Alla inlägg under november 2013

Av heroheartdove - 30 november 2013 00:10

Har lyckats med bedriften att få hela fyra blåsor i munnen. Samtidigt! Har tramsigt ont och det är fan så irriterande. Har lätt att få återkommande blåsor i munnen, kan vara ett "kroniskt" herpesvirus eftersom jag dessutom ofta får munsår. Fast eländet dyker bara upp när jag är förkyld, alltså när immunförsvaret inte är på topp, så jag orkar nog inte göra nåt särskilt åt det.

Av heroheartdove - 29 november 2013 00:22

Efter 44cl vin och två rejäla drinkar är man inte så pigg...

Av heroheartdove - 26 november 2013 21:03

En ledig dag så här mitt i veckan. Nice!
Började med nagelfix hos Nagel-Anna på Hårjouren.

Sedan lunch på UNiCO, ceasarsallad, med mamma.

Och så gick vi vilse inne inne i en av de nyaste galleriorna.

Klipp och färg hos Carro på Klippunkten by Wirvla.

Pizzamiddag på Restaurang Lyktan med Familyn.

Hämtat paket.

Som innehöll nya grejer till hjärtehästen, bland annat en sadel.

Och två schabrak, det vita ovan och det svarta på de två bilderna nedan.

Ja-a... En himla bra dag alltså, nu mår jag bra!

Av heroheartdove - 24 november 2013 19:55

Nu har det varit kallt några dagar, härligt!

Av heroheartdove - 21 november 2013 22:12

Vab idag också, bebisen dock piggare trots att han hostat under natten. Uppe från fem typ och bara busade, helt vild! Dåligt med sömn för mig under natten, men en bit in på förmiddagen kunde maken ta över vakten. Jag sov några timmar till och for sedan iväg för egentid. Lunch vid "vårt" köpcentras foodcourt, beef chop satay. Glömde lilla smarta telefonen i bilen så kunde inte fota dagens lunch som var oräkneligt gånger bättre än gårdagens. Bra smak, krispiga grönsaker, mör biff och ris som serverades bredvid wokblandningen. Mums, redan sugen på ännu en portion!

Av heroheartdove - 21 november 2013 02:51

Iväg för sista träffen med psykologen. För att inte komma med hysteriskt kurrande mage tog jag en dagens på lokala köpgallerian. Wokad biff med diverse grönsaker och ris. Fick välja styrka, normal eller stark. Valde stark förstås och det var faktiskt bra hetta. Även grönsakerna var bra, men sedan gick det utför... Biffen var torr och lite seg, riset för mjukt och grötigt eftersom det wokats med den övriga maten.

Ser ju rätt aptitligt ut, men jag är besviken. Thaiwok brukar vara bra men det här...? Får se till att tröstäta något godare senare idag.

Av heroheartdove - 20 november 2013 00:07

Jag blir så himla sur som infört dubbdäcksförbud i city. Visst, värna om miljön, men det blir ju bara så att dubb-bilisterna tvingas till långa och miljöovänliga omvägar. Och så väljer man bort cityhandeln och uträttar sina ärenden i ytterkanternas köpcenter.

Ännu surare blir jag dessutom när den dubbfrittsförespråkande kommunen själva utrustar sin fordonspark med... Ja just det, dubbdäck!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards