Alla inlägg under juni 2017

Av heroheartdove - 29 juni 2017 20:00

Ja, men allt ätbart är ju kul! Bakade cupcakes med barnet i förrgår. Fuskade lite med färdiga mixpåsar för själva muffinsarna och frostingen, men vad sjutton?! Kul att garnera och pynta, men nästa gång ska jag göra dem utan barnet så att jag får spritsa helt själv. 




Igår var det unnsdag så då unnade jag mig laktosfri, men proteinrik glass från Propud. Lite färgglad strössel gav extra lyx. 




Och idag blev det pizza till middag. Egentligen hade vi tänkt göra Wallenbergare, men fick lite ont om tid så då fick det bli snabbmat istället. 



Av heroheartdove - 29 juni 2017 19:45

Powerwalk med Ecco-dojjorna idag och fick genast känningar i benhinnorna. Jag gillar mina skor från Ecco, de är jättesköna när man bara "lufsar runt", men vid mer intensiv gång är de för plana i sulorna. Tidigare har jag haft WEB.skor från Jobi, men de har inte haft den modell jag velat ha i sortimentet på några år så när jag blev tvungen att kassera dem köpte jag istället ett par HOKA med lätt rundad sula. Nu har HOKA-dojjorna också blivit slitna och behöver bytas ut och vad ser jag?! Jo, Jobi har fått in heltäckande WEB-skor igen!



Så himla glad över det och har direkt beställt ett par. Men bäst som jag surfade runt där på Jobis hemsida så insåg jag att det finns mer fotriktiga skyddsskor än vad jag nu har. De skyddsskor som finns i jobbets ordinarie sortiment är väl inte alldeles bra och jag som har känsliga fötter och leder har svårt att hitta rätt. Ungefär ser de skor ut som jag har idag:



Ganska plan (och tunn) sula. Hyfsat bred läst, men just att sulan inte ger så mycket support gör att jag har ont i hälarna efter varje arbetspass. Jag såg alltså att Jobi har flera skor som såg trevliga ut, till exempel dessa...


 


Men jag behöver prova skorna innan köp och dessutom testa dem med mina formgjutna fotledsstöd som jag har. Efter den kraftiga stukningen för några veckor sedan är jag svagare och känsligare, så ska höra med min chef om jag har möjlighet att prova ut skor i butik istället. Här i stan har vi ett ställe som jobbet tidigare köpt skor från och jag kollade in deras hemsida och fann några som på bild ser riktigt bra ut.



Jag hoppas verkligen att det kan gå vägen! 

Av heroheartdove - 28 juni 2017 20:45

Tävling på Facebokk med typ en deltagare - jag! Så nu ska jag få se och höra Lisa Miskovsky på Parksnäckan här i stan om en månad. Kul!


Av heroheartdove - 27 juni 2017 20:45

Idag tog jag mig mod att maila företaget som jag var på intervju hos för knappt en månad sedan. När jag mailade över referenser efter intervjun fick jag svar omgående , nu fortfarande inte hört något. Bra eller dåligt?


Fick i alla fall en bild på tysken och mig som ägaren tog igår. Förutom att jag har fruktansvärt fula brallor på mig så är bilden helt okej och i en lite mer fördelaktig vinkel denna gång, jag ser inte så liten ut.


Av heroheartdove - 26 juni 2017 22:15

Jobb, och det funkar riktigt bra. Och egentligen var dagen bra redan från början. Barnet vaknade av sig själv vid "rätt" tid och åt frulle och klädde sig utan knot. Inga problem att lämna på fritids heller. Ösregn på väg till jobbet, men rullade på i god fart ändå. Maskinkörning med två vettiga kompisar och efter lunch en massa pengafuffel. 


Lite lagom trött när jag kommit hem , men var duktig och fixade fläskkotletter till middag. Stack iväg till tysken vid artontiden, fixade och donade inför träning där tränaren skulle rida. Ägaren är konvalecent, men dök upp med en flaska bubbel för att visa sin uppskattning för det jag gör. Trevligt!


Av heroheartdove - 25 juni 2017 20:45

Hela familyn tycker att det är roligt med klurigheter. Det kan vara 3D-pussel, Rubiks kub/orm och annat. Här nedan ett träpussel från Kanevad, bygg en kvadrat!



Vi fortsatte gårdagen ute hos mamma. Invigde deras nya grill med korv och potatis. Ser ju himla snyggt ut med sidoborden.



Hinkade rödvin, en flaska cremant och hade ännu mera 5-kamp. Någonstans bland alla glas började det spåra ur...


   


Idag for vi hemåt vid tiotiden. Tog vägen förbi Rusta och köpte en sådan där snygg grill åt oss också. Tur hade vi, endast fyra exemplar kvar i butiken. Svängde in på Ica Kvantum också, köpte en flintastek, kall färdigrörd beasås och lite annat. Hade tur och lyckades avsluta middagsgrillningen just innan dagens ösregn.



Det blåte dock en del och regnet hängde verkligen i luften så vi grillade faktiskt med locket nere och det såg ju riktigt proffsigt ut!



Imorgon är det dags för jobb igen, känns rätt okej, men nu måste jag ta itu med jobbsöket igen. Skitdåligt verkligen att jag inte hört något från stället jag var på intervju hos den sista maj.

Av heroheartdove - 23 juni 2017 23:00

Jag är ett stort fan av William Shakespeare, men gillar i första hand att läsa hans dramer. Att läsa dem som manuskript är underbart och man lever sig in i handligen på ett helt annat sätt än när man läser klassiska skönlitterära verk. Men nu ska detta inte handla om Stratfords store man utan om svensk midsommar. 


Familyn åkte ut till mamma/mormor och hennes sambo på förmiddagen. Igår hade barnet och jag byggt upp en tårta och nu ville han direkt göra den klar. Jättetjusig blev den väl inte, jag måste öva mer med spritspåsarna, men bättre än vanligt i alla fall.


 


Sedan blev det krocket och 5-kamp varvat med blått bubbel. Smakade inte tokigt alls, men vill man ha bubbel är väl spumante och prosecco (och liknande) att föredra. God sällskapsdryck i alla fall och lättdrucket. Billigt också, så lär definitivt shoppa igen. Och helt klart så ser det väldigt läckert ut med den klarblåa drycken.



Matjesill, ansjovissill, ramslökssill och ingefärssill till middag. Inte helt mättande egentligen, tur vi åt rabarberpaj med italiensk maräng till efterrätt.


 


Nu senare blev det prosecco, ost och kex. Och när bubblet var slut hinkade vi lite rödvin innan vi rundade av det hela med baileys och whisky.

Av heroheartdove - 22 juni 2017 20:30

Idag blev det Röborundan igen. Efter kraschen med foten har jag hållit mig därifrån, men nu känns den stark nog för att orka med backarna där. Något jättetempo blev det dock inte eftersom barnet envisades med att haka på.


Hem igen och "la ihop" morgondagens midsommartårta. Det är ju så inne med tårtor i flera olika lager i alla möjliga färger så jag fuskade med färdiga tårtbottnar (vanilj och choklad) och varvade med chokladgrädde, marsánkräm med hallon, grönfärgad marsán och blåbärsgrädde. Garnerar det sista hos mamma imorgon, blir bara vanlig vaniljgrädde (dock köpt ny garneringssats) och färska hallon.


Sedan ringde mamma och undrade om vi skulle grilla på lördag, i så fall behövde hon en ny grill. Grillat är ju mums så familjen stack iväg till Rusta.

Känner mig avundsjuk, just en sådan där vill jag också ha! Om de fortfarande har extrapris på dem efter helgen köper vi nog en till oss själva med.

Sedan blev det en trevlig eftermiddag ute vid ridklubben, lånade en lektionshäst och red ut en timme tillsammans med min ridlärarvän. Tydligt är att det är fläckiga hästar som gäller för mig nu!


Och nu lite mys framför teven med italienskt gottis, hej då Beach 2017?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards