Alla inlägg under februari 2018

Av heroheartdove - 27 februari 2018 20:19


Igår

Idag

Av heroheartdove - 26 februari 2018 22:43

Snöstorm deluxe idag. Körde till jobbet i decimeterdjup snö och lyckades baxa in bilen på parkeringen. Snön vräkte ner under dagen. Emellanåt en stunds uppehåll , men mestadels så tätt med snö att man inte ens såg granngården knappt 150 meter bort.


Stack dock en timme i förväg från jobbet eftersom vi hade tid inbokad för passfix senare på eftermiddagen. Jobbade hemifrån tills barnet hunnit hem och ätit lite, sedan iväg till polisen. Himla smidigt att man bokat tid i förväg, ingen direkt väntetid på plats och allt flöt på. Stolt grabb fick själv texta sitt namn på skrivplattan, tror att han kommer bli nöjd över sitt pass. Om en vecka får vi hämta ut det.

Av heroheartdove - 24 februari 2018 22:46

Jag hinner med många trevliga aktiviteter med familjen numera! Visst kan jag sakna ridningen, men faktum är att under den sista tiden av hästägandet kändes de sysslorna mer som ett tyngande krav än avkoppling.

I torsdags var vi till Fjällnora efter jobb och fritids. "Kvällsåkning" med fackelupplyst slinga (2 km) på isen och grillen igång med försäljning av korv, hamburgare och kolbullar. Jättefint ordnat, isen helt okej och mys med grill.


Vi var på plats i god tid (nästan lite löjligt tidigt tyckte jag), men när jag såg bilkön på väg in till parkeringen när vi åkte hem så ångrade jag det inte.

Igår ridning som vanligt och idag utflykt till Sollentuna Centrum, nudlarna som vi köpte förra veckan var tyvärr inget vidare. Antingen var de helt smaklösa, som vanlig köttbuljong ungefär, eller på tok för starka så att det brann i munnen och inga smaker kom fram. Helt värdo!

Vi började med att äta lunch innan shopping av nudlar och vin.


Stannade till vid City Gross på vägen hem och köpte med ryggbiff och potatisgratäng. Gratängen var överraskande god och faktiskt helt komjölksfri! Kommer helt klart att köpa den igen, men kompletterar då med lite extra iMat och riven Mossberga getost (en av få hårda ostar som inte är gjorda på kossemjölk.

Av heroheartdove - 18 februari 2018 22:59

Fyra promenader (lite långsammare tempo under helgen så barnet var med) och en ridlektion. Dessutom två pass "Just Dance", hurtigt!

Av heroheartdove - 17 februari 2018 22:54

Själv på avdelningen även igår. Jobbade på utan att stressa ihjäl mig, inte maska naturligtvis, men inte gå på helt hysteriskt bara för att... Skickade en hälsning till sjuka kompisen och flexade ut strax efter klockan fjorton.


Hann med lite fredagsfika på stående fot innan jag hastade iväg till en anställningsintervju hos en större butikskedja i stan. Lååång och omfattande intervju, vi satt och pratade i åttio minuter! Blir jag erbjuden tjänsten (som butiksmedarbetare) kommer jag dock att tacka nej. I annonsen stod det heltid, men igår fick jag veta att det rörde sig om trettio timmar i veckan, timanställning. Nä, det är inte intressant. Däremot skulle jag fortfarande kunna vara intresserad av företaget om de framöver kan erbjuda heltid eller åtminstone en löneplansanställning.

Avslutade sedan dagen med veckans ridlektion. Lite tristare ponny denna gång, gått mycket på de lägre barngrupperna och var således ganska oliksidig. Tråkigt när en för snäll ponny som passar de lägre nivåerna "glöms bort" och inte rids till skolmässigt av instruktörerna. Tyckte dock att jag löste ridningen riktigt bra, men tänker att det för ponnyns skull vore bra om han fick ridas mer korrekt en period.

Det känns i alla fall väldigt "lagom" att bara vara ridskoleryttare. Medryttare i all ära, men man blir ju faktiskt bunden då. Då rider jag hellre på ridskolan (där inga krav på extra skötsel tillkommer) och tar några extrapass när tillfälle ges. Jag får tid och pengar över att spendera på familjen och det känns mycket bättre än som tidigare då jag dels tillbringade varje ledig tid o stallet, men också la alla pengar på hästen. Liksom orättvist att mitt intresse skulle kosta så mycket att grabben inte kunde göra något. Jag försöker att inte ha åsikter och döma andra, men känner emellanåt att jag inte gillar folks resonemang. Exempel i min närhet är att tjejerna klagar när männens intresse tar tid, men de blir jättesura för att de inte får egentid i stallet eller tycker att männen borde hjälpa dem där. Då måste de kompromissa, tycker jag. Kanske behöver de inte sälja hästen, men hitta en mer balanserad tillvaro? Varianter är ju att ändra uppstallning/service eller skaffa en medryttare.

Idag inledde vi med nästan fyra kilometers promenad i makligt tempo innan vi åkte ner på stan. Besökte en affär med asiatiska livsmedel och köpte nudlar. De hade inte mina favoritsorter, men köpte ett gäng att prova. Får se om de duger eller om jag får åka till Sollentuna igen.


Sedan till ett kafé. Maken och jag åt köttfärspirog respektive broccolipaj medan barnet åt chokladboll och semla.


Gick runt lite mer på stan, köpte badbomber på Lush och for sedan till vårt vanliga köpcentrum. Köpte ostfondue och vitt bröd till middag. Mättande! Barnet tyckte smaken var lite skum, man kan behöva vänja sig, men var duktig och provade flera bitar.


Hängde sedan framför teven, tittade dock på avsnitt av Vänner på dvd. Bryggde kaffe och provade Oatly's vispbara "iKaffe", smakade inte tokigt alls.


Får se vad vi hittar på imorgon. Jag skulle behöva röra på mig ännu mera (känner mig sportig i mina rosa hikingbyxor), så lite skridskoåkning skulle passa bra.

Av heroheartdove - 14 februari 2018 21:50

Magen har varit i olag idag, bubblig, knorrig och spänd. Tror att det till stor del beror på att jag inte äter lunch längre på jobbet. Har ätit (och äter fortfarande) Digestive-kex till frukost och sedan "thai-kuber" till lunch, men efter att ha hittat ett hårstrå (som inte var mitt) i maten i måndags så pausar jag med dem.

När magen är bråkig brukar det alltid funka bra med sushi, riset stabiliserar och laxen är mjuk och mild, så jag var förbi Sushi of Sweden på väg hem från jobbet och köpte en låda lax-mix. Mums!


Men jag funderar över hur jag ska göra med lunchen framöver. Jag är sådan att jag fungerar trots ojämnt matintag, men magen skulle nog må bättre av både lunch och middag. Om jag lyckas få tag i äkta thainudlar från YumYum så skulle det kunna vara ett alternativ. De är inte extremt mättande, men enkla att göra i ordning, lätta att äta och smakar och doftar gott. Skulle helst av allt äta matlådor från Ahaanthai varje dag, men det blir inte ekonomiskt hållbart i längden. Tyvärr.

Av heroheartdove - 13 februari 2018 21:26

Leverantörsbesök från England idag. Fick prata lite engelska medan chefen fixade fika och det funkade bra. Känner mig mycket mer bekväm att prata utrikiska lajv direkt med någon som jag träffar jämfört med att prata i telefon. Hur som, trevliga besökare i alla fall som hade med sig en välfylld presentpåse med "give-aways" med företagsloggor. Praktiska grejer som anteckningsbok, exklusiv kulspetspenna, bagage-tag och nyckelband. Dessutom putsduk till brillorna och post-it-lappar.

Av heroheartdove - 12 februari 2018 23:10

Har tröttnat på glidande bh-band när jag rider! Beställde en sport-bh i torsdags kväll och idag kunde jag hämta ut den på mitt DHL-servicepoint, snabb och smidig leverans! Det blev en variant med dragkedja fram från Shock Absorber. Jag vill ha bh:n sittande riktigt tight och då blir det bökigt att kränga dem över huvudet, hoppas det ska vara smidigare med öppning fram.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards