Alla inlägg under november 2016

Av heroheartdove - 30 november 2016 00:12

Trettio dagar efter såld sadel ska pengarna betalas ut från förmedlaren. Otålig är man ju alltid och jag missade dessutom exakt dag då sadeln försvann från salusidan. Jag har gissat att utbetalning borde ske här i skiftet nov-dec, men inte vågat känna mig helt säker. Fippel-bippel med mobilen (under arbetstid) på förmedlarens hemsida för att eventuellt hitta ytterligare info om förfarandet vid utbetalningar, men hittade inget nytt. Stoppade ner telefonen i fickan och fick genast ta upp den då den plingade för ett inkommande sms:

Nice! Och lite lustigt att det kom just när jag hade ämnet väldigt aktuellt, kanske anade jag att det var på gång och såg surfandet som en ursäkt för att snabbt kunna checka av läget?

Nå! Pengar in, pengar ut... Ligger ändå minus (som vanligt) och får försöka "låna av mig själv" för att gå runt. Har dock gjort de sista delbetalningarna på två dumma smålån, är väl typ 3500:- som gått till dem och som jag nu kan lägga på annat. Nytt långsiktigt mål får väl vara att efter nästa års skatteåterbäring ha ekonomin i balans. Favorit i repris, jomenvisst!

Av heroheartdove - 29 november 2016 22:43

Igår kväll rejäl snöyra, stora flingor i mängd och hård blåst. Vad gör hästfolk då? Jo, de lastar sina hästar och åker miltals i snömodden för att hoppträna!

Jag och hjärtehästen skulle inte träna, men jag stack iväg för en speeddate med kompisen som får agera kurir när en annan gemensam vän shoppar prylar av mig.

Det är inga snömängder att tala om, men lite vitt på backen som ger en aning "vinter-feeling". Några minusgrader nattetid och en fin solnedgång på kvällen.


Är så nöjd över stallflytten. Åkte hemifrån kl 15:32 och fixade med hästen (ridning, skötsel före och efter), pratade med stallkompis, tankade bilen och handlade kebab innan jag klev in genom ytterdörren kl 17:50. Helt otroligt!

Av heroheartdove - 27 november 2016 20:42

Bra när butikerna har rea hela helgen, då kan man få vela lite innan man till slut beställer något. Har funderat fram och tillbaka om jag ska shoppa ett nytt tävlingsschabrak till hästen. Ordinarie medryttaren köpte ett i somras, men nu har hon en paus på grund av graviditet och reserven vet jag inte hur jag ska göra med. Reserven vet jag vill ha svart eller grå bas med rosa detaljer, men jag vill inte ha de färgerna om jag ska tävla. Hon får shoppa själv eller nöja sig med det jag nu beställt: svart schabrak med svart kantband. Innanför det en grå/vit/silvrig snurra och innanför den en silversnurra.

Det är min häst och jag har inte ens bestämt mig för om hon ska få tävla hästen i vår eller inte. Både jag och hästen trivs allra bäst med den ordinarie medisen, så det kan nog vara värt att vänta in henne tills hon är ridbar i sommar.

Men nu är det typ vinter, första advent i alla fall. Äter peppisar och myser lite lagom.

Av heroheartdove - 25 november 2016 17:41

Shoppingspree, bara så där, med 30% rabatt och ta 3 betala för 2. Verkligen bra påfund!

Av heroheartdove - 24 november 2016 18:57

Jobb en stund på förmiddagen och sedan möte med jobbcoachen hemma i stan. Sen lunch på Donken.


Lite senare tre timmar och fyrtiofem minuter hos frisören. Väldigt mycket kortare hår och väldigt mycket rödare!!

Av heroheartdove - 23 november 2016 18:27

Letat efter ett brunt hoppschabrak med orange detaljer och äntligen lyckats hitta ett. Vill ju ha från en särskild tillverkare så vilket som helst duger inte. Hittade ett tidigt i våras i en webbshop - slut när jag lagt beställningen (lagersaldot felaktigt). Hittade ett i stans dyra butik - slut när jag väl bestämt mig för köp. Så nu! Upptäckte att favoritwebbshoppen (dressyrinriktad) hade några hoppschabrak från "min" tillverkare hemma, bland annat detta:

Så himla snyggt!! Mailade butiken idag och bad dem lägga undan det åt mig, åker och hämtar det på fredag när jag är ledig.

Av heroheartdove - 22 november 2016 21:30

Bullrigt, ömt och spänt i magen idag. Jobbade på duktigt ändå och fick slita riktigt hårt som maskinoperatör under eftermiddagen. Åt mina kvargportioner som vanligt under dagen, men sedan jag kom hem har jag hållit mig till risavkok för säkerhets skull. Nu är jag hungrig, men fortfarande väldigt orolig i magen. Provar kvarg igen imorgon och känns/blir det inte värre så testar jag nog ordinarie middag efter det.

Och nu (äntligen?) börjar det lugna sig med instagramhysterin. Men över 11000 visningar och drygt 1100 gilla, inte illa!

Av heroheartdove - 21 november 2016 19:00

Trivs helt suveränt med min nya menskopp. Så himla praktiskt! Ingen klumpig binda, rent och fräscht. Varför har jag inte hört talas om det tidigare?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards