Alla inlägg under september 2016

Av heroheartdove - 30 september 2016 22:03

För mycket vitt, några luftbubblor och inte så välformade... Äh, det får duga så länge och vem tittar egentligen på andras naglar på så här nära håll? Inte jag i alla fall.

Av heroheartdove - 30 september 2016 21:49

Eller, egentligen har jag ju inte haft semester utan typ "garantianställning" utan uppdrag. Jag har varit som ledig, men faktiskt varit tvungen att stå stand by om något jobb trillat in. Jag har kunnat vara väldigt ledig, men hela tiden haft i bakhuvudet att inte dra iväg på aktiviteter för tidigt på morgonen om det varit så att jag blivit inbokad. Men nu är det slut för jag bara förutsätter att de inte ringer här under helgen.

Idag har jag varit på utflykt till Arphus med två kompisar som skulle dressyrträna för hyfsat känd tränare/ryttare. Det blåste storm ute så jag hörde inte särskilt mycket av instruktionerna, men det gjorde inte så mycket, mitt fokus var på systemkameran som jag dammat av igen. Fick många fina bilder tagna och det blev mycket trevligt babbel, bara bra helt enkelt.

Stallet hade jag fixat innan vi åkte. Det var planerat för grushagar idag efter att det regnat två dagar, men tömning av dyngcontainern = min hästs gräshage måste stå tom = min häst fick gå ut på gräs. Stallvärdinnan sa att hon skulle flytta tillbaka pållinuttan till gruset så fort containern var tömd, men vädret var ju fint idag (trots blåsten) och när vi kom tillbaka från Arphus gick hästen fortfarande på gräs. Verkligen perfekt eftersom hon hade inplanerad vilodag, på grus står hon bara stilla medan gräset inbjuder till mer rörelse.

Efter stall, utflykt och lite stall igen for jag hem. Stannade ute på gatan och plockade upp make och nyfiken vovve.

Direkt vidare till fritids för att hämta upp barnet. Det blev middag på Donken med kycklingwrap, kycklingnuggets och ostburgare. Gissa vem som åt vad!


Och nu teve som vanligt. Blev lite hungrig igen och snabbtinade en kycklingfilé, rubbade den med olja och kryddor, stekte och åt direkt från stekpannan. Flott är gott!


Imorgon tänkte jag försöka mig på en sovmorgon, sedan får barnet vara hos mamma medan maken och jag fixar i stallet. Och på söndag kommer det ut en hästspekulant igen. Men nu känner jag mig rätt tveksam till försäljning. Inte så att jag misstror spekulanten utan att jag skulle vilja flytta hästen till lösdriften och se hur det känns på den anläggningen. Funkar det kanske jag kan behålla liksom? För jag vill ju egentligen inte sälja. Att det kom upp var ju för att få koll på ekonomin (och den har ju blivit bättre om än inte helt bra/i balans ännu) och för att få mer tid för familjen eftersom nuvarande stallet kräver att jag åker ut varenda dag och dessutom rätt ofta på bestämda tider. Lösdriften är billigare och med fullservice, värt att testa, tycker jag.

Av heroheartdove - 29 september 2016 21:12

Har inte ringt MVC ännu. Dels lär de inte vilja ha in mig förrän efter nästa blodperiod och dessutom är det nog bäst att pälsen får växa ut lite till.

Vansinnigt trött idag. Fått till räkningarna även denna månad och hoppas att det ska ordna sig från nästa lön då de ju dubblas. Nå, jag gjorde klart räkningarna i morse och sedan hängde jag framför teven. Sov den mesta av tiden. Sedan stallet. Det känns lite så där att vara där. Jag trivs med folket, men är så jävla less på att packa höpåsar med alldeles för torrt, dammigt och spretigt hösilage, mocka hagar och annat tjafs. Det snackas om att det ska vara så lättjobbat, men det tycker jag inte att det är. Det är inte så att jag är arbetsskygg i stallet (eller någon annanstans), men jag vill kunna vara effektiv. Förr kunde jag tillbringa hur mycket tid som helst i stallet, men jag har andra prioriteringar nu. Blivit lite vuxen tror jag.

Av heroheartdove - 28 september 2016 21:19

Ska ringa MVC imorgon och rådslå lite angående spiralen som jag har. Sedan den kom på plats får jag typ som självsprickor "där nere" med väldigt jämna mellanrum. Svidigt och ömt, nu kyler jag hela området med isklampar från frysen.


Och kyler magen med glass!

Eftersom ekonomin är kass får det bli laktosfri steviasötad chokladbomb från Alvestaglass. Egentligen vill jag ha Mormor Magdas glass som är helt fri från både mjölkprotein och soja eftersom den är gjord på cocos, men den är ruskigt dyr tyvärr.

Av heroheartdove - 27 september 2016 20:05

Sadelspekulant idag, men tyvärr ingen såld sadel. Det gör att jag i princip inte har några pengar denna månad heller. Skit! Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, men just nu kör jag på strutsmetoden.

Av heroheartdove - 25 september 2016 20:56

Dagens loppis gick bra! Var lite nervös innan, typ "tänk om jag inte säljer något" eller "undrar hur mycket vi får ta med oss hem igen"?

Lämnade barnet hos mamma och sedan åkte maken och jag till Sveriges närmaste stad och Sveriges största hästloppis. Var framme i god tid, ungefär en och en halvtimme hade vi på oss för uppackning. Vi var rätt effektiva, spanade in vår yta och gick och hämtade lite grejer från hinderförrådet att hänga saker på. Sedan fick maken bära in kassarna med "varorna" medan jag packade upp. Prismärkte med gaffatejp och fick bra ordning på allt

Nöjd över valet av golvyta (storlek), funderade mellan 2 & 3 kvadratmeter och valde det större till slut. Vi fick bra rymd i vår "monter" där folk kunde komma in och titta ordentligt utan att vi kom för nära. Många gånger vill man ju titta och fundera utan en hysterisk säljare över axeln.

Två timmar efter att loppisen var nästan alla täcken sålda och många småsaker också.


Säljrushen mattades av efter hand, men vi hade köpare ända till slutet och hade inte alls mycket osålt kvar.

Det lite exklusivare schabraket blev kvar (vilket jag är lite glad över) och täckena i stor storlek, jag visste att de skulle vara svårsålda. Men faktum är att en stallkompis köpte ett av täckena när vi var tillbaka vid stallet och en annan bekanting köpte de klarblå benlindorna.

Av heroheartdove - 25 september 2016 01:14

Jag har uppdaterat både profilbild och omslagsfoto på den stora communitysajten och känner mig vansinnigt nöjd. Det här är så mycket jag! På hästryggen, dressyrjobb, men utomhus på stort fält. Bilderna redigerade eftersom jag gillar att pröva olika filter och inställningar. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att byta ut dessa foton.

Av heroheartdove - 24 september 2016 19:30

Igår var det discopremiär! Jag får nästan 80-talsvibbar av ordet disco, men kul ändå. Barnet och maken var iväg. Musik, men inte så mycket dans, mer godis och popcorn. Lyckat i alla fall!


Fick hjälp av maken med uttaget av hästar i morse. Brände nästan ut mig i somras när jag ensam hade utsläpp en hel vecka i följd, så gott med sällskap nu. Efter att måsteuppgifterna var gjorda blev det lite ridning. På tisdag spekulantkoll av dressyrsadeln och säljs den inte då lämnar jag in den till försäljning på onsdag, således sista passet i favoritsadeln och vi förevigade det med några bilder.


Och idag nypremiär för godisbutik i "vårt" köpcenterområde. Lösgodis för 3:90 och trängsel med folk. Gott och fräscht godis, hoppas det fortsätter så.


Husse och Snotterråttan pausade lite i soffan. Trångt, tycker de ser lite missnöjda ut båda två!


Själv har jag piffat naglarna med blått lack och laddar nu inför morgondagens loppis.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards