Alla inlägg under juli 2015

Av heroheartdove - 31 juli 2015 23:58

Av heroheartdove - 31 juli 2015 01:42

Utflykt till hästbutikerna i Upplands Väsby igår. Shoppade vita benskydd, en modell jag suktat efter och som den dyrare butiken faktiskt hade till riktigt bra pris. Det hade varit åskoväder över området innan jag kom dit = butikens kortterminal var utslagen. Kunde dock ta ut kontanter från en intilliggande bankomat så det löste sig ändå. For till billigare butik också, men hittade inget alls där så drog hemåt rätt snart. Tur det, huvudvärken slog till som en blixt från klar himmel. Dryga milen hemifrån var det stopp på motorvägen, bläh. När trafiken sedan väl kom igång kom det blixtar från svart himmel med tillhörande ösregn. Alla krypkörde, utom jag...


Tja, bättre semesterväder hade ju varit trevligt, man får njuta av de korta stunder uppehåll som ändå bjuder på rätt bra värme. Att knalla runt (eller hänga) i t-shirt och shorts är inte fel under sommaren.

Av heroheartdove - 28 juli 2015 00:56

Jajamensan, nu kan jag skippa dyra besök hos nagelmänniskan. Nog för att jag trivts bra med henne och jag har ju gått hos henne sedan maj 2010, men kan jag spara pengar genom att fixa det själv så är ju det bra - även om hennes naglar blir bättre/snyggare. Nu gjorde jag så där som man ska göra vid en "påfyllning" (rebalansering), slipade bort nästan allt gammalt material och byggde upp naglarna på nytt med nytt material. Inga tippar dock utan det räckte med bara genomskinlig akryl. Nästa gång måste jag nog dock lägga även vit (och rosa) akryl, så då passar jag kanske på att prova andra färger också.

Tycker faktiskt att det är rätt snyggt med bara lite vitt och dessutom är det mer praktiskt med naglar som inte är så himla långa! Men tills maken och jag har vårt tioårsjubileum så ska jag nog göra dem lite längre igen.

Av heroheartdove - 27 juli 2015 04:12

. . .
. . .

Av heroheartdove - 27 juli 2015 01:26

Nu har maken och jag semester i tre veckor, fett najs! Vi firade in den med middag på Pizza Hut i fredags. Barnet var med förstås, skötte sig jättebra. De delar ut kritor och litet pysselhäfte till barn och nu satt grabben koncentrerat och målade "paint-by-number", jätteduktigt! Åt sedan en rejäl bit av sin pizza och så avslutade vi med en stor Cookie Dough med glass som vi alla delade på. Mysigt!

Och i lördags lite trivsel på köpcentret. Shopping och glass i våffla. Fast jag valde sorbet, hallon och mango. Sedan fixade jag middagen, tomatsoppa med pesto och buffelmozzarella. Till den franskbröd som jag hade hyvlat smör och vitlökspulver på och rostat i ugnen. Blev otroligt gott och barnet åt bra även av detta.


Och idag är det dags för träning igen. Bara en vecka sedan förra gången, men det gäller att passa på innan tränaren drar iväg till Tyskland för att rida EM. Har lite svårt att fatta att jag typ har en fast träningsplats för henne. Känner mig oerhört tacksam över det i alla fall.

Av heroheartdove - 23 juli 2015 23:31

Vilken besvikelse! Köpte nya benskydd till stora hjärtedjuret. Ett märke jag haft tidigare, men inte denna färg - brun. Brun neoprene som omsluter benen, svart plastförstärkning på insida och svart kardborre på utsidan. Det bruna syntes ju knappt. Skit också. Dessutom satt de väl inte helt bra heller. Får sälja dem, sånt är jag ju bra på. Köpte ett par vita skydd också, men de ska nog funka bättre för de var verkligen vita. Helvita! Passformen duger, ger inte skav, men kan se snyggare ut runt benen. Har väl bara tänkt ha dem till träning. Eller så säljer jag dem helt oanvända.

Av heroheartdove - 22 juli 2015 22:21

På min mobil sitter det luckor för där man kopplar in headset och data/strömkabel, och de sitter väldigt tight. Onödigt tight kan man tycka, men telefonen ska vara hyfsat vattentät, eller vattenskyddad, så det behövs väl. Nå, när jag har fejknaglar är det hopplöst att få upp dessa luckor eftersom akrylnaglar är lite tjockare än helt naturliga. Jag får liksom inte in nageln i "öppningsskåran" eftersom den är tjockare än vanligt. Maken brukar få komma till undsättning, men nu ikväll lyckades jag faktiskt fixa det på egen hand - utan att pajja någon nagel!

Av heroheartdove - 21 juli 2015 22:49

Karvade av de naturella tipparna och gjorde nya vita idag. Blev riktigt bra! Provade produkterna från Nagelgiganten och de var bra att jobba med.

Man ska väl egentligen lägga ett tjockare lager akryl än vad jag gör, men jag tycker det blir så klumpigt då. Alltså inte att materialet klumpar sig utan att man själv blir så osmidig med fingrarna.

Pyssel i stallet. Plockade med diverse tillbehör samt pratade med folk, socialt och trevligt! Socialt hemma sedan med söt vovva.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards