Alla inlägg under augusti 2014

Av heroheartdove - 31 augusti 2014 23:44

Igår fyllde älskade gossebarnet fyra år. Så stor! Vi firade med tårta och restaurangbesök.


Presenter förstås, både vettiga och onödiga grejer. Favoritprylen, eller prylarna snarare, blev två plastfordon från "Byggare Bob", Skopis och Kranis. Och så har han ju fått ett eget rum. Vi har fått upp en garderob, några lampor och nya gardiner.


Och idag tävling med pållinuttan. Vi var inte bäst, men vi hade nog roligast av alla och det är det viktigaste.

Av heroheartdove - 27 augusti 2014 23:45

Äntligen börjar det hända något! Jag är fortfarande sjukskriven på heltid, men nu ska det förhoppningsvis inte dröja länge innan jag kan lämna nuvarande och sikta mot framtiden istället. Jag hoppas att det kan lösa sig snabbt och smidigt, men med det här skitföretaget vet man inte.

Hur som. Jag har i alla fall tagit mig i kragen och skickat in tre jobbansökningar, inte för att jag tror att det går vägen, men söker man inget kan man inget få. Drömmen vore ju förstås nytt jobb inom en månad inom stadsgränserna, får väl se hur det går.

Nå väl, livet rullar på och jag har mått rätt bra. Det är först nu som det känns som att den antidepressiva medicinen funkar. Känner mig starkare, mer vaken och har större lust till att göra saker. Bland annat har vi kommit igång mer med fixandet av barnets rum. En ny garderob har vi monterat ihop och imorgon hoppas jag kunna få upp nya gardiner också.


Matintresset börjar väckas till liv igen. Fixade mumsig pulled pork här om dagen, med majs ovanpå surdegsbröd. Så jäkla gott! Och när vi ändå hade bröd hemma hällde jag upp novelloolja i en skål, strödde på lite flingat havssalt och doppade brödbitar i det. Härligt.


Kommit igång med diverse träningar med hästen också. Fyra dressyrträningar på två veckor och idag hoppträning för första gången. Belönade mig själv med lite skräpmat efteråt.

Av heroheartdove - 17 augusti 2014 02:59

Är duktig och tar min medicin, ändå är jag skitseg och helt orkeslös. Men jag gör massor i alla fall, så egentligen är jag ju rätt aktiv. Familjen inklusive päronet med "sämbo" har bland annat varit vid jättefint badställe. Var faktiskt där just den dag som maken och jag firade nio år tillsammans, en riktigt mysig dag hade vi.


Häst- och stallpyssel också förstås. Har hunnit med två lektioner för tränare denna vecka. I måndags för UP, min vanliga hemmatränare, och i onsdags för EÄ, en ny bekantskap som dock inte matchade varken mig eller djuret. Imorgon blir det dejt med UP igen och på onsdag åker vi till Skultuna för att få EN's ögon på oss.


Söthjärtat förgyller min tillvaro. Jag är töntigt förtjust i denna vovve och jag ser så mycket av gammelhunden i henne. Temperament har hon, men samtidigt en mjuk och vänlig sida. Dessutom älskar hon gossebarnet och han henne, vilket känns tryggt och tacksamt. Vovvan är så där lagom bortskämd, äter lyxigt färskfoder från Vom og Hundemat, får färska benknotor och annat godistugg. Dessutom får hon ligga nära, nära.


Men det var ju det där med orken. Jag gör saker, men har svårt att ta egna initiativ. Har i alla fall lyckats städa lite till i barnets rum och idag var familjen med betalande päron till Ikea för storshopping. Komplett utrustad garderob med skjutdörrar att sätta in i barnrummet, en röd hjärtformad vägglampa och fem stycken fejkväxter. Jag har verkligen inte några gröna fingrar och tycker det är skittråkigt att blomsterpyssla så fuskblommor är perfekta. Dessutom blev det fint och päronet och jag grejade även om med gardinerna i vardagsrummet, så nu har vi det riktigt luftigt och fräscht. Kul!!


Naturligtvis tog vi en fika också!


Fortsatte senare med hämtmiddag från nyöppnade Chopchop. Barnet älskar deras vårrullar, så han fick två packar med sådana medan maken och jag åt lite olika grytor med stekt ris.


Däckade i soffan efter maten och sov några timmar innan jag åkte till stallet. Ut på mysig tur i fint väder. Hade tur för när jag skulle åka hem hade en mörk molnbank tornat upp sig och väl hemma i stan ösregnade det.

Av heroheartdove - 7 augusti 2014 02:02

Sedan en vecka tillbaka rasar en stor skogsbrand i området kring Norberg. Branden har varit svår att få kontroll över och den har kunnat sprida sig näst intill fritt då Sverige saknar lämpliga flyg för att kunna vattenbomba stora områden. En person har omkommit, minst en är brännskadad, djur och människor har fått evakuerats. När något sånt här inträffar inser man hur liten och hjälplös man är inför Moder Naturs krafter. Nu har vi i alla fall fått hjälp med flygplan från Frankrike och Italien, samt helikoptrar från Norge och dessutom verkar det som att det äntligen kommit en del regn över området. Man får hoppas på det bästa och vara tacksam över snälla medmänniskor. Samtidigt kan jag ändå inte låta bli att undra varför Sverige inte är bättre rustade för den här typen av händelser? Vi har tydligen 1-2 klena helikoptrar, men de räcker inte alls till. Jag förstår att ekonomin sätter käppar i hjulen, men vore det ändå inte värt att satsa på att kunna rädda människoliv, djur och egendomar?

Av heroheartdove - 5 augusti 2014 02:17

Egentligen ska man väl inte klaga på vädret som inbjuder till sol och bad och fantastiskt sköna sommarkvällar, men... Nu har vi haft sådan här bastuvärme i typ tre veckor. Man svettas redan klockan sju på morgonen och när man doppar sig i sjön för att svalka sig så känner man hur vattnet istället värmer. Lite galet är det allt. Tur i oturen att jag är sjukskriven så att jag slipper slava på jobbet, där är luften dessutom helt stillastående.


Man orkar ju inte vara hur aktiv som helst under dagarna. Jag sover rätt mycket och försöker röra på mig kvällstid istället, en mysig promenad med hjärtedjuren blev det till exempel i fredags.


Men idag trotsade jag och en kompis värmen och gav oss iväg på en tur i trettio graders värme. CRAZY!! Känns nästan overkligt med denna extrema värmebölja.


Och vad äter man i den här hettan? Man är ju inte jättesugen på att tillbringa en massa tid vid en varm spis. Snabbmat, sushi och sallad är det som gäller.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards