Alla inlägg under februari 2014

Av heroheartdove - 28 februari 2014 01:24

Fnuffelhjärtat har fått resa till hundhimlen och vi sörjer och saknar henne. Tyvärr fick inte hon någon bra start i livet. Hon vandes av tidigt från sin mamma och levde bara tillsammans med sina kullsyskon utan vuxna hundar. Maken och jag har gjort vad vi kunnat, men hon var alldeles för instabil i psyket. Igår blev det extra tydligt då hon helt oprovocerat flög på söthjärtat, högg och vägrade släppa henne. Vi åkte direkt upp till djursjukhuset med båda hundarna. Söthjärtat lagades med några stygn och fnuffelhjärtat fick bli kvitt sina demoner och somna in för gott. Älskad. Saknad.

Av heroheartdove - 26 februari 2014 01:12

vav

Av heroheartdove - 24 februari 2014 11:59

Vård Av Valp! Den här veckan är jag ledig från jobbet för att lära känna Nattis ordentligt. Natten gick bra och hon har varit duktig och kissat och badkar ute flera gånger. Idag fick hon följa med till stallet och det klarade hon bra. Följde mig fint, pigg och vaken. Och väldigt trygg.

Av heroheartdove - 24 februari 2014 01:45

Igår hämtade vi världens raraste lilla gudinna. Nattis har klivit in i vårt liv.

Av heroheartdove - 20 februari 2014 02:19

Äntligen har jag lyckats begripa hur man gör bildcollage i Instagram! Man gör collaget i ett annat bildredigeringsprogram och laddar sedan upp arbetet via Instagram-appen där man kan göra ytterligare justeringar om man vill. Egentligen tycker jag nog att de här collagen är lite för krångliga om syftet är att man vill publicera det via Instagram, bilder där ska vara mer spontana!

Collage tillverkat!


Collaget publicerat via Instagram!


Klassisk bild från Instagram.


Bild redigerad i Xperia's eget program.

Av heroheartdove - 19 februari 2014 08:29

Sjukskriven veckan ut. Fick tid hos husläkaren igår och han sjukskrev mig för resten av veckan för att jag skulle få ordentligt med tid för vila och återhämtning. Så nu blir det till att bara drälla helt meningslöst under dagarna. Blir väl teve och dator i olika omgångar. Och extra med sömn, är rätt trött vilket väl beror på att jag har några basilusker som smyger runt i kroppen. Att jag dessutom andas dåligt på grund av snorig nos gör mig ju heller inte piggare.

Av heroheartdove - 18 februari 2014 02:59

Har faktiskt lite koll på lekarna i Sotji. Har sett lag Edin vinna en match i curling över usa och har även snappat upp att Sverige tagit guld för både herrar och damer i skidstafetterna. Men i övrigt så har jag inte följt os alls. Tänkte dock försöka fortsätta kika på curlingen, det är rätt kul tycker jag.

Ska hälsa på valparna i eftermiddag och hoppas få en husläkartid också, är fortfarande krasslig. Ingen feber nu tror jag, men irriterad i näsa och bihålor, trött och huvudvärkig. Äter väl heller inte så superbra, senaste veckan i princip bara ett mål om dagen (middag) och möjligen nån macka eller nudlar. Inget matsug liksom. Vet inte om det är depressionen som spökar lite? Och lite allmän livsoro kanske? Fick i alla fall i mig lite kyckling med ris igår.


Och hade trevligt sällskap av vovven ute vid andningshålet, även om hon tog sig en powernap när hon hade tråkigt en stund. Hon trivs ju egentligen bäst med husse så jag hoppas att nya lilla valpen blir mer "min".

Av heroheartdove - 14 februari 2014 08:20

Uppe strax efter tuppen! Satt som vanligt vid datorn till midnatt. Blev akut jättehungrig mitt i natten och kokade spagetti i köttbuljongsvatten. Hällde av när pastan var al dente och rörde i en stor klick smör, några skedar passerade tomater och en skvätt tabasco. Slabb, slabb, mums, mums!


Gick och la mig sedan, men kunde förstås inte låta bli att pilla med mobilen. Hittade på lite nya funktioner som jag var tvungen att prova. Kanske fick jag till nåt sorts självporträtt?!


Nu sitter jag i poängfåtöljen från Ikea, inlindad i morgonrock och fem filtar, varmt och mysigt. Maken har serverat mig rostade mackor och nu sitter jag och kikar på teve. Senare idag blir det shopping av ny loggbok för träningsredskapet och hobbyaktiviteter. Avslutar med hjärtemiddag med maken, det är ju St Valentine's dag idag!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards