Alla inlägg under mars 2017

Av heroheartdove - 31 mars 2017 22:10

Nä, glass på cashew, cocosolja och citron var ingen höjdare. Kändes hård och kompakt först, men smälte snabbt och blev tunn och blaskig. Och liksom lite kornig konsistens. Rawfood och organisk vegankost i all ära, men den här burken hoppar jag över.


Däremot blev jag serverad en riktigt trevlig lunch idag: rucola, buffelmozzarella, avokado, novelloolja och bröd.

Ett glas apelsinjuice till och lunchen kändes alldeles fulländad.

Av heroheartdove - 30 mars 2017 23:53

Imorgon far make och son till makens mamma, jag följer INTE med. Ska bli skönt med en helg hemma på solokvist, bara mys och må gott med hunden och lite, lite häst. Kanske gör våfflor någon dag också.

Av heroheartdove - 28 mars 2017 22:54

Ekonomin är lite så där, inte i balans ännu, men det hade jag inte räknat med heller. Vi fick en extrautgift denna månad då vi tyvärr måste byta vindruta på bilen och det känns ju lite trist eftersom vi åker på kryssning om två veckor. Nåja. Räkningarna är i alla fall i hamn och förhoppningsvis kommer jag kunna lägga undan cirka 1500 kronor som reskassa. Jag har dessutom deklarerat och får tillbaka en rätt saftig summa pengar på grund av/tack vare diverse lån och räntor. Nu har jag ett lån med lite högre ränta kvar och det kan jag betala bort när skatteåterbäringen kommit. Jag kommer då även kunna sänka några krediter och på så sätt få en lägre månadskostnad. Målsättningen att ha ekonomin i fullständig balans, nytt välbetalt jobb eller ej, senast nyår känns i alla fall fullt rimlig.

Av heroheartdove - 27 mars 2017 19:40

Idag köpte jag en ny laktosfri glass med extra mycket protein och under locket hittade jag en alldeles fantastisk text:

Please remeber
You're beautiful, strong and talented. That every day could be a wonderful adventure, a new chance to show the world who you truly are. Dare to laugh out loud, treat yourself and be kind.


Och själva glassen då? Underbar! Tät och kompakt konsistens, inte en massa luft invispad utan helt enkelt mycket glass för pengarna!


Sen ska man kanske inte vräka i sig en massa glass precis inför Beach 2017 och en kryssning där man förväntas visa upp sig i badkläder, men... Ny baddräkten med klockad kjol har äntligen dykt upp och visst trollar modellen bort en del onödiga kilon?!


Och här tycker jag att texten ovan passar in så bra: kom ihåg vem du är, tillåt dig att njuta och strunta i andras tyckande och tänkande.

Av heroheartdove - 26 mars 2017 00:52

Klart att det kan komma bakslag med snö, men vi har haft vårdagjämning, vi ska "ställa fram utemöblerna" och jag har börjat med allergimedicinen.

Jag har kommit igång med ridandet igen, denna vecka har det blivit fyra pass på tre olika hästar. I onsdags och fredags på "bästisens" häst. Jag red den en del för drygt ett år sedan, men hann inte med ordentligt då. Hästen är rolig att rida om man får till hyfsat regelbundna pass, jag hoppas det kan funka den här gången. Och rätt najs att avsluta arbetsveckan med lite bra ridning och mumsig sushi!

Jag gillar verkligen sushin från Sushi of Sweden även om bitarna är onödigt stora. Men det är fräsch och fin mat och dessutom "klimatsmart". Dessutom är det behändigt att lägga en order på webben just när man ska åka från stallet och hämta upp maten på vägen hem.


Idag blev det dubbla ridpass, först den nya ponnyn som jag träffade förra helgen och därefter hjärtehästen. Ponnyn och jag provade en ny slinga upp mot områdets kyrka, fantastiskt härlig ridmiljö längs slingriga stigar, mjuka grusvägar och uppe längs en skogsbeklädd ås. Mysigt. Hjärtehästen blir det ridning på varannan vecka framöver och det känns rätt bra. Funderade på att avsluta redan nu, men kör på några veckor till.

Men att rida hästar på tre olika ställen är lite bökigt. Jag är ju van att ha mina ridgrejer (skor/stövlar, hjälm, handskar etc) i stallet, men nu är det ju som sagt olika stall. Således har ena halvan av hundburen i bilens bagageutrymme förvandlats till nån sorts avstjälpningsplats för dessa grejer...

  

Nåväl. Sen jag kom hem från hästaktiviteterna har jag mest hängt framför teven, ganska trött så sov en stund också. Men har i alla fall piffat naglarna, det var ett tag sen sist, har haft korta trubbiga naglar med blått lack den senaste tiden. Nu blev det en förlängning med klassisk fransk manikyr.

Av heroheartdove - 22 mars 2017 19:55


Jag har vabbat två dagar, men idag var jag tillbaka på jobbet, maken fick ta hand om febervild unge. Nu provar jag i alla fall med Babybels till frukost och så kebabkött och dressing till lunch. Chickt!

Av heroheartdove - 19 mars 2017 18:36

En bra dag! Började med lagom sovmorgon, dusch och påfyllning av rödfärg i håret. Det har blivit några centimeters utväxt, men inte så det stör/ser konstigt ut, och tack vare "färgbollen" från Revlon Professional så är färgen fortfarande skarp.


Sedan var familjen på utflykt. Började med en tur till ett spännande utomhusgym nere vid ån och följde upp med härligt fika (lunch) på kondis.


Därefter till en lokal lekpark. Barn och make klättrade och gungade våldsamt medan jag tog det lite lugnare. Låg i en stor "korggunga" och njöt av solen.


Under tidiga eftermiddagen for jag sedan ut på landet för att stifta bekantskap med en ny hästdam, en fläckig pensionär med massor av energi. Kollade runt i stallet, gick igenom rutiner och red sedan ut en liten sväng.


Nu hänger jag framför teven och funderar på om jag ska göra mig en kopp varm choklad med vispgrädde.

Av heroheartdove - 18 mars 2017 21:29

Livet känns bättre, även om jag är rätt trött och sover en massa extra. Men jag söker jobb, skiter i jobbiga chefer och krångliga vänner.

Idag har familjen varit på utflykt till en liten 1500-talsby utanför stan. Otroligt välbevarad och väl underhållen. Nu under tidiga våren såklart rätt öde, men tänk till sommaren!


Över byn vakade en ståtlig väderkvarn. Omöjlig att få med på bild, men vi åt lite picknick nedanför den och busade lite. Fann några fotoobjekt också.


På väg tillbaka till bilen fick vi syn på en liten huggis. Alldeles stilla låg den i solen och lät sig värmas.

Jag är inte alldeles förtjust i ormar (även om jag inte är rädd), men barn och make spanade in den ordentligt. Naturligtvis rörde de inte vid den, men den märkte nog av deras närvaro för den hade sedan rört lite på huvudet och luktat lite på luften med tungan.

Efter gårdsutflykten åkte vi till mamma. Fikade, spelade Bamse-bingo och krattade löv i trädgården. Fick lite fickpengar för besväret och for till köpcentret och köpte ett par till jeans åt barnet. Han har verkligen vuxit på sistone, så de flesta jeans han redan har är urvuxna. Vi passade även på att äta middag på foodcourten. Biff Satay för mig, Chicken Red Curry till maken och Sushi för barnet.


Imorgon väntar besök hos en eventuell ny medryttarhäst, en äldre fd tävlingshäst som skall pysslas om och skrittas/travas lite lätt. Blir inte samma "fart" som med hjärtehästen, men förhoppningsvis bättre kontinuitet. Passar mig egentligen rätt bra, jag måste inte storma fram i full galopp, men vill gärna få snusa häst- och stallukt på regelbunden basis.

Sen får vi se vad nästa vecka har att bjuda på. Har köpt hem flera Babybels, har räknat ut att tre om dagen blir lagom ekonomiskt. Har provat den röda (typ hushållsost) och den mörkgula (gouda). Idag fick vi tag på den lila varianten som ska påminna om cheddar.


Försöker att tänka till och planera mat i förväg, men ork för att laga den är svår att hitta i veckorna. Men i fredags var jag duktig. Först en 4 kilometer lång promenad med hunden och därefter matlagning. Stekfläsk med vitlökskryddad kyckling, vitlökskroketter och fempepparsås. Mums!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards