Alla inlägg under augusti 2013

Av heroheartdove - 31 augusti 2013 23:30

Åh, vad jag stör mig på otrevliga människor. Folk som är griniga, sura, nedlåtande. Fan! Jag vet att jag inte ska låta dessa personer störa mig, men det är svårt att vara helt oberörd när man blir påhoppad.

Av heroheartdove - 30 augusti 2013 21:28

Den senaste tiden har jag drömt mycket och konstigt. Jag vet inte om jag själv är med i drömmarna eller om jag är en "svävande" åsåskådare. Drömmarna har haft en del krigsliknande scener och mycket våld. En natt drömde jag om hur jag blev skjuten i magen, föll i vatten från en brygga och sedan skulle befria en person som var bunden i vattnet. För att lyckas med fritagningen var jag tvungen att använda en stor kökskniv som hängde i ett snöre ner i vattnet.

Och något riktigt, riktigt skumt. I början av veckan drömde jag att någon fick sitt ena (vänster) öga urgröpt med kniv. En hämndaktion för något personen sett. Så igår läste jag på Aftonbladets webbsida om en kinesisk pojke som fått sina ögon urklösta av en för honom och hans omgivning okänd kvinna. Visst, inte samma grej exakt, men liknande "tema" på något sätt. Är det min synska ådra som slagit till igen?

Av heroheartdove - 28 augusti 2013 22:35

Förut läste jag hur mycket böcker som helst, men numera hinner eller orkar jag knappt se åt en bok. Men ibland får jag nåt ryck och då läser jag. Sträckläser, har jättesvårt för att pausa när jag kommit igång med en spännande bok. För jag läser endast spänningsromaner/deckare, gärna an nypopulära författare i modern tid. Elizabeth George har jag läst mycket av, och nästan minst en bok av de svenska deckarförfattarna som till exempel Camilla Läckberg, Lars Kepler, Åke Edwardsson och Henning Mankell. Sedan har jag läst de flesta av böckerna om poliserna i 87:e distriktet i den fiktiva amerikanska staden Isola (NY). Korta och lättlästa böcker. Författare till den serien är Ed McBain. Men favoritförfattaren är nog för stunden Val McDermid. Hon får till riktigt råa skildringar och även om man vet att böckerna alltid slutar "lyckligt" så är de nagelbitare från början till slut. Som en riktigt bra deckare ska vara alltså!

Av heroheartdove - 27 augusti 2013 00:13

Jahaja. Borde förstås redan sova, men jag fastnade vid datorn. Som vanligt. Lekte ju fotograf i helgen och försökte tanka över lite bilder i söndags kväll. Skitseg dator! Så jag gav upp försöken och nu ikväll rensade jag ut över 5GB bilder och filmer. Har satt datorn på diskfragmentering och så provar jag att ladda över bilderna på onsdag istället.

Av heroheartdove - 25 augusti 2013 23:09

Av heroheartdove - 23 augusti 2013 21:44

Ikväll åt vi surströmming, en burk från Mannerströms (Hanells fisksalteri) och en från Hållnäs. Förstnämnda var klart bäst. Förstås!

Av heroheartdove - 22 augusti 2013 16:18

Läkarbesök igår. Ökar försiktigt och provar att jobba 75% från och med måndag och ungefär en månad framåt. Fick också information om hur jag kan använda den ångestdämpande Ataraxen som insomningsmedicin. Får hoppas att det här ska fungera!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards