Alla inlägg under december 2012

Av heroheartdove - 31 december 2012 23:35

Strax nytt år, med allt vad det innebär. Har lämnat make, barn och hund hemma och gått ut själv till kullen. Där kommer jag att stå mitt bland en massa folk och vara ensammast i världen. Typ. Gott nytt år, till mig själv...

Av heroheartdove - 31 december 2012 11:14

Så det blev magsjuka i alla fall, hos hela Familyn. Fast make och barn verkar lite bättre, men det hjälper ju inte mig. Skittrist, jag som verkligen sett fram emot att få vara social och fira med Ellinor. Visserligen kan vi ju ses en annan gång, men nyår är ju speciellt! 

Av heroheartdove - 31 december 2012 00:24

Jaha, när man väl bestämt sig för att fira nyår med kompis så blir partnern magsjuk. Och även bebisen har varit lite skum i magen. Jag mår än så länge bra så väntar ett tag innan nyårsplanerna eventuellt måste ändras. Fast då lämnar jag nog partner och bebis i sticket och drar iväg till Ellinor istället. Jag vägrar att sitta och tråka på nyår om jag är frisk. 

Av heroheartdove - 30 december 2012 10:31

Efter ett år på landet och ett år med päronen blir det nyår inne i stan igen. Vi får sällskap av Ellinor och det ska bli så himla nice! Verkligen roligt med Facebook, då kan det bli sådana här spontana fester. Kul också eftersom jag ju egentligen är en tämligen social person och trivs med mer sällskap än bara maken. Att Ellinor dessutom delar mitt intresse för hobbyn bedömningssporten gör ju inte det hela tråkigare. Nu saknar jag bara min kompis Anna som lämnat mig för Göteborg, hon var min dryckessyster vid alla fester.

Av heroheartdove - 29 december 2012 11:12

Okej, jag erkänner! Jag är Bellmanfanatiker! Tröttnar aldrig på att lyssna på musiken eller att för mig själv läsa dikterna. Jag uppskattar att läsa och höra om hans fantastiska personbeskrivningar, hur han berättar om Stockholm och att man faktiskt får en sammanhängande historia när man går igenom epistlarna. En epistel som man blir glad av är Ep. 2 Nå, skruva fiolen. Den finns i en fantastisk version med Cornelis Vreeswijk, Ann-Louise Hanson och Fred Åkerström. Just Fred är den bäste Bellmantolkaren av alla, tycker jag. (Att han dessutom gjort fina tolkningar av Taube gör honom inte sämre) Min absoluta favorit bland epistlarna är dock Ep. 69 Se dansmästarn Mollberg. Riktigt underfundig text! När tid och ork finns lovar jag att det kommer ett inlägg om Bellmans liv och leverne.

Av heroheartdove - 27 december 2012 20:22

Den svenska visskatten är enorm och jag älskar den. Att lyssna på Taube, Cornelis Vreeswijk och Fred Åkerströms alla tolkningar är fantastiskt! Jag har totalt fjorton skivor vismusik och planerar för att utöka och komplettera samlingen med Sofia Karlsson, Melissa Horn och så Freds dotter Cajsa-Stina. Att lyssna på dessa visor ger mig ro i själen.

Av heroheartdove - 26 december 2012 00:53

Annandag jul, snart får jag vara hemma i den egna lägenheten igen. Känner att jag inte kan göra något alls nu, är iakttagen hela tiden, och negativt kritiserad. Inget jag gör duger riktigt. 

Av heroheartdove - 25 december 2012 09:22

Snö, massor av snö. Så jäkla underbart! Ut och rulla runt, göra snöänglar, åka pulka. Jag älskar verkligen vintern!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards