Alla inlägg under juni 2016

Av heroheartdove - 30 juni 2016 22:13

Det nya Täby Galopp!

Invigdes 19/6 och nu har jag varit där!

Kuskat runt i stooor skåpbil med lååång hjulbas idag. Mycket, mycket information, lite korvstoppning typ, men funkade ändå rätt bra. Snurra runt en del i Stockholm, tur jag har schysst lokalsinne och inbyggd kompass och gps i huvudet! Satt inte bara med som passagerare utan fick köra en hel del också, kul!

Det är absolut ett jobb jag skulle trivas med, få planera min dag själv beroende på körordrar. Frihet under ansvar. Men. Jag vill inte, har inte tid eller möjlighet att sitta och köra 12-timmarspass. Jag åker med imorgon också, men ska budbilsjobbet vara aktuellt vill jag vara garanterad jobb mån-fre typ 8-16 och en vettig lön, annars får det vara.

Av heroheartdove - 29 juni 2016 21:52

Någon gång ska Förbifart Stockholm bli verklighet, men just nu får vi nöja oss med Förbifart Södertälje.

En olycka som kraschade Södertäljebron i södergående, just innan midsommar. Det har varit kaos, men nu har man äntligen fått till en smitväg förbi olycksplatsen och dessutom rekommenderas genompasserande trafikanter att åka 55:an ner mot Norrköping.

Ordnade lite egentid efter stallet idag, stannade till vid Chop-Chop och åt middag.

Skönt det för hemma sedan var det lite kaos med bråkig dagiskompis på besök. Men åkte inte direkt hem, var och hämtade ut ett kandar i förhoppningsvis rätt storlek denna gång. Kändes faktiskt som att lädret var bättre i detta exemplar.


Imorgon ska jag åka budbil, får se om jag hinner testa på fredag, annars under helgen. Blir upplockad tio i åtta imorgon bitti och sedan blir det till att åka resten av dagen, blir spännande. Och intressant med ett rörligt jobb, typ hur gör man med toabesök? Donken? Men de har i alla fall bättre toalutter än nuvarande jobbet...


Och så balanserat naglarna igen. Måste köpa mer akrylvätska. Det var ju bara pyttelite med från Astonishing och den är slut nu. Och den var BRA! Fick använda vätska från NG idag och det blev inte alls lika bra som sist.

Av heroheartdove - 28 juni 2016 23:13

Nytt jobb på G igen. Skickade iväg ett gäng jobbansökningar igår och imorse ringde de från ett av företagen. Det är ett mindre åkeri, de har ingen egen "terminal" utan de hämtar och levererar på uppdrag. Egna körningar eller åt andra speditörer, bland annat kör de tydligen en hel del åt DHL. Fordonsparken består i huvudsak av skåpbilar och varje chaufför har typ sin egen bil som den svarar för. Skulle jag jobba för dem skulle vi alltså få ha en skåpis på parkeringen när jag är ledig! Nåväl, jag hakar på en ordinarie chaffis på torsdag så får jag se hur det verkar vara. Blir jag inte helt avskräckt åker jag dubbelt några gånger till innan jag får en egen bil och egna körningar. De kör mestadels i Uppsala och Stockholm och det verkade som att jag i så fall skulle få lite viktigare uppdrag mellan Arlanda och Stockholm.

Av heroheartdove - 27 juni 2016 23:11

England ut ur Euro2016 och England (eg Storbritannien) ut ur EU. Nederlag mot Island och bye-bye europeisk union.

Vilken skräll! Folk är som tokiga, islandsyra på högsta nivå. Mäktiga vulkanvrål och härligt firande, undrar om inte Queen Elizabeth II också firar den isländska segern?!


Och nu #lagerbexit

Av heroheartdove - 27 juni 2016 20:17

Jodå, lyckades sjasa iväg barnet till dageriet, visserligen typ fyrtiofem minuter sent, men ändå! Och körde in en del tid på motorvägen, knappt en halvtimme sent in på jobbet. Rätt okej.

Efter jobbet tog jag med mig vovveluttan till stallet. Började med ett varv längs ridslingorna runt anläggningen. Typ två kilometer på tjugofem minuter, inget jättetempo, men lite rörelse i alla fall!

Efter promenaden satte vi oss vid ridbanan och tittade på lite trevlig dressyr. Lill-snottran brukar vara rätt bökig som publik, men idag skötte hon sig jättebra. Visserligen hittade hon en gummigris att ha som napp, men hon låg vid mina fötter utan gnissel och utan att kräva uppmärksamhet hela tiden. Bra också att hon fick en positiv titta-på-häst-upplevelse!


Överlag så är jag töntigt förtjust i söthjärtat, hon är så varm och go. Stora bedjande ögon (tigger aaaldrig godis...) och stora runda tassar som puffar på oss.


Och sen är hon en livsnjutare av dess like, kan verkligen konsten att koppla av.

Av heroheartdove - 26 juni 2016 23:34

Har varit ångestbefriad de senaste månaderna, men nu slog den till med full kraft. Jobb imorgon efter en vecka semester, en sjukvecka och typ en vecka vab. Barnet är alltid extra bökigt efter en lite längre frånvaro, är ju förstås skönt att vara hemma. Jag känner på samma sätt. Och vetskapen nu att mata hund, rasta hund, packa matlåda, klä på och piffa sig själv, väcka barn, klä på barn, baxa iväg barn OCH alla extra kläder, skor, stövlar etc gör ju inte att det känns bättre. Maken tar förstås lätt på "problemet", han drar ju iväg före mig och slipper allt morgonstök. Hatar verkligen det här.

Ekonomin. Som vanligt bök när räkningarna ska betalas. Hade ju hoppats att vara i balans nu efter skatteåterbäringen, men NÄ. Naturligtvis inte. Känns värdelöst. JAG känner mig värdelös. Enda raka är egentligen att sälja hästen, men...

Det är ju hos henne som jag får ny energi, där jag upplever lugn och ro och fina stunder. Gör jag mig av med henne...? Känns otänkbart. Egoistiskt kanske, men hon håller mig ju i psykisk och fysisk balans. Hon är värd att kämpa för. Undrar om någon tycker att jag är det?

Nu ska jag dra täcket över huvudet, låta tårarna rinna, somna och förhoppningsvis vakna till en ny dag imorgon.

Hero Heartdove - liten, trött och väldigt ledsen.

Av heroheartdove - 26 juni 2016 18:17

Jag är verkligen nöjd med hur jag lyckades få till naglarna nu senast. Visserligen något grund nagelbädd och lite för mycket vitt, men klart godkänt, tycker jag. Dessutom behöver jag inte fylla på med vit akryl i första taget. Idag filade jag naglarna lite kortare och filade även lite på ovansidan för att få snygg tunn form på tippen. La sedan på primer och lite genomskinlig lack direkt, gör den riktiga rebalanseringen i veckan som kommer.

Av heroheartdove - 25 juni 2016 21:58

Hem från Kolmården i onsdags. Vi valde att åka 55:an via Strängnäs och tur var det, hörde på radion om köer på E4:an. Men en trevlig vistelse på Kolis alltså, får nog göra det till en årlig tradition! Praktiskt också att åka innan den värsta turistsäsongen drar igång.

I torsdags var hela familjen (minus hunden) till hovslagaren. Barnet tröttnade lite på slutet, men skötte sig överlag bra. Hovis fick svara på många frågor! Passade på att väga (den föredetta) Knubbsälen också. 563 kg! Så snygg, så snygg!

Jag har ju inte medvetet bantat henne, men varit noggrann med fodergivan, motionerat regelbundet och varit lite restriktiv med gräsätandet. Det har som synes funkat bra. Ägaren till hennes hagkompis vill egentligen släppa hästarna i hage med mer gräs, men det vägrar jag. Knubbsälen har alltid varit en tjockis över somrarna, så jag är så nöjd med hur hon nu ser ut och hoppas kunna hålla henne så här fin.

Midsommar hos mamma med sambo. Lax med romsås till middag igår, lite trist för de bjuder ofta på just det. Sill och nubbe innan i alla fall. Och så bjöd jag på min snabba bärkaka till efterrätt.


Stallet på förmiddagen i sällis av maken. Någon sorts lunch när vi kommit hem: ägg och bacon med senapssill och påskmust.


Grillat till middag. Här i veckan vann jag en "grillåda" med en massa korv från lokala slakteriet Andersson & Tillman, så det njöt vi av idag.


Nu är det fotboll igen, kommit till åttondelsfinalerna. Sverige sparkades ju ur turneringen med dunder och brak (inte oväntat), men det finns andra trevliga lag att titta på. Och lite kul är det att Island tuffar på framåt med en fd svensk förbundskapten.


Så tittar och njuter i bastuvärmen.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards