Alla inlägg under december 2015

Av heroheartdove - 31 december 2015 19:10

Förrätt - skagenröra & röd caviar på kavring


Huvudrätt - marinerad lammfilé med palsternacksstomp &reducerad rödvinssås


Efterrätt - tiramisu trifle with a hint of Bailey's

Av heroheartdove - 31 december 2015 02:03

Gårdagens träning blev en liten besvikelse. Djuret hade en dålig dag och jag lyckades inte koordinera mina hjälper. Tränaren fick sitta upp och "reda ut" problemen och gjorde det bra trots motsträvig fyrbening. Visst, man rider ju inte träning för att visa hur duktig man är, en träning ska ju vara just en träning, men det är ju lättare om häst och ryttare är lite mer synkade. Jag måste fundera lite. Jeanna är duktig som både ryttare och tränare, men frågan är vad jag och hjärtehästen behöver?

Hursomhelst, nyårsafton! Ska upp om några timmar för att mocka och göra foder åt två hästar och för att rida tre stycken. Ingen rast ingen ro, det lär bli hela förmiddagen i stallet. Samma sak imorgon, nyårsdagen, men lägger till utsläpp av hästar också. Ska försöka filma lite ridning då också.

Men nyår. Firar hos mamma och sambo. Blir något sorts lamm till middag. Efterrätten blir en favorit i repris från förra året, Tiramisu Trifle with a hint of Bailey's.

Av heroheartdove - 30 december 2015 01:26

Har fastnat framför teven. Egentligen borde jag sova, men hittade på ett avsnitt med Treehouse Masters som jag inte sett. Ett riktigt roligt avsnitt där de bygger ett piratinspirerat trähus. Menjag borde verkligen sova för om några timmar ska jag iväg för lite trim med pållinuttan. Jag var hos Emilie igår och träningengick så himla bra! Även om vi alltid börjar med att checka av gas och spårning i början så blir det resterande arbetet mycket mer varierat nu. Lite "rörelser", mer smickrande och mer precision i allting. Kul! Hästen blev jättefin av arbetet så det ska bli spännande att se hur hon känns idag. Inte för att man behöver visa sig duktig vid träningar, men det är ju skoj om det inte behöver ta en timme att få hästen lösgjord. Funderar på om jag ska rida hela passet själv eller om jag ska låta Jeanna känna på henne också. Om inte annat så är det roligt att få se sin häst under en riktigt skicklig ryttare. Men nu börjar programmet lida mot sitt slut så snart får jag sova, precis som Lill-snottran!

Av heroheartdove - 29 december 2015 01:51

Vickning mitt i natten, måste ju tömma kylskåpet på julens matrester.

Tittar på Tanked och blir väldigt sugen på ett eget akvarium. Något avancerat behövs inte, bara en liten kub att vila ögonen på. Men nu nöjer jag mig med världens sötaste lill-snottra.

Av heroheartdove - 28 december 2015 22:20

Igår laddade mobilbatteriet ur helt och hållet och jag satte den på laddning. Trodde jag, "röda lampan" lyste med laddandet gick inte igång. Det upptäckte jag imorse när telefonen fortfarande var helt död. Fortsatte försöka få till laddandet, men det var helt omöjligt. I ren desperation fick jag i alla fall fart på den gamla mobilen (Xperia P från 2012) så att jag kunde surfa lite (typ kolla Facebook) framför teven. Var sedan iväg under dagen och när jag kom hem var dumma nallen fortfarande stendöd. Fippel fram och tillbaka med batteri ur och i och ur igen och till slut startade laddningen. Lät den ligga ifred till den nåt 80% i batteristyrka och sedan gick den att starta och nu funkar den med sladden i. Puh!

Av heroheartdove - 27 december 2015 23:54

Nej, majskolvar menar jag förstås! Har längtat efter att schlurpa i mig majs från kokta kolvar och ikväll var det dags. Åt dem varma med smör kryddat med Aromat och Herbamare. Gott, gott, gott!

Annars då? Mysdag med familyn ute vid stallet. Gullade med hjärtehästen och drack choklad i fikarummet och kikade på hoppträningar.

Av heroheartdove - 26 december 2015 14:53

Sådärja! Har lyckats få iväg make, barn och svärmor till tågstationen, äntligen lugn och ro här hemma. Sov lääänge idag, kanske för att jag var vaken mitt i natten och lekte med mobilen. Laddade ner en ny träningsapp och möblerade om bland menyerna. Har de viktigaste funktionerna på två startskärmar och de övriga i en lättnådd undermeny. Blev bra!

Sitter och slappar i fåtöljen nu, löser korsord och tittar på Top Gear. Ska väl äta någon sorts middag och sedan dra iväg till stallet. Ridhuset är bokat fram till klockan sjutton så det är ingen idé att åka för tidigt.

Av heroheartdove - 25 december 2015 23:48

Christmas Day. Inledde med ett suveränt ridpass med bästa hästen. Ibland är det bara så kul och man kan knappt sluta. Gör gott för själen och bra avkoppling från besvärlig svärmor.

Till mamma och hennes sambo tidig eftermiddag, drog på mig vinröda/lila tights och en rosa höghalsad jumper. Stressad för jag var tvungen att fixa till naglarna i sista stund. Står framför spegeln i hallen och tyckte att tröjan spände konstigt över axlarna och inser att den sitter bak och fram! Åkte som jag var och snurrade den rätt när vi kommit fram. Fika hos mamma, sedan sömn och middag. Färsk lax i ugn med romsås, jättegott! Hallonparfait till efterrätt.

Hem igen. Dator tills barnet somnat, då tog jag över Brio tågbanan och byggde upp den med växlar och snirkliga spår.


Blev varm mitt i byggandet och bytte om från den stickade tröjan till en T-shirt. Åt dopp i grytan och leverpastej och löste korsord innan jag gick in i badrummet för att borsta tänderna. Och vad ser jag när jag tittar i spegeln ovanför handfatet? Jo, jag har lyckats sätta även T-shirten åt fel håll! Det är tamejfan inte klokt, bakvänt två gånger samma dag! Ibland är man bra vimsig.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards