Alla inlägg under april 2020

Av heroheartdove - 26 april 2020 22:49

Framme i slutet av april. Senaste veckan har varit fin med varm sol. Lite blåsigt, men det har varit klart och luftigt. Träden knoppas för fullt, blommor börjar dyka upp och luften är fylld av eländig pollen.


Unnat mig god mat i form av smörgåstårta och temaki, men också hemlagad lasagne.


Har också hittat på nya Hawaii Poké på stan så en härlig bowl inhandlades där i torsdags. Behändigt att kunna lägga ordern och betala via en app så att det bara var att hämta den färdiga lunchen sedan.


I helgen har familjen motionerat: igår 5 km och idag har jag gått totalt 11,92 km. Jag gillar verkligen att röra på mig och borde bli duktigare på det. Kanske kan vårljuset göra att jag orkar med lite mer? Jag märker ju även att jag blir lite smalare av all rörelse.


Idag inledde jag med knappt tre kilometer tillsammans med hästen.


Följde upp med nästan sju kilometer med familjen efter lunch.


Sen eftermiddag provade vi den nyrustade motionsslingan i parken intill, drygt två kilometer. Och denna runda borde jag absolut kunna hinna/orka med om kvällarna, i alla fall de gånger som jag kan vara hemma tidigt från stallet.

Av heroheartdove - 13 april 2020 23:30

Påskhelg till ända och det har varit fantastiskt skönt med fyra dagar ledigt i följd. Våren har varit intensiv på jobbet och mycket privat också med stallbytet, även om jag är väldigt nöjd med det. Men mitt knä har ju krånglat i över två månader vilket ju gjort att det känts lite tråkigt och segt att inte kunna rida. Nu är jag dock på gång igen och har hunnit få till två bra ridpass med hjälp av min ridlärarvän.

Dessutom ramlade skatteåterbäringen in på kontot under förra veckan vilket gjort att vi kunnat lyxa lite, bland annat har vi uppdaterat vår kapselmaskin från en manuell till en automatisk dom även är lite mer slimmad och modern. Gott kaffe gör den också och vi kör på med kapslar från Starbucks.


Coronatjafset fortsätter. Mamma och hennes sambo har isolerat sig, åker endast på kortare bilutflykter och då utan att beblanda sig med folk. Vi hjälper till med att veckohandla åt dem. Och träffas inte heller mer än nödvändigt. Fast på påskafton tog vi en fika ihop i trädgården, men vi satt vid separata bord ute på gräsmattan. Så ingen sill eller typisk påskmat, men lagade en lite festligare middag på kvällen. Goda krustader från Zeta fyllda med skagenröra till förrätt och ryggbiff med potatisgratäng och färsk beasås till varmrätt.


Lyckades dessutom hitta på ett favoritvin på bolaget så köpt två flaskor som vi raskt druckit upp.


Imorgon dags för jobb igen. Känner mig hyfsat redo, men har mycket att stå i, ska från och med nu ansvara för sociala medier för vår avdelning. Detta innebär möten via Skype och att svara extra på DM och olika inlägg på Facebook, Instagram och LinkedIn. Det kommer att kräva en hel del av mig och jag hoppas att det kan synas i lönekuvertet sedan.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards