Alla inlägg under mars 2013

Av heroheartdove - 31 mars 2013 21:29

I natt fick vi ställa om klockorna till sommartid = en timme mindre sömn. Trots det var jag ändå ute med träningsredskapet strax efter klockan sju imorse. Efter den nya klockinställningen. Morgonpigg! Eller ändå som sovmorgon typ eftersom jag i vanlig fall går upp klockan 04:20 när jag jobbar.

Av heroheartdove - 28 mars 2013 02:49

Jag älskar Västerbottenpaj, men eftersom jag nu verkar vara komjölksallergiker får jag försöka hitta någon ny pajfavorit. Sagt och gjort! Mjölkfritt hårt margarin och mjöl knådades samman till en deg som sedan tummades ut i en form. Nagga lite och in i kylen för att vila! Riva buffelmozzarella och krama ur vätskan. Skära pepperonisalami i mindre bitar och steka purjolök glansig. Sedan koka upp oatlygrädde och röra ner osten. I med ett gäng ägg och sedan purjo och salami. Hälla ut smeten i pajskalet som fått förgrädda en stund och köra klart i ugnen tills pajen fått en härligt gyllenbrun yta och äggstanningen stelnat lite. Slutligen låta pajen vila en stund innan servering tillsammans med pepprig rucola, söt machesallad, spröd bladspenat och syrlig röd sallad. Toppengott!

Av heroheartdove - 27 mars 2013 00:45


Tjingtjongmat är så förbannat gott. Chicken Sa-dei & Beef Tie-ban.

Av heroheartdove - 26 mars 2013 19:07

# Sjukskriven på grund av tarmkrig i magen då jag fått i mig mjölk av misstag igår
# Maken bucklade till vår plus mammas bil
Nu dränker jag sorgerna i en massa vin. Skål!

Av heroheartdove - 25 mars 2013 22:06

Men, jisses vad velig jag är! Det gäller bedömningssporten. Har ju tagit hjälp av ny person den senaste dryga månaden. Det har funkat bra, men nu har jag tagit beslutet att fortsätta med det gamla invanda. Jag tror att det blir bäst för alla parter.

Av heroheartdove - 22 mars 2013 17:14

Han är snygg.
Han är cool.
Han är enkel.
Han är påläst.
Han gör verkligen sina tv-program till de bästa.
Jag gillar honom!

Av heroheartdove - 18 mars 2013 23:37

Bebisen är hostig och hostar till han kräks. Nu har maken kommit hem så att jag hinner sova några sammanhängande timmar innan det är dags för jobb.

Av heroheartdove - 18 mars 2013 18:49

På jobbet utför vi vårt arbete inom olika processer. För en del av arbetsuppgifterna krävs det några dagars utbildning med avslutande skriftligt prov. Andra prov fortgår hela tiden och när man håller en hög och jämn standard blir man certifierad. Jag fick mitt certifieringsintyg idag. Nice!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards