Alla inlägg under november 2015

Av heroheartdove - 25 november 2015 00:04

Tja, vad ska jag säga egentligen? Jag mår inget vidare, börjar inse att jag i stadig takt är på väg mot krasch nummer tre på lika många år. Känns inte alls bra. Känner mig rätt bitter över att arbetsgivaren så totalt nekade mig omstartsmöjligheter. Jag har jobbat med varierande procent under ett år vid de nya lokalerna i Rosersberg, har enormt många karensdagar och mycket korttidsfrånvaro. Orkar inte. Vill inte. Saknar drivkraft och även energi för annat. Så jävla less. Sover en massa, ständigt trött. Inte särskilt stressad, men typ apatisk. Det har i alla fall blivit lite mys med finaste hunden.

Av heroheartdove - 22 november 2015 23:34

Av heroheartdove - 22 november 2015 23:32

De nya sedlarna börjar så sakteliga rulla in. Har haft den nya tjugan med Astrid innan och nu kom femtilappen med en av mina största favoriter, Evert Taube, med Bohuslän och vikingabåtar på avigsidan. Jag älskar Everts alla underbara melodier, kan de flesta. En stor vispoet som fattas oss.

Av heroheartdove - 22 november 2015 00:20

Kallt! Inledde gårdagen med sovmorgon och sedan promenad med hunden. Frostigt i gräset och kylan högg i kinderna. Det har väl varit ungefär fem minusgrader, men den första kylan känns alltid värre än vad den egentligen är. Nåväl. Efter utetraskandet fick jag för mig att baka Brysselkex. Mixade ihop en mördeg och rullade två fina rullar. Hällde strösocker i en skål och öppnade kylskåpsdörren för att ta fram flaskan med röd karamellfärg (hushållsfärg). Ingen där?! Slut!! Fick spurta iväg med hojen till lokala icabutiken i (frös som fanken) och köpa ny. Men den röda färgen var två kronor dyrare än övriga så jag köpte blå istället. Passar ju fint med EU-blå Brysselkex!

När jag ändå var i farten med det blåa sockret och dessutom frös gjorde jag mig en kaffe mocha och pimpade den med färgat sött på toppen. Lätt oaptitligt utseende, men inget fel på smaken i alla fall.


Lyckades sedan sjasa iväg make och barn till köpcentret där det var lite barnaktiviteter. Mitt i ringde de sedan och ville ha in mer pengar på kontot för att kunna lyxa lite, tur att jag lyckats sälja begagnade hästpryttlar för nästan femtonhundra kronor! De kom en med en låda fryst kyckling som vi direkt satte in i ugnen. Kryddningen brukar vara rätt taskig, så jag gjorde en glaze med japansk soja, olivolja, (ofärgat/vitt) strösocker, chiliexplosion och mörk sirap. Penslade på när det nästan var klart och körde igång både grill och varmluft, härligt knaprigt skinn och bra smak. Vispade ihop en enkel sås av skyn samt en burk creme fraiche medan maken stod för riset.

Av heroheartdove - 20 november 2015 23:37

VobbeliVAB två dagar med förkyld unge och riktigt förkyld make. Men jag har ändå kunnat spendera lite tid i stallet, igår en snabbis då jag hjälpte medryttaren med lite hoppning och idag riktigt länge. Ut på förmiddagen, göra foder och mocka boxen ordentligt. In med nytt strö. Sedan utflykt till norrort, qpcheese&co från McD på vägen. Sadelmagasinet, lämnade in gamla hoppsadeln där till försäljning eftersom den nya som vi provade igår passade bra. Stockholm Ridsport, är nog banne mig en favoritbutik! Hittade ett jättefint plommonfärgat schabrak som jag bara inte kunde låta bli att köpa...


Tillbaka till stallet. Tog in hästen. Premiär med det nya schabraket plus nya ridbyxor. Dyra märkesbyxor från Pikeur. Helt fantastiskt sköna, kommer aldrig mer att köpa några andra byxor, dessa var toppen!


Hem via bolaget för inköp av punsch, Bailey's och vin. Hemma teve och dator. Tyckte att jag fyndat en begagnad correction padd från Mattes här i veckan, 500 kr inklusive frakt. Den var dock rätt sliten, men efter en tvätt och gnugg så ser den bättre ut. Men så säljs det en helt ny padd, nästan likadan, men lite mindre storlek. 600 kronor. Åh, vill ha den istället! Hopp i storlek small borde inte vara jättepoppis trots fyndpris. Jag får in mer pengar på kontot efter helgen, hoppas kunna köpa den då.

Av heroheartdove - 18 november 2015 21:37

När vi var uppe i Skelleftehamn åt vi på deras lokala thaikrog. Helt okej mat, men jag saknade den genuina thaikänslan. Dels fattades det en del i styrka, men även klassiska thaikryddor. Idag var både maken och jag lite böhöiga efter jobbet så vi bestämde oss för att handla hämtmat från Ahaan Thai, Uppsalas, om inte Sveriges, bästa thairestaurang. Rätta kryddor, rätta styrkor. Full pott, så jäkla gott!

Av heroheartdove - 15 november 2015 23:59

Nu är det helt färdigt, vårt fina fikarum i direkt anslutning till ridhuset. Utanför dörren finns en kaffemaskin och efter ridpass ute i ruggväder är det toppen att kunna värma sig med varm dryck i varmt rum!

Av heroheartdove - 15 november 2015 02:36

Lokala pizzerian/puben/sportbaren har har varit stängd för renovering och namnbyte. Nyöppning i onsdags och då var familyn där och gratisfikade lite. De har fått det så fint, ljust och modernt, men ändå behållit en del av det gamla som gjorde stället så unikt. Och både ny och gammal personal. Igår var vi dit igen och åt middag. Mums, så gott!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards