Alla inlägg under februari 2017

Av heroheartdove - 28 februari 2017 23:38

Jobb igår och idag. Väldigt matt igår, men var duktig och höll ut hela dagen. Piggare idag, men har fått lite mindre fysiskt krävande uppgifter. Känns ändå helt okej att jobba, men jag ser i alla fall fram mot morgondagens intervju. Får hoppas på en arbetsplats med trevligare chefer.

Middagar. Igår åt vi lax med romsås och jasminris, idag blev det morotssoppa.


Fettisdagen. Snåla jobbet bjussade förstås inte på någon semla, tur att det var extrapris på dem på CityGross så man fick ändå. Men jag läste om något ställe där cheferna dissat semlorna och istället bjudit på typ hårt bröd och "nyttigheter". Nog för att semlor väl är onyttiga och nog för att folk överlag bör äta mer hälsosamt, men att dra till med nå't sån't påfund just på semmeldagen tycker jag är helt fel. Det kan man göra en annan gång!


Månadens utgifter. Råddade till ekonomin med lite stöttning av make och mamma. Inte helt självgående ännu (och det hade jag inte riktigt räknat med heller), men ändå klart mycket bättre än tidigare.

Av heroheartdove - 26 februari 2017 23:48

Ganska trött och matt, tror inte att jag smittar, men känner mig inte i form för jobb. Hostar och kraxar, men jobb lär det ändå bli imorgon. Den krassa verkligheten, jag har inte råd att gå hemma sjukskriven längre.

Av heroheartdove - 25 februari 2017 22:55

Ikväll åt vi middag på flerfaldigt prisbelönta restaurangen Frenchi. Bord bokat till klockan 18:15 och restaurangen var som väntat fullsatt. Medan vi hängde av oss kläderna kom det ett sällskap på fem personer, de fick vända i dörren. Klokt av mig att boka bord tre veckor i förväg.


Vi fick ett trevligt runt bord i ett lite mindre rum. Maken på en stol, barnet och jag i en skön soffa. Och perfekt med soffplats, där kunde barnet "halka runt", röra sig och pyssla med målarboken som vi hade med som förströelse. Lokalen i övrigt var trevlig, ganska dov belysning och mjuka nedtonade färger. Vi beställde varmrätter och fick lite bröd, picklade rotfrukter och hummus som aptitretare.


Varmrätterna var mycket bra och bra tilltagna i storlek. Barnet åt en oxburgare med gruyere (eller vad nu osten heter), brioche, tomat och pommes frites. Ketchupen serverades elegant i en skål bredvid.


Jag åt entrecote med tomater, beasås och nån annan stark röra som påminde om hummus, men med chilisting.


Maken valde kalvbiff med några asiatiska smaker, var bra tydligen.


Till efterrätt valde jag creme brulee, maken crêpes suzette och barnet chokladsorbet.

Av heroheartdove - 24 februari 2017 23:29

Yeah! Idag fick jag ett samtal från en tandläkarklinik ansluten till Praktikertjänst. De söker en receptionist på heltid och jag skickade en ansökan igår. Telefonsamtal idag och intervju inbokad på onsdag, spännande!

Av heroheartdove - 24 februari 2017 00:29

Det hela började egentligen i somras när jag skaffade den här senaste mobil. Från att bara haft pappersalmanacka, datasurf och jobb mestadels på stationär burk och fysisk kartbok, använder jag istället mobilen till allt sådant. En liten och smidig fickdator typ. Satte ordentlig fart på mitt Google-konto och synkade ihop det med bland annat Maps. Började publicera bilder vid platser jag varit vid och då kom förfrågningarna om att hänga med i Local Guides. Och ja, varför inte? Om jag ändå publicerar bilder, lägger till och redigerar platser, recenserar och svarar på frågor, då kan jag väl ändå se till att få "betalt" för det. Nu får man visserligen inte reda pengar, men typ mer lagringsutrymme i Drive som jag börjat använda flitigt för att ladda upp cv:n och brev, inte tokigt alls. Och lite kul är det ju att "tävla" och samla poäng!


Jagar jobb gör jag också. Har hittat flera receptionist- och administratörstjänster att söka, fick iväg några igår, ska göra ett gäng till senare idag. Ja tack, vill verkligen ha ett nytt jobb så snart som möjligt. Har dessutom hittat ett lämpligt jobb åt maken och han verkade inte helt ointresserad av det, så ska försöka hjälpa honom att skriva ihop nånting. Vore ju hysteriskt roligt om vi båda fick nytt jobb samtidigt för då tappar nuvarande arbetsgivaren de två enda som kan räkna upp och bokföra pengar som jobbar dagtid. Oh no, shit happens!

Av heroheartdove - 23 februari 2017 20:30

Old Pulteney
Single Malt Scotch Whisky
18yo limited edition #5290

Av heroheartdove - 23 februari 2017 13:32

Av heroheartdove - 23 februari 2017 12:31

Det finns olika sorters "näthat" och jag tänkte egentligen inte skriva något om vad som skrivs och så, utan om hur det bemöts. Många gånger går "drevet" igång på sociala medier och det kan vara så att den som i grund och botten drabbats får "hjälp" av andra tyckare och så kastar alla skit åt alla håll. Vidare finns de som bemöter trollen med ogenomtänkta svar = pajkastningen fortsätter. Men just nu cirkulerar delningar från en tjej som bemöter troll och sexistiska anspelningar med raka (och rätt humoristiska) svar. Men jag undrar ändå om det är rätt väg att gå? Troll matas och hålls vid liv av uppmärksamhet, alltså alla former av svar/respons från mottagaren. Kan det vara bättre att ignorera avsändaren, men givetvis anmäla så långt det är möjligt? Polisanmäla, spåra/spärra il-adresser och så vidare. Så att nytt bränsle inte läggs ut. Fortsätta skriva om det som nu retar någon, inte backa på den punkten, men inte ge sig in i diskussioner som redan på förhand är dömda att misslyckas?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards