Alla inlägg under september 2015

Av heroheartdove - 30 september 2015 23:08

Olika toner av blå är min favoritfärg. Jag gillar de flesta färger även om jag nog har lite svårt för gult. Gult är fult, så är det bara. Annars då? Blått är vått. Rött är sött. Grönt är skönt. Aja. Var i alla fall mycket snyggare med blåa lindor till det nya schabraket, än med röda. De får nog åka ut på salusidan!

Av heroheartdove - 29 september 2015 11:42

Jobb! Fi fan, är inne på dag nummer två i följd. Jobbet käbblar med lön och sjuklön, jag behöver råna en bank för att kunna pröjsa månadens räkningar. Eller någon butik, banker är väl konrantlösa numera.

Tjuvläste lite i en mattidning igår, nu vill jag laga en egen gulaschsoppa som innehåller sirap!


Norpade åt mig av barnets nya plus-plus. Bök, gillar legobitarna bättre!


Provade ny utrustning på stora hjärtedjuret, fick minsann lite julkänsla!


Och Lill-snottran är fortfarande sur över att hon inte får ligga i sängen längre.

Av heroheartdove - 27 september 2015 23:59

Inledde med dusch, platta håret och shopping på Granngården. Fodret som stallvärden säljer har blivit så dyrt, så ska prova med GG's eget foder. Blir billigare och eftersom jag nästan åker förbi där på väg till och från jobbet så blir det inte så jobbigt när man ska dit och handla. Det är ju annars det som varit skönt med att handla av värden, fodret direkt i stallet liksom. Nå. Stallsysslor sedan med Familyn plus att jag körde in en ny bal med hösilage. Sedan till mamma. Fika, vila, luddag/linner. Gjorde wokgryta utan wokgryta och kokade ris till. Hyfsad styrka trots falsk currypasta.


Åter till stan. Lill-snottran och jag somnade framför teven.


Och imorgon jobb efter drygt två veckors frånvaro. Hualigan!

Av heroheartdove - 27 september 2015 02:25

Men egentligen en trög start - i flerdubbel bemärkelse. Upp en timma före tuppen igår och iväg till stallet, tävlingsdags med ny pilot. Hästen i vanlig ordning lite stirrig innan avfärd och kolugn vid tävlingsplatsen. Parkeringsvakten var till och med så imponerad att han kom fram och kommenterade detta då hästen bara stod utanför transporten med grimskaftet släpandes i marken. Uppvärmningen blev väldigt på, av, av och på. Det tog en stund innan piloten fick ordning på grejerna och jag hann faktiskt tänka att hästen kanske inte ens skulle komma runt hela tävlingsbanan. Efter lite trassel och tjoande tillrop kom de så igång och väl när det gällde så visade hästen vilken vinnartyp hon är. En stadig och balanserad runda och ekipaget fick en rosett i sin allra första start tillsammans!


För att fira framgången och låta piloten känna att hon inte bara ärver hästen efter tidigare tävlingsryttare beställde jag ett egendesignat schabrak. Ljusgrått tyg med samma färg på kantbandet. Sedan en tunn svart passpoil och innanför en lite tjockare passpoil i antikrosa färg. Kommer att bli så himla snyggt!

Var klar med stallsysslorna till halv tolv, men fick ändå åka tillbaka igen vid halv fyra för att släppa in hästarna. Familyn var med och sällskapade så jag passade på att visa dem vårt nya fikarum. Världens finaste! I rummet finns en liten diskbänk (med vattenkran förstås), kylskåp och micro. Dessutom kommer man att installera en kaffeautomat som kan ge olika kaffevarianter (espresso, latte, cappuccino mm) och choklad. Förhöjt matbord med barstolar samt en skön skinnsoffa. Jättefina hängande taklampor och en alldeles fantastisk fondtapet med hästar. English style deluxe! Rummet ligger dessutom i direkt anslutning till ridhuset och man kan sitta där i värmen och samtidigt ha full uppsikt över manegen.

Av heroheartdove - 25 september 2015 23:51

Roadtrip! Skjutsade maken till jobbet och for vidare ut mot Drottningholm via McDonald's i Upplands Väsby. Frukost! Smakade riktigt bra. Fotade lite kyrkor på vägen och traskade runt i slottsparken med vovvan.


Hästtillbehörsshopping!
1 st fårskinnspadd ca 1400:-
1 st schabrak ca 700:-
1st skinntvättmedel 150:-
4 st benlindor ca 400:-
1 st ridspö ca 400:-
1 flaska schampo ca 200:-
1 st pannband ca 600:-
Totalt typ 3850:-
Och så har jag betalat en beställd hjälm ca 1600:-
Miljonär? Nej! Fru Slösa? Ja!

Av heroheartdove - 25 september 2015 01:34

Sov rätt länge igår också. Gick ut med hunden och gick igenom posten. Lönespec som visade på en helt ohyggligt låg nettolön! Ska kolla upp ordentligt hur jobbet rappat för det verkar jättekonstigt att tappa över hälften i lön nu när jag varit sjuk. Visst, sjukavdrag ska ju göras, men sjuklön ska läggas på. Puckon! Nå, förutom specen kom mitt nya bankkort. Kort på kort är ett roligt påfund och nu får jag njuta av hjärtehästens öron varje gång jag handlar!


Spenderade i vanlig ordning tid vid datorn. På kvällarna sitter ju oftast barnet där och kikar på Barnkanalen så jag får passa på när jag bara är hemma och dräller om dagarna. Surfade runt och hittade ett jättegulligt kubbspel. En hyllning till våra svenska bönder, synd att man inte är fullt så konstnärlig själv.


Passade på att piffa naglarna också. Lite nailart med en touch av queer. Typ. Ska väl mer följa regnbågens färger, men ett bra försök i alla fall! Roligt att experimentera lite även om klassisk fransk manikyr nog är det snyggaste.


Sedan har jag fortsatt med mina korsord och blivit så där lagom galen. Nu sist hakade jag upp mig på pusselkrosset. Jag brukar vara rätt bra på det, men nu fick jag tipp-exa en hel del. Ordet näst längst upp till vänster: BÅDE !!! Vad är det för jävla ord! Visst det finns ju som i "både ock", men helt fristående? Nä, det har jag inte varit med om.

Lyckades knäcka det till slut och upplevde istället bikupan som riktigt enkel. Bra hjärngympa i alla fall även om pulsen blir lite hög emellanåt.

Nu ska jag sova, blir lite lustig dag sedan. Kör barn och make till dagis respektive jobb. Sedan får jag hänga på något McDonald's i norrort innan det är dags för nyinvigning av hästbutik ute på Lovön. Tar mer mig Lill-snottran så att jag får sällskap, en promenad runt Drottningholm kan ju vara najs om vädret är bra. Ska i alla fall hämta mina beställda prylar och kanske köpa något mer. Det kommer att finnas ett REA-tält plus en hel del andra rabatterbjudanden. Shoppar jag nu innan budgeten är lagd så får jag lösa det andra tråkiga sedan. Råna Riksbanken kanske...

Av heroheartdove - 24 september 2015 02:26

Vänt på dygnet, tillbaka till nattugglelivet som jag älskar så mycket! Sov hela förmiddagen igår, pallrade mig upp vid trettontiden. Körde två maskiner tvätt, men hoppade över städandet, får se om jag kan få till det idag istället. Slösar pengar, beställde nya pryttlar till hobberiet och smurfade även runt och kikade efter saker som nog ska införskaffas. Promenad med make och vovve tidig eftermiddag. Gick till lokala icabutiken och köpte billig geishaglass. Mums! Jag ska ju egentligen inte äta nougat, men svårt att låta bli ibland. Åt det sista som var kvar av nasigorengen till middag. Spenderade kvällen vid stallet, kikade när Nr1 hopptränade. Hoppningen gick bra, kör vidare med henne som ryttare. Nr2 blir kanske sur och/eller besviken över mitt beslut, men i så fall behöver jag ju ändå inte ha mer med henne att göra. Nå. Städ står på agendan idag, liksom nagelfix och skrittpromenad med hästen. Tjingtjong, nu ska jag sova, precis som Lill-snottran.

Av heroheartdove - 23 september 2015 06:12

Har inte sovit något alls i natt. Värdo. Fipplade i vanlig ordning på mobilen när jag lagt mig, inget konstigt för jag brukar alltid avsluta med att läsa nyheterna på Aftonbladet. Kikade sedan på lite egen idolfilm för då brukar jag alltid bli trött. Det blev jag nu också, men somnade jag? Nej! Snurrat runt som en propeller, snorklat och hostat lite. Upp vid halv sex och promenix med vovvan. Mjukisdress och lättviktsjacka. Fick världens jävla klåda på benen (låren), sån där klåda man typ får när man kommer in i värmen efter att ha varit ute i kyligt väder. Bara det att det började klia när jag var ute och det är inga tempskillnader alls att tala om. Knasigt. Ska äta en rostad macka nu och sedan försöka sova. Ställer väl larmet till klockan halv elva, eller nåt, så att jag inte råkar sova bort hela dagen. Projekt tvätta en massa kläder och städa badrumshyllor står på dagens schema. Sleep tight!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards