Alla inlägg under januari 2017

Av heroheartdove - 31 januari 2017 19:38

Trettioförsta januari, och inlägg nummer trettioett för månaden. Jodå, det har ju varit en del att skriva eftersom det hänt en del.

Jobb. Tycker fortsatt väldigt illa om den ena "produktionsledaren", men kör på med tunnelseende, dvs jag låtsas inte se henom.

Jobbfinneri. Sista mötet med jobbcoachen på fredag. Tråkigt, men jag har fått bra med kunskap för att kunna fortsätta med jobbsöket på egen hand.

Hjärtehästen. Sålde älsklingshästen till en av mina bästa vänner. Jag kommer fortsätta att rida ungefär en dag i veckan, men slipper hästägaransvaret.

Ekonomi. Tack vare hästförsäljningen har jag kunnat rensa upp bland tråkiga räkningar och utgifter. Börjat få en balans mellan inkomster och utgifter.

Skönhet. Trivs med min nya frisyr och den illröda färgen, att byta frisör var bra! Och naglarna fixar jag själv numera. Sparar tid och pengar och nog blir de rätt snygga ändå?!

Av heroheartdove - 30 januari 2017 23:58


Sådärja! Nu är månadens räkningar i hamn. Det är två autogiron kvar som skall dras och så ska jag få en ny faktura på den förändrade hundförsäkringen (plockat bort livvärdet), men allt ligger inlagt i budgeten som är typ grön. Mamma fick skjuta till litegrann vilket vi räknat med, men ändå med mindre än beräknat. Cirka hundrafemtio kronor kvar på kontot så kan äta lunch på stan på fredag innan sista mötet med jobbcoachen. Sedan hoppas jag att de två hästpryttlar som är bokade betalas hyfsat kvickt, är 1200:- jag väntar på där.

Av heroheartdove - 29 januari 2017 17:50

Eller nej. Femhundralappar är det jag fått! Hästköperskan var förbi med kontanter för den utrustning som hon köpte med till pållinuttan, 13000 kronor. Det är ingen idé att åka hem och råna mig för jag har redan satt in pengarna på banken via insättningsautomaten i köpcentret.

Av heroheartdove - 29 januari 2017 11:16

Jag är fortsatt svag för italienska viner och då särskilt ripassoviner från Valpolicella. Detta fina vin, som inte finns i Systembolagets ordinarie sortiment är riktigt trevligt, smakar fin-fint till en hård och torr Emmentaler!

Av heroheartdove - 28 januari 2017 18:06

Ja, hon är saknad, men det känns ändå så himla bra att hon nu bor hos min vän och att jag kan rida under helgerna.

Av heroheartdove - 27 januari 2017 19:55

Il Sangiovese biologico Villa Valentina si ottiene da we di alta qualitā coltivate nei migliori vigneti pugliesi. Il vino ha aromi di ciliegia, lampone, cioccolato ed č liscio e vellutato al palato.

Jag älskar verkligen italienska viner! Pulled pork till middag idag och test av ett nytt vin. Underbart gott och väldigt prisvärt, 90 kronor. Får nog ta och lära mig italienska så att jag kan skippa den engelska översättningen.

Villa Valentina Organic Sangiovese is a wine made from high quality grapes grown in some of the finest vineyards in Puglia. The wine has aromas of cherries, raspberries, chocolate and is smooth as velvet on the plate.

Av heroheartdove - 26 januari 2017 21:14

Jag tycker inte om de nya sedlarna och heller inte de nya mynten. Fick en ny femma för första gången idag. Bläh!

Av heroheartdove - 25 januari 2017 18:27

På fyra dagar har jag hunnit med att söka sex jobb. Jag har varit duktig och fått ordning på min LinkedIn-sida och sparat ner olika word-dokument på telefonen och Google drive. Jag surfar ju det mesta på telefonen och då känns det vettigt att göra jobbsöket från den också.

Imorgon är jag ledig - famang, betald ledighet för att gå på nära anhörigs begravning. Det är min morbror i Örebro som efter lååång tids sjukdom somnat in. Mamma är nyopererad i knäet (protes) och har fått lite problem med en blodpropp nere vid vristen, så det blir jag och hennes sambo som åker iväg. Måste leta upp ett par svarta byxor och en beige tröja. Svart kavaj lånar jag av mamma. Tar svarta läderboots till och snygga handväskan från Michael Kors. Tur att naglarna är piffigt pimpade i alla fall.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards