Alla inlägg under mars 2016

Av heroheartdove - 30 mars 2016 00:43

Ledig dag igår. Lämnade halvt motsträvig unge på dagis rätt vettig tid ändå och for hem och fixade några räkningar. Sedan träning med hjärtehästen, gick strålande!

Lämpade av transporten med inlastade sommardäck vid verkstaden, for hem och kollapsade i fåtöljen. Ungefär. Tvärtäppt i näsan, värk innanför pannbenet och lite feber. Najs? Rätt trött på att vara sjuk hela tiden. Tröstat mig med hemgjord caipirinha och små chokladflaskor med en gnutta alkohol från Anthon Berg.

Maken var och shoppade på kvällen. Fick guldscannern (rabatt på hela köpet) så jag fick lite extra tröst-gottis!

Skrapat trisslotter i måndags, vann en ny lott. Och blev ännu en ny lott och jag behövde ju inte ens skrapa allt!


Senare idag in med bilen till Bildemo så att de får skifta till sommardäck på den. Maken försökte göra det i måndags, men gav upp då första hjulet trilskades. Och inte så himla dyrt att få dem bytta på verkstad, åttio spänn per däck, det dubbla om de ska balansera dem också. De byter medan man väntar, funderar på att ta med mig Lill-snottran som sällskap.

Av heroheartdove - 28 mars 2016 23:50

Till 1 glas

Koka ihop en sockerlag av
1 dl vatten
0.5 dl kokossocker
0.5 dl mörkt muscavadosocker
Sjud lagen en längre stund,
ställ undan och låt svalna.

Muddla kraftigt
1-2 limefrukter
4 cl mörk rom

Häll upp lime och rom i ett glas,
krossa massor av isbitar och
häll över romlimeblandningen.
Fyll upp med sockerlagen efter tycke och smak.

Av heroheartdove - 28 mars 2016 02:10

Fyrtiotimmars kryssning till Helsingfors med TallinkSilja och Silja Serenade. Avresa i fredags från Värtahamnen. Åt en räkmacka i väntan på boarding och spanade in älskade Ön.


Barnet for runt, men inte helt okontrollerat och vi kunde få till en bild med Mumintrollet också.


Ute på däck.


Päronen speglar sig.


Sea Life.


Helsingfors domkyrka. Femtiotal trappsteg från torg till kyrkport!


Vacker altartavla.


Imponerande orgel.


Finaste familjebilden utanför kyrkan.


Karl Fazer Café.


Gamla saluhallen.


Vackra iskonstellationer.


En caipirinha i panoramabaren.


Och lite shopping i tacfree-butiken.

Av heroheartdove - 28 mars 2016 01:50


Hrm. Vågar jag prova ännu en ny drink? Gjorde caipirinha på mörk sockerlag och mörk rom igår, blev så där... Säkert inget fel alls på receptet, men jag råkade bränna sockret. Gör ett nytt försök imorgon!

Av heroheartdove - 25 mars 2016 01:58

Nä, känner mig rätt cool även om vi behöver åka hemifrån om mindre än tolv timmar. Familyn drar iväg på en fyrtiotimmars kryssning till Helsingfors över påskhelgen, najs! Sea Life-besök är redan inbokat och i hytten väntar ett "Kidzclub paket" på barnet.


Vädret ska väl inte vara det bästa, men för mig räcker det gott att bara bryta vardagen och komma iväg på en tripp med familjen. Att kunna sitta ute på soldäck är förstås skönt, men jag tror ändå att barnet mest kommer att lockas av aktiviteterna inne.

Jag har packat det mesta, bara necessären kvar, men har lite annat att fixa. Ska lämna iväg Lill-snottran till hennes uppfödare för pensionatsvistelse samt förbereda i stallet så att det blir lätt för hästvakten.


Håller också på och tömmer telefonen på onödiga bilder. Visserligen har den enorm minneskapacitet sedan jag köpte ett minneskort på mååånga gigabyte, men blir så rörigt. Så jag laddar upp bilderna här i bloggen. Recept på hemgjorda våffelstrutar samt kak-crunch att strö över glass och sorbet.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards