Alla inlägg under april 2013

Av heroheartdove - 30 april 2013 22:58

Valborgsmässoeld. Brasa. Majkase. Etc etc, kärt barn har många namn.

Av heroheartdove - 30 april 2013 19:43

Inledde dagen med att ta med mig vovven o åka ut för lite reinkarnation. Fick till ett superbra träningspass innan jag åkte till mamma o lämnade vovven där. Hemåt. Hämtade ut ett billigt träningstillbehör och det dyrare som jag otåligt väntat på. Ska bli så spännande att prova imorgon!

Av heroheartdove - 30 april 2013 02:16

Hupp, ekonomin i botten (som vanligt) och nu är det dyra tillbehöret till träningsredskapet äntligen på gång. Har jag tur kan jag hämta ut det senare i eftermiddag. I övrigt går vi typ i konkurs. Betalar räkningar senare idag och jag vet att jag är sen med flera. Hoppas få ordning på grejerna när skatteåterbäringen kommit i juni och senare i september då vi är klara med avbetalningarna på bilen. Då borde det bli drygt 2000 kronor till i hushållskassan och då kan msn börja pröjsa bort sådana där onödiga krediter.

Av heroheartdove - 29 april 2013 16:02

Jag går runt som en zombie. Tror att det är allergimedicinen som gör mig trött, brukar vara så när jag börjar med tabletterna för säsongen. Sov extra igår, sovit extra idag. Godmiddag!

Av heroheartdove - 28 april 2013 23:31

Upp tidigt och iväg med Familyn. Lämna barn o vovve hos mamma o vidare med maken för att greja med träningsredskapet. Jag tog mig ett lite lättare träningspass medan maken fixade med lite underhåll runt omkring. Sedan var det bedömningstävling och jag hade lovat att vara sekreterare åt domaren. Bra domare att skriva åt och jag tror hon var nöjd med mig också. Fick lunch av arrangören. Sedan hem med Familyn igen. Hysterisurfa för att hinna anmäla till ännu en bedömningstävling plus packa och porta en hel hög med Traderapaket. Inte sålt för så många kronor denna gång, men några slantar in i alla fall. Fixade sedan middag (Eller ja, maken gjorde det mesta - värmde matrester) och for sedan till jobbet. Bebisen låg redan och sov och efter att ha surfat ytterligare en stund däckade jag i soffan. Sov stenhårt i nästan två timmar innan jag vaknade, helt genomsvettig. Lite mer dator och sedan vaknade bebisen med diverse gnäll. Blöt. Byta blöja och kläder, men ville inte ligga mer i sängen. Suttade mjölk i fåtöljen framför teven och sussar nu i soffan. Maken får lägga honom i sängen igen när han kommer hem om en stund. Vidare fixade jag lunchlåda åt mig till imorgon och nu borde jag gå och sova igen. Godnatt!

Av heroheartdove - 28 april 2013 01:09

Just här är jag väl inte så sugen på att bjuda på bilder på mig själv, men annars är jag inte särskilt petig. Visst, hur hemska bilder som helst vill jag kanske inte veta av, men annars bjuder jag gärna folk på ett gott skratt. Och att kunna bjussa på lite "fail-bilder" tycker jag bara är sunt. Idealet, både uttalat och outtalat, är perfektion, vilket egentligen är löjligt eftersom det inte är mätbart. Vi är ju individer, det jag tycker är bra ogillar någon annan. Och tvärtom.


Om man vågar bjuda på sig själv tror jag att man mår bra. Hur man mår bra, alltså vad som krävs för att man ska trivas själsligt, varierar förstås. Jag trivs när håret är nytillfixat (klippt och fräscht rödfärgat) och naglarna är fina. Materialistiskt kanske en del anser att det är? Men jag får känna mig fin och då presterar jag gott på alla andra plan = jag är i balans, känner mig självsäker och vågar tänja på min komfortzon.

Before & after

   

Av heroheartdove - 27 april 2013 22:51

Av heroheartdove - 27 april 2013 11:55

Jag tog steget och rensade. Man städar och rensar flera gånger. Det kan vara hemma i bostaden, på bloggen eller bland sina vänner. Det sista är fruktansvärt tungt att göra, men ibland behövs det för att man själv ska må bra. Jag sitter själv på en bänk på gågatan i city. Solsken. Jag mår bra nu!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards