Alla inlägg under december 2017

Av heroheartdove - 29 december 2017 22:19

Så har vi bestämt oss, det blir Cypern den 7-14 maj! Vi kommer att bo på Althea Beach & Villas vid Fig Tree Bay med "all inclusive". Vi funderade på Sardinien, jag älskar ju verkligen italiensk mat- och dryckeskultur, men av rädsla för att värmen inte hunnit komma igång valdes det bort. Cypern har också turkosfärgat hav och schyssta stränder, så vi blir säkert nöjda ändå.

Av heroheartdove - 27 december 2017 00:40

Julbord hemma hos Familyn i sällskap av mamma och sambon. Tre sorters sill, lax, Janssons Frestelse, ägghalvor med kaviar, sylta, leverpastej, prinskorv och köttbullar. Potatis, rödbetssallad och skinka förstås.


Kalle Anka och hans vänner och julklappsutdelning. Barnet fick kläder med Ipswich-text och en bilbana.


Jag fick choklad av maken samt en mycket spännande vegetarisk kokbok av Per Morberg. Jag fick en almanacka också, men jag är så kinkig... Kan inte klaga för jag hade själv valt ut den, men de senaste typ sjutton åren som hästägare har jag haft "Stallboken" som almanacka. Jag kan layouten och trivs med den. Utan häst tänkte jag att det får bli någon annan, men... Nä-e, känns udda och ovant. Men skippar i alla fall hästarna och provar med en "Hundboken". Det är samma utgivare som till Stallboken, så de bör vara hyfsat lika. Och med en beagle i vinterlandskap kunde jag inte motstå den.


Planerar lite inför nyår, lär väl fira hemma hos mamma som vanligt. Jag tänkte göra halloncheesecake till efterrätt och har planerat dessertvin och tolvslagsbubbel. Märks det att jag gillar italienska viner?


Andra planer är en solsemester med familjen som mamma bjuder på (och hon åker med också). Vi tänkte nog åka i början av maj och klurar då på olika resmål. Kanarieöarna är väl hyfsat solsäkert, men typ sex timmars flygtid, så funderar på Cypern faktiskt. Känns rätt exotiskt och bara 4,5 timmars resa. Jag är ju inte jätteförtjust i att flyga, men får väl vänja mig. Måste ju använda nya snygga väskan som jag fått från jobbet, lär nog bli både privata resor och turer med jobbet. Har sett att det är flera flygmässor i Europa under året.

Av heroheartdove - 24 december 2017 00:50

Nu är det julafton och för första gången sedan 2010 slipper jag svärmor helt och hållet över julhelgen. Hon har tvingat sig på oss och stannat i eeevigheter, gnällt om allting och inte dragit ett strå till stacken. Efter hennes vansinnigt dåliga beteende tidigare i höstas sa jag ifrån, hon fick inte bo hos oss under juldagarna men var på nåder välkommen på julafton. Så fixat att hon skulle bo hos makens brorsa, passa hans katter medan han var bortrest och så fira julafton med oss. Men så drabbades brorsan av vinterkräksjukan och blev kvar i stan och eftersom han var/är kräksjuk kunde ju tanten förstås inte bo hos honom. Jag vägrade låta henne bo hos oss, och likaså gjorde min mamma. Hon har släktingar i din hemstad så anstränger hon sig behöver hon inte alls sitta ensam ikväll. Så jag slipper kärringen helt och hållet denna julhelg och det känns fantastiskt! Vi firar med mamma och hennes sambo som kommer över till oss för julbord, Kalle Anka, paketutdelning och samkväm. På juldagen åker vi över till dem och äter "finmiddag" och på annandagen äter vi kanske ute. Ska bli så skönt att få vara med dem jag trivs med och slippa gnäll och tjat.

Hur som helst! Igår blev det en lagom sovmorgon innan jag gick ut på långpromenad med vovven. Inget jättetempo, men nästan fem kilometer i benen. Gick förbi köpcentret där det redan på förmiddagen var kaos på bilparkeringen, att folk inte kan bete sig?!


Hemma. Pysslade, städade. Middag ute på den glödande restaurangen igen. Barnet åt köttbullar på oxfilé-färs, härligt mos, rårörda lingon och gräddsås. Jag åt vedugnsbakat surdegsbröd toppat med lax, räkor och pepparrot. Maken åt också bröd, men toppat med oxfilé och beasås. Mums!

Av heroheartdove - 23 december 2017 09:53

Igår var vi till köpcentret för stora julshoppingen. Började på Bolaget där vi köpte ännu mera öl, nubbe och vin, nu har vi ett rejält lager!

Sedan var vi till Ica Kvantum och storhandlade: skinka, sylta, prinskorv, sill och allt annat som hör julbordet till. Det drällde av folk där, men det gick bra att gå i gångarna ändå. Tyvärr var skinkorna från Almunge kött slut, men fick tag på en hyfsat vettig från Andersson & Tillman istället. Knappt 2 kilo och riktigt snyggt formad. Hittade en riktigt spännande senap från Småland med gammaldags struktur och smak och med griljeringsrecept från Per Moberg.

Av heroheartdove - 20 december 2017 22:12

Jättetjock och raspig i halsen imorse, plus dunderförkyld och lite febrig. Skjutsade barnet till skolan och åkte sedan hem igen, dock inte sjukskriven utan jobbade på flitigt hemifrån. Beställde lunch via Onlinepizza, fast thai, gott!

Av heroheartdove - 19 december 2017 23:19

Alldeles raspig i halsen, öm, hostig. Lär väl bli ordentligt sjuk lagom till jul. Proppar i mig klassikern Vicks Blå.

Av heroheartdove - 18 december 2017 20:31

Jag har fått en julklapp från jobbet! Inte nog med julmat, dryck och en massa annat, nu har vi fått varsin kabinväska från Samsonite!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards