Alla inlägg under september 2013

Av heroheartdove - 29 september 2013 23:55

I fredags kväll kom maken hem och mådde dåligt. Feber och magknip urartade i magsjuka. Jag och bebben höll oss friska. Till idag. Lillkillen har varit lite pruttig och har blötbajjat en gång. Min mage höll sig i schack tills jag var nästan hemma från dagens bedömningstävling. Nu blir det risavkok några dagar, men tänkte även prova havreavkok. Och milda vita brödskivor.

Av heroheartdove - 29 september 2013 23:47

Av heroheartdove - 27 september 2013 02:58

Vabbar på grund av hostigt barn, inte mycket sömn för mig och då kan jag passa på att nattuggla framför teve och dator. Läst tidningar, skrivit dagbok och betalat tråkiga räkningar. Bara lite bakåt ekonomiskt denna månad, men måste fråga mamma om ett litet bidrag till mer antidepressiv medicin.

Och apropå antidepressiv och sjukdom, i onsdags hade jag min första träff med psykolog för att påbörja lite samtalsterapi med kognitiv problemlösning. Låter ju avancerat, men var rätt enkelt. Psykologen var bra! Lyssnade noga, ställde bra frågor och sammanfattade besöket helt perfekt. Nu har vi bokat in två träffar till som ligger för att de ska passa min tänkta återgång till heltidsjobb. Sedan ville psykologen inte släppa mig "vind för våg" utan tyckte att vi borde ha två uppföljningssamtal efter att jag börjat jobba heltid, för att checka av att det fungerar. Det känns ju betryggande så nu gäller det att jobbet godkänner två till besök än vad de redan har.

Av heroheartdove - 26 september 2013 00:13

Bebis och vovve breder ut sig i makens och min sköna dubbelsäng från Tempur, såjag är förvisad till spjälsängen. Skulle väl kunna lägga mig i soffan i vardagsrummet, men är inte säker på att jag hör om bäjbyn gnyr.

Av heroheartdove - 25 september 2013 02:23

Ica Kvantum hos oss har två superba ägare. De brinner för mat, drycker och sina kunder och arrangerar "kundkvällar" några gånger varje år. Varje kväll har olika teman, typ asiatisk, vin, ost, choklad etc. Arrangemangen håller på i två och en halv timme och då ingår det någon sorts föreläsning, eventuella smakbitar samt ordentligt med mat och dryck. För detta betalar man 100 kr/pers vilket känns billigt och prisvärt med tanke på vad man får.

Igår kväll (Eftersom klockan passerat midnatt) vart temat "medelhavsinspiration" och jag och maken var två av ungefär femtio deltagare. En föreläsare från "Di Luca" var vår guide och han berättade om tomater, oliver och olivoljor samt ris för risotto och paella.

Vi fick prova en kall gazpacho som var riktigt mumsig.


Och vi fick prova en rätt ny produkt, urkärnade oliver med olika smaksättningar i återförslutbara påsar, praktiska vid utflykter! Bland olivoljorna fick vi börja med att testa en lågbudgetolja. Bläh, den smakade ingenting. Storsäljaren Classico från Zeta var bättre, men stod inte alls i samma klass som de tre sista oljorna. Det var tre regionalt tillverkade oljor med mycket karaktär. Doft av gräs och citrus och en härlig beska.

Medan företagsrepresentanten talade stod kvällens kock vid ett visningarna och rörde ihop en krämig risotto som vi alla fick smaka av, synd bara att den innehöll svamp...

Sedan åt vi en rejäl trerättersmiddag. Började med en antipasto-buffé med två sorters crostini med svart tapenade, prosiciutto di Parma, bresola och sallad.


Därefter en mycket smakrik paella med ris, chorizo, vitlök, gul lök, kyckling, körsbärstomater, ärtor, paprika, saffran med mera.

Till detta fick vi två glas vin, ett rött och ett vitt, innan vi fick en efterrätt: chokladkräm på mascarpone, vaniljinlagda plommon och små mandelkakor.

En riktig toppenkväll alltså!!

Av heroheartdove - 22 september 2013 22:23

Den nya tränerskan har skrivit lite på sin blogg om träningarna hos oss ute vid andningshålet och träningsredskapet och jag kom med på en bild! Skoj, för tränarinnans blogg är en av de mest lästa inom aktuell gren.

Av heroheartdove - 22 september 2013 00:13

Två fantastiska träningsdagar! Kanske inte det bästa jag presterat, men med en peppande tränare fylls man med hopp. Och bitvis glimmade det till och när allt känns enkelt, ja då skjuter självförtroendet i höjden. Nu ser jag framåt, med viss tillförsikt, och hoppas att jag ska kunna klara av trimmet på egen hand ett tag.

Av heroheartdove - 20 september 2013 23:35

Träning för ny tränare ikväll, riktigt roligt och stimulerande. Peppande tränare, snäll utan att vara mjäkig. Ännu ett pass imorgon förmiddag och sedan hoppas jag att tränaren kan komma fler gånger med hyfsat regelbunden intervall. Jag behöver kontinuitet i mitt tränande för att hålla mig motiverad. Dagens träningar avslutades med en middag tillsammans med tränaren, mycket trevligt!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards