Alla inlägg under november 2015

Av heroheartdove - 30 november 2015 00:37

Nämen, nu har jag blivit helt galen!! Jag har laddat ner två spel till på telefonen, ett där man spelar minigolf (crazygolf) och ett där man spelar/satsar på galopphästar. Golfspelet är helt okej, jag kan påverka rätt mycket över resultatet, dvs jag siktar ju och bestämmer styrkan i slaget. Sen är väl grafiken inte den bästa, svårt att få en överblick av banorna, men det duger. Hästarna då? Jo, jag får läsa odds och senaste resultat och vinstprocent. Jag väljer vilken häst jag vill spela på, hur (placering, vinst etc) och vilken summa jag satsar, men sedan kan jag inte styra loppet förstås. Lite spännande faktiskt. Man börjar med 100$ i fickan och efter några nybörjarförluster så lyckades jag i slutändan gå med vinst och ha 110$ när jag avslutade spelet. Men bowlingen är roligast. Känns som att jag kan påverka mest där. Siktandet osv. Får se hur länge jag tycker det här är kul, men säkert bra tidsfördriv under den första akuta sjukskrivningen.

Av heroheartdove - 29 november 2015 20:37

Av heroheartdove - 28 november 2015 23:15

Spelberoende! Mamma har (bland annat) ett bowlingspel nedladdat till sin mobil. Lite larvigt med spel, tyckte jag tills jag själv provade. Blev fast! Så nu har jag laddat ner spelet till min egen telefon, kul!

Av heroheartdove - 27 november 2015 23:32

Upp vid halv åtta imorse. Maken lämnade barnet på dagis, så lite sovmorgon blev det. Stack iväg till stallet, mock och foderfix innan jag drog iväg till Friends Arena i Solna tillsammans med bästisen. SIHS15, andra året i den nya nationalarenan. Vi var lite lata och tog bilen hela vägen fram och parkerade i arenagaraget, smidigt och jäklans vad bra jag hittar! Struttade in på tillbehörsmässan, jag köpte en ny almanacka och ett par nya tyglar. Lite onödigt, ångrar mig lite, men men... Inte så dyra i alla fall. Sedan en låda popcorn och en Ramlösa och så kikade vi på fina unghästar och en dressyrclinic.


Slut vid halv två ungefär. Vi traskade in på den nya bamsegallerian, The Mall, men det kryllade av folk där plus att det var svårt att få någon vettig överblick av restaurangerna så vi drog iväg. Lika lätt att hitta hem som att hitta dit. I Sollentuna svängde vi in till Stinsens Galleria, tog oss upp till Wok & Sushi och proppade i oss supergod thaimat. Spicey Bangkok, brukar äta det när jag är där och det är bara så himla gott! Härlig styrka och jättefint kött.


Avslutade sedan dagen i stallet med att först rida hjärtehästen och därefter prova bästisens pålle. Längesedan jag red en annan häst och det är så himla nyttigt.

Av heroheartdove - 26 november 2015 20:10

Blir galen på knasig sadeljakt! Ville ju egentligen prova en Prestige Roma 17"/38 som skulle finnas i Norrviken. Den var dock utlånad och i princip såld fick jag veta när vi var där. Har fortsatt att kika på deras hemsida och idag upptäckte jag att 'öppet köp-markeringen' var borttagen, men sadeln låg liksom ändå kvar i deras salulista. Så nu har jag messat med chefen som lovat återkomma med hur läget egentligen är. För jag har ju fått hem en annan Roma som 'duger', men jag tror ändå att den i Norrviken skulle vara snäppet bättre. Ska jag returnera den andra sadeln måste jag göra det senast nu på torsdag, men innan dess vill jag ju i så fall testa att den andra funkar. Så nu går jag runt och väntar spänt på svar.

Av heroheartdove - 25 november 2015 23:09

Efter nattens panikångestattack har jag insett en sak och tagit ett beslut efter det. Jag är inte i form för att jobba. Inte alls. Har känt det komma krypande och funderat på lägre deltid typ sjukskriven 50%, men jag inser att det krävs mer åtgärder. Nu blir jag hemma heltid på eget bevåg. Jag antar att vårdcentralen inte vill ha att göra med mig förrän om en vecka, men efter det blir det ju kontakt med dem. Men till en början ska jag alltså försöka hitta tillbaka till mig själv.

Idag tänkte jag ta en promenad till affären, min manlige läkare från förra året uppmanade mig ju att röra på mig för att bli fysiskt trött, men det regnade... Bangade i alla fall inte ur helt och hållet utan tog cykeln istället. Köpte äpplen, tre småflaskor med julmust, två längder kamben, en bytta Oatly vaniljglass och en låda med creme brulee-glass.

Sedan bara varvat tiden med teve, dator och korsord. Lill-snottran är trevligt sällskap även om hon sover en massa. Om orken dyker upp så småningom tänkte jag försöka åka iväg någonstans för lite längre promenader. Gick ju en riktigt lång slinga vid stallet i somras vilket ju var väldigt najs!


Glömde förresten nämna en shoppinggrej. Lunchen! Blev picadeli-sallad. Tyvärr hade de inga räkor, så blev en blandning med salldsmix, mozzarella och kyckling, inte så tokigt det heller.


Struntade i vettig middag och gjorde någon sorts efterrätt istället med äpplen i kanel och socker. Stekte sedan i rikligt med smör och serverade dem varma med vaniljglass. Jättegott!

Av heroheartdove - 25 november 2015 07:45

Ångestattack deluxe i natt, grinade som besatt, men somnade till slut. Sjasat iväg barnet till dagiset idag och nu krupit ner i sängen igen. Sällskap av en tub mjukost som jag äter direkt ifrån, bra tröstkäk.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards