Alla inlägg under april 2017

Av heroheartdove - 30 april 2017 21:19

Idag blev det en tripp till den kungliga huvudstaden, men inte för att fira konungens födelsedag utan för ett besök vid Tekniska Museet. Vi åkte förbi diverse ambassader och parkerade som bil nummer två just utanför museet.

Vi var där i 3,5 timmar inklusive en paus för lunch. Trevligt ställe med aktiviteter för både stora och små, dock minus för den provisoriska restaurangen som var utomhus. Dock tält, men endast en liten värmefläkt, trots fleecefiltar frös man.

Vi köpte med oss någon slags berg-och-dalbana som barn och make monterade ihop under eftermiddagen.


Sedan var vi till Pizza Hut för middag. Tortillas med dip-såser, en jättepizza och pannkakor. Mätt blev man!

Av heroheartdove - 30 april 2017 00:54

Valborgsmässoafton och det verkar bli soligt. Lite kylig luft, men inget regn i alla fall! Familyn hoppar dock över "sista april" och de stökiga festligheterna på stan, drar till Tekniska Museet istället.

Igår red jag två hästar: fläckig ponny och brun valack. Fläckisen och jag var ute på tur som vanligt. Det är en rätt rolig ponny då den är väldigt energisk trots sin ålder, men jag vet ändå inte om det är värt att fortsätta med den. Den är trygg och schysst, men frågan är om ponnyns ägare litar på att det funkar? Jag har fått meddelanden om att jag inte ska rida "där och där" för att den inte är helt säker med bil- och tågtrafik, men det är inget som jag märkt av. Naturligtvis följer jag ägarens instruktioner, men kan det vara så att det är ägaren som är osäker och för över det på hästen? Jag ska fundera lite, men också se hur det utvecklar sig med den snygge tysken. Tre hästar i tre olika stall fungerar inte och även om tysk och ponny står i stallen intill varandra så blir det för långt pass om jag tar dem samma dag, så länge vill jag inte vara ifrån familjen. För nu verkar det som att det blir fortsatt trim av brun häst och tanken är ju också att det ska bli lättare ridning på tysk och i så fall satsar jag på de två.

Nåväl. Efter ponnyridningen åt jag lunch på ChopChop innan jag for till den brune. Träning på bortaplan idag och dagen till ära fick han springa runt mycket välfriserad.

Av heroheartdove - 28 april 2017 21:53

Klipp och färg av håret. Lite svårt att få till den illröda färgen idag, det blev lite dovare än vanligt. Testar så en vecka, är jag inte helt nöjd färgar vi om det. Men jag la till en grön extension-slinga! Satt nämligen på jobbet och snackade lite och då sa en kompis att han tyckte jag skulle färga det grönt. På skoj förstås, så blir roligt att visa honom den gröna slingan.

Av heroheartdove - 27 april 2017 21:41

Det går bra för jobbet och idag firades en "delvinst" med att ledningen bjöd på grillat till lunch: hamburgare med sallad, rostad lök, ost och dressing samt korv med räksallad. Och så senap och ketchup förstås. Dricka till också. Jag åt en hamburgare och en halv korv. Var duktig och valde mineralvatten som dryck istället för något läskigt.

En rejäl köttbit med beasås till middag och bara några få kroketter. Avrundat med avokado, creme fraiche och svart caviar.


Jag SKA äta nyttigare, men kan inte låta bli att längta efter lite sött gottis!

Av heroheartdove - 26 april 2017 23:33

Fjärde gången att fixa räkningarna utan att vara hästägare. Fortfarande minus så att maken fick hjälpa till plus att jag fick nagga lite på en befintlig kredit, MEN inte en hel stallhyra back. Klart att jag önskar att ekonomin vore stabil i ett nafs, men så är det ju inte och det vet jag. Idag var i alla fall första gången sen jag vet inte när, som jag fixade till månadens räkningar utan större ångest och magknip.

Av heroheartdove - 25 april 2017 22:56

Jag behöver gå ner i vikt! Svårt, för jag rör mig inte alls på samma sätt nu som när jag hade häst. Även om det inte var någon direkt explosiv träning med snabba utfall så var det kontinuerlig rörelse. Nu rör jag mig på jobbet och jag traskar lite med hunden, men så mycket mer blir det tyvärr inte. Jag har funderat på att testa "Squat Circuit", men det är ju så jävla tråkigt att greja med dessa rörelser. Men jag borde ta mig i kragen och prova, behöver ju till en början inte byta om och jag kan stå framför teven.

Nu är väl dessutom allt grus uppsopat från vägarna och då är det skönt att cykla också. Problemet där är att jag inte är särskilt uthållig: jag cyklar så fort jag kan och blir då fort trött istället för att trampa långsamt och länge. Fast har jag hunden med mig blir det naturligt långsammare, får ta med henne!

Två jobbdagar, tre kvar! Jag var väldigt trött igår och var tvungen att sockerboosta redan till lunch. Däremot hyfsat pigg när jag väl kommit hem, fixade fläskpannkaka till middag. "Bläh", sa barnet om maten och åt en jätteportion...!


Kosten är ju också något jag kan förändra. Kebabkött och dressing är kanske inte jättenyttigt, men jag håller mig mätt och tänker jag LCHF så är jag inte helt fel ute. De små hårdostarna som jag äter till frukost tänker jag heller inte byta ut. Nej, det är när det gäller middag och kvällssnask som jag kan bättre mig. Ska försöka skippa kolhydraterna och bara äta kött. Typ. Nä, men inte vräka på med pasta och ris i alla fall. Sugarsnaps med sesamolja och japansk soya känns okej att äta som kvällsgottis, skönt att få något i magen till natten, tycker jag. Läsken kan jag avstå från om jag är sträng, kanske bara dricka om jag är ute eller blir bjuden på det, men att köpa hem är egentligen helt onödigt. Vi tappar upp kranvatten och ställer i kylen, är helt okej att dricka. Jag gillar bubblor, så kanske ska sparka igång sodastreamern igen. Behöver ju inte tillsätta läskessence, räcker att det bara blir bubbligt.

Men försöker jag att undvika socker och andra kolhydrater, börjar cykla och göra några squats, så tror jag ändå att det kan räcka rätt långt. Good plan!

Av heroheartdove - 23 april 2017 23:35

Som jag nämnde tidigare idag så kan det bli en del märkliga drömmar emellanåt och då främst när livet snurrar på med lite för mycket aktiviteter. Igår hade jag fullspäckad dag med skötsel av fläckig ponny och sedan utflykt med bil kors och tvärs åt olika håll. Borta i flera timmar och direkt när jag kommit hem iväg med familjen. Egentligen har jag nog inte psykisk ork för att både kompisaktiviteter OCH familjebus samma dag, men det dåliga samvetet gnager om jag inte är med dem också, typ dålig mamma/fru. Som tur var kunde mamma/mormor ta barnet tidigt idag och när maken dessutom for till jobbet hade jag möjlighet att sova ikapp en del.

Jag sover rätt bra när jag gör det så här "extra" även om jag drömmer mycket. Det är i princip aldrig mardrömmar eller direkt otäcka saker, men konstiga. Det kan vara märkliga händelser eller om olika mer eller mindre tänkbara personer. Idag drömde jag om en arbetskamrat. Jag har drömt om den här personen tidigare en gång, men då var det en ganska neutral dröm om en speciell händelse. Just nu minns jag inte dagens dröm särskilt väl mer än att jag och den här personen (manlig) befann oss i ett hus med andra personer. Av någon anledning skulle vi sova tillsammans och vi skulle ligga typ med "händerna på täcket". Men det gjorde vi inte. Vi sov nakna och vi låg sked. Inget sexuellt i övrigt mer än att vi njöt av att vara nära varandra. Sedan blev vi störda i sömnen och jag blev det även i verkligheten så därför vet jag inte hur/om det skulle ha fortsatt på något sätt.

Men varför drömmer jag om den här personen? Nog för att jag ser honom i princip varje dag, vi pratar, skojar och retas, men någon "laddning" har jag aldrig upplevt mellan oss. Jag hade en period då jag skrev ner allt jag drömde för att försöka hitta en röd tråd, men det fungerade inget vidare. Dels var det så konstiga drömmar att jag nästan skämdes för att återge dem och dessutom verkade de vara helt fristående. Det finns ju folk som håller på med drömtydning, men jag vet ändå inte om jag skulle vilja veta...

Av heroheartdove - 23 april 2017 20:33

Jag är trött. Inte så att jag ramlat tillbaka i en depression, men ändå lite mer är "vanligt" trött. Visserligen skulle jag väl kunna lägga mig tidigare om kvällarna, men samtidigt behöver jag min egentid då jag får hänga framför teven och göra ingenting. Idag har jag kunnat sova en del extra. Barnet for tidigt till mormor (och kom inte tillbaka förrän vid klockan fyra) och maken jobbade = egentid deluxe för mig! Först en rejäl sovmorgon där jag drömde skumt (vilket brukar vara tecken på ett lite för stressigt liv) och därefter promenad med hunden. Sedan slappat framför teven innan barnet kom hem igen. Åt köpta kycklingspett med potatissallad till middag och rundade av med Baileys.


Surfat och smurfat. Hittade en riktigt intressant tatuering på Instagram, ett EKG som avslutades med ett hjärta. Så fint, som en symbol för livet.

Jag kommer att tatuera mig någon gång, och nu har jag mina motiv färdiga. Det blir en kolsvart fjäril på insidan av höger underarm och EKG-hjärtat på vänster.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards