt hjärta och förgyller min vardag och gör den meningsfull. Jag är så glad att jag har henne.

En annan som också ser ut att trivas är älskade hästen. Sedan hon fick en ny tjejkompis verkar hon mycket mer harmonisk. Jag har en trygg och snäll häst som alltid backat för tidigare sura kamrater, men nu har hon själv fått bli en ledare. En snäll sådan. Trygg, tydlig och med stort tålamod och ett ännu större hjärta.


Kanske borde jag även kalla mig själv för livsnjutare? Ledig vecka med många hästaktiviteter, mys med vovve och stundande Valborg. Det känns som att livet ler mot mig för stunden och jag väljer att ignorera den kommande måndagen.

Av heroheartdove - 26 april 2015 21:58

Shopaholic! Jag borde verkligen inte få ha tillgång till något kontokort... 20% rea i köpcentrats butiker under helgen. Jag for iväg idag för att försöka få tag i ett par billiga budgetdojjor att ha till vardags och halvfint. Knatade runt i sportbutiker och skoaffärer, ingen framgång alls. Så gick jag in på en affär som ägs av en bekanting. Har handlat där tidigare. De har bra märken som till exempel Vagabond, TenPoints och Birkenstock. Dessutom finns det en särskild avdelning med skor från Ecco. Gick igenom butiksdelen med "dyrskorna", lyfte väl på ett par, men traskade vidare. Hittade ett par Vagabond i svart tyg och en lite tjockare, vit, sula. Kostade 899 kronor, kändes lite väl dyrt och även om de var hyfsat bekväma så var det nåt som störde. Gick över och kikade på Eccoskorna och gjorde misstaget att prova två par. Ett par i svart skinn och vit sula, utmärkta vardags- finskor och ett par i brun-beige meshtyg och kitschiga turkosa snören. Väldigt bekväma båda två, vilket par skulle jag välja?

:::
:::


Och sen då? Hysterishopping till hjärtehästen... Ett tunt täcke för lätta sommarregn och ett hälsotäcke med keramiska fiber - typ dryga 2000 kronor. Och med skoköpet så har jag raskt bränt 4000 kronor. Hrm... Har ju liksom shoppat lite mer tidigare under veckan.

Av heroheartdove - 25 april 2015 02:23

I vanlig ordning är jag vaken alldeles för länge... Men nu är jag i alla fall ledig i drygt en vecka, så det gör inte så mycket. Ska ägna dagarna åt älskade hjärtedjuren, mågott aktiviteter och lite annat.

Löser som vanligt korsord och andra klurigheter. Roligt, stimulerande, bra hjärngympa och lagom koncentrationskrävande. Fast jag fastnar ofta lite för länge med kryssen, men skitsamma! Bikupan är rolig. De senaste gångerna har den varit ganska svår, så pass att jag inte fått ut den, men idag lyckades jag!


Har ju ältat en del angående stora hjärtedjuret, huruvida jag ska sköta henne själv eller ta hjälp av hoppiloten. Hoppiloten är lojal och hjälpsam, en bra kompisar för oss båda, men trots det uppstår situationer där det mer stjälps än hjälps. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att köra på ensam i två veckor, funkar allt bra kommer jag att fortsätta så. Det viktigaste är inte att få en massa plaketter och rosetter, nä, det viktigaste är att jag och djuret verkligen synkar tillsammans.

Av heroheartdove - 23 april 2015 00:33

Igår kom en ny liten fölunge till världen. En fantastisk händelse och jag hade förmånen att få vara med och assistera. Det är helt otroligt hur den lilla kroppen kan bäras upp av långa ben och vara redo för spring en dryg timme efter födseln.

Av heroheartdove - 22 april 2015 00:50

Jahaja... Så var man tillbaka till ältstadiet. Igen. Helt hopplöst och så svårt att veta vad som är rätt och fel och vad som blir rätt eller fel. Som många andra så har jag svårt för att prioritera mig själv. Jag vill blidka mina vänner och göra dem glada och nöjda. Det är inte ovanligt att det sker på bekostnad av mitt eget välmående.

Hjärtedjuret... Hon har haft fina tävlingsframgångar med tjejen som hjälper mig, men ibland - ofta - känner jag att hon mer stjälper i vissa - flera - lägen. Trots upprepade tillsägelser och övertydliga instruktioner slarvar personen med bland annat ans av box och utrustning. Trots tillsägelse fortsätter personen att kompensera egen kroppslig snedhet med raka genvägar istället för att ta en lång omväg och jobba med grunderna.

L8 kom på besök igår, red, kände och var bollplank. Fina,fina djuret gjorde sitt allra yttersta och visade alla hur duktig hon är. Jag MÅSTE tänka på mig själv och inte bara underhålla andras fritidsintressen.

Av heroheartdove - 19 april 2015 23:16

Man vänjer sig kvickt vid livet på solokvist. Lugnt, stillsamt. Kan göra vad man vill utan hänsyn till andra. Så skönt! Jag har sippat vin, myst med vovve och häst och tagit långa sovmorgnar.


Make och barn kom hem vid halv nitton idag. Buller och bång, slammer, stök, rop och ett evigt rännande framför teven. Efter en halvtimme kände jag mig alldeles matt! Maken fick barnet i säng vid halv nio, äntligen lugn och ro igen. Tittade till gossen innan jag själv gick till sängs, och vad ser jag?! Någon har snattat min isbjörn!!! Hur ska jag kunna sova nu då?

Av heroheartdove - 17 april 2015 20:02

Maken och barnet har åkt till Bollnäs. Jag njuter av stillsam ensamhet med lite vin. Kunde inte välja på Bolaget, så tog en flaska av varje...! Epicuro Zinfandel och Diemersfontein Coffee Pinotage. Mums mums!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards