Alla inlägg under februari 2016

Av heroheartdove - 29 februari 2016 23:06

Min värld stannar upp och klumpen och oron i mitt bröst vill inte försvinna. Fånga dagen, imorgon kan det vara försent.

En ofattbar familjetragedin. En mamma som får uppleva sina sista minuter under obeskrivlig skräck, en pappa som stirrar rakt fram, så tom och trasig. Och två små barn som plötsligt förlorat sina båda föräldrar, de som ska ge dem värme och trygghet. Hur tar man sig vidare efter en sådan upplevelse?

Jag kan inte tänka mig in i deras situation, inte i någon anhörigs heller. Så ofattbart, tragiskt och onödigt. Vad hade man kunnat göra för att undvika det hela? Att backa livsbandet går tyvärr inte. Göra bästa möjliga. TLC. Känna med barnen. Bara finnas nära. Inte tränga sig på, men bara vara. Andas. Ta ett steg framåt. Andas igen. Sakta, men säkert. Hitta en acceptabel rytm, en acceptabel tillvaro. Låta det ta sin tid, tillåta sig att sörja. Gråt när det behövs, men våga lyfta på huvudet och le åt alla minnen när tiden är inne. Tiden läker inte alla sår, men de kan lindras.

Ta vara på tiden. Älska och låt älskas, tiden kan vara så oerhört knapp ibland. Ikväll tänder jag ett ljus för Stina och tänker på den tid som hon var en del av mitt liv. Ljuset brinner också för hennes livskamrat och deras två små barn.

Av heroheartdove - 28 februari 2016 21:15

Exakt så stod det i ett mail från nedan nämnda butik för det visade sig att den knalligt blåa västen ändå fanns kvar åt mig. Dessutom fick jag veta att jag vunnit en tröja från samma märke - Pikeur. Det var nämligen "Pikeur-event" hos dem igår och då lottade de ut en tröja, en täckväst och ett par ridbyxor till tre lyckliga kunder och jag blev en av dem! En jättesnygg grå tröja med ett blingat hjärta kommer också med i mitt paket.


Och nu fick jag så klart huvudbry igen... Knalligt blå väst, tänker inte skaffa mig någon i marin, men svart då? Jo, det "måste" jag ju förstås ha, men vilken? Eftersom det ändå blev rea-västen från Pikeur så tänker jag köpa den dyrare svarta från dem också. Så det så. Köpet får dock vänta lite på sig tills jag fyllt ut kassakistan lite.

Av heroheartdove - 28 februari 2016 01:12

Den snygga klarblå västen var förstås slutsåld, blir lite sur när lagersaldon inte stämmer. Mejlade fram och tillbaka med butiken och fick köpa en annan, dyrare, väst istället. Fick i alla fall 10% rabatt på den som "plåster på såren" och vi får väl se om butiken också kommer ihåg att skicka med min goodiebag?

Men nu blir jag så där jobbigt velig igen. Det fick bli en marinblå väst nu av samma märke som den klarblå. Den är himla snygg, men också himla dyr... Men om den är lika snygg i verkligheten som på bild och dessutom sitter bra, då får jag svårt att välja. Jag vill nämligen även he en svart väst och varför gå ifrån ett vinnande koncept om denna passar? Jag har nämligen spanat in en betydligt billigare väst på annat håll, men...

Längst till vänster den väst det nu blir, marinblå. Sedan samma väst, men helt i svart. Längst till höger den svarta väste från Hööks.


Och här lagt till den klarblå plus att man bättre ser hur ärmarna är skurna upptill.


Mat. Trots kass ekonomi köpte vi en storpack med fläskkotlett. Jag marinerar i sesamolja, japansk soja, sambal oelek och extra, nymald, chili. Blir verkligen gott!


Räknas väl inte som mat, men gott med en caffe mocha och punsch!


Och vetenskapsdagar och sci-fest, barnet fick prova att vara inuti en såpbubbletunnel och det gick lika bra som förra året.

Av heroheartdove - 27 februari 2016 02:29

... är mössan på mitt huvud
blå blå blå är rocken som jag bär
allt som är blått det tycker jag är vackert
för min vän är faktiskt sjömannen

Hrm..., jag har verkligen en förkärlek för blåa kläder och hästtillbehör. Blått är en favoritfärg från allra första början. Jag minns när man var liten i skola/förskola och alla fick tala om vad de hade för favvofärg. Och alla flickor sa röd eller rosa. Alla utom jag som sa BLÅ!

Idag har en av mina favoritbutiker (både på webben och som fysisk affär) något slags kundevent med goodiebags, utlottningar och trevliga priser. Eftersom jag inte hinner med ett walk in-besök i den fysiska butiken fick det bli lite webbshopping mitt i natten. En rea-väst från fina märket Pikeur och ett (matchande) schabrak från svenska Mia's.

Av heroheartdove - 24 februari 2016 22:05

VABruari fortsätter, bäbisen har typ fått influensa. Hög feber och riktigt, riktigt hängig. Han har legat i sängen hela dagen, druckit en del och jag har också fått i honom några portioner glass. Åt också några salladsräkor på kvällen och de är ju bra eftersom de är lite salta. Han blir förstås hemma resten av veckan.

Av heroheartdove - 21 februari 2016 20:34

Med familjen till mamma igår, middag och de hade faktiskt lyckats fixa helt mjölkfri mat åt mig! Ugnsbakad lax med romsås gjord på creme fraiche. Och min sås var alltså gjord på havrebaserad creme fraiche.

Vi spelade spel och tankade i oss vin, laddade upp för tredje delfinalen i årets mello. Mello ja. Vinet tog slut så vi drack Bailey's också.


Idag utsläpp av hästar och sedan for maken in till stan för jobb 13-21. Jobbar så var tredje söndag. Jag och barnet kvar hos mamma. Frunch på kokta ägg och stekt bacon.


Satt och målade också. Färdiga ritade bilder utan färg. Härligt pysselgöra utan tankeverksamhet.


Middag och sedan skjuts hem. Bad i karet med barnet och sedan nattning. Hungrig. Skiter i kommande magknip, det blev smaskig mat från Restaurang Shima via Onlinepizza.

Av heroheartdove - 20 februari 2016 01:11

Den nionde januari la jag en order på 1 liter laxolja och 2 kg benmjöl från animail.se och först nu (igår 19/2) är hela affären avslutad. Sen leverans, utebliven leverans, kommunikation under all kritik etc etc. Efter en hel del negativ publicering på företagets fb-sida behagade de till slut att ta tag i mitt ärende. Fått hem mina två varor och nu även blivit kompenserad för allt stök genom ett trevligt paket som uppskattades starkt av Lill-snottran.


Sålt begagnade lyxhästbett för totalt 1750 kr på tre dagar. Firade affärerna med hjärtechoklad från Michel Cluizel och en flaska Masi Bonacosta.


Frisk från magsjukan, kanske något kilo lättare. Ätit en rejäl portion sushi samt ridit utomhus i najsligt väder.


Mår rätt gott för stunden, men kikar efter annat jobb. Hittat några intressanta, måste se till att få iväg ett gäng ansökningar under helgen!

Av heroheartdove - 16 februari 2016 02:23

Långa romaner har jag inte läst på evigheter, har inte den koncentrationsförmåga som krävs för att komma in i en ny handling. Böcker som jag redan läst funkar, men då tryter tålamodet, jag har liksom inte ro att bara sitta. Korsord har det blivit mycket av sedan jag först insjuknade innan sommaren 2013, men efter att vi kom hem från Skellefteå i höstas har jag inte hållit på med det heller. Har köpt tidningar, men inte klarat av att komma igång ordentligt.

Men nu! NU! Lite lagom magsjuk, druckit bläig havrevälling och löst korsord igen. Riktigt roligt. Och när jag väl kom igång, började i söndags eftermiddag, då gick det minsann undan!


Jag skulle tro att jag blir hemma idag också, särskilt som jag fortfarande är vaken... Nä, men har inte kunnat äta ordentligt sedan i söndags kväll. Petat i mig lite ris och havreavkok. Lite illamående och ingen vidare matlust. Måste komma igång med ätandet innan jobb, annars orkar jag inte varken fysiskt eller psykiskt.

Barnet har också varit hemma av samma orsak och maken har fått vabba. Fast idag ska vi nog försöka sjasa iväg honom till dagiset, då har han inte spytt sedan i lördags morse. Så jag ser fram emot en lugn och skön dag ensam hemma med söthjärtat.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards