Alla inlägg under juli 2019

Av heroheartdove - 29 juli 2019 23:53

Vardag och första riktiga semesterdagen. Inledde med sovmorgon och därefter dusch och hårpiff. Bilder på pifferiet kommer i eget inlägg för sedan bjöd dagen på viss dramatik. Iväg en sväng med familyn, lämnade lite sopor och var till köpcentret för pokemonjakt, inköp av småpärlor och en fika på Espresso House. Jag beställde en specialgjord frapino med vanlig grädde på toppen och kokosmjölk som bas. Trodde jag. Frågade specifikt om kokosmjölk och valde bort den ordinarie toppingen av sojagrädde eftersom jag inte tål soja, vilket jag meddelade personalen. Men det visade sig att kokosmjölken inte var ren utan någon fuskvariant som kallas "kokosdryck" och som innehåller sojabönor. Fick klåda i munnen direkt. Drack knappt hälften, "det skulle ju inte vara soja i den..." men klagade sedan, vi upptäckte "felet" och jag fick efter påtryckningar pengarna tillbaka.

For hem och nu ökade kliandet, upptäckte utslag över hela överkroppen och svullnade upp i ansiktet. Ringde 1177 för rådgivning, men fick meddelande om tjugo minuter telefonkö. Velade lite, men ringde sedan 112. Och de skickade en ambulans i princip så fort vi sa "allergisk reaktion" och "kliig tunga och hals". Ambulansen kom med sirener och blåljus (gick ut som Prio 1 larm) tolv minuter efter att vi slog larmnumret.


Fick behandling direkt i ambulansen (som vanligt svårt för vårdpersonalen att sätta en infart) och sedan bar det av ner till sjukhuset och akutmottagningen. Undersökningar, dropp och prat med läkare, fick ligga kvar för observation i fem timmar.


Som tur var svarade jag bra på behandlingen och utslagen och kliandet klingade av relativt snabbt. Dock kvarstod en del svullnad runt ögonen, men fick åka hem med lite extra mediciner och order om att höra av mig igen om jag blev sämre.


Känner mig lite trött och groggy nu, men det kan ju delvis bero på stress och drama, men också för att de blivit ett lite ojämnt matintag under dagen.

Av heroheartdove - 27 juli 2019 23:56

- Jag önskar dig en regnig semester!
Så sa en barnslig kund i telefon när jag inte helt kunde tillmötesgå hans önskemål. Jag har full förståelse för att kunden blev besviken över min information, men att önska trist väder, sjukdom eller liknande, det är bara larvigt.

Lämnade jobbet 16:50 igår och hade då ställt in min murgröna till en arbetskamrat som nu återkommer på måndag från sin semester. Tycker att jag vårdat den förhållande vis väl: från halvt döende i februari till två riktigt frodiga grenar.


Men inte så snyggt att de spretar åt varsitt håll så köpt en hjärtformad båge för att få styrsel på grenarna. Blev genast mycket finare.


Nå, lämnade kontoret och så middag på pub med familyn, mamma och hennes sambo. Inledde med en Bellini innan maten.


Följde upp med en 100 Watt till maten.


Och någon lajmigt slajmigt grönt efteråt.


Buss hem, hemma till klockan nio ungefär.


Och idag sol och bad. Trettio grader i luften och tjugofem grader i vattnet. Najs!


Sol, bad och vattenrutschkanor igen. Drygt sex timmar i alldeles underbart semesterväder.

Av heroheartdove - 21 juli 2019 23:04

Strålande sol och 27°C ute. Familjen åkte iväg för sol och bad. Riktig semesterkänsla med slö dag: simma lite, sola mycket och vattenrutschbana. Eller heter det ...-kana? Nå väl, en helt fantastiskt god kebab till lunch blev det också.


Fixade naglarna under tidig kväll och nu med riktig sommarfeeling. Jag är så löjligt nöjd med min nagelmänniska som fixar allt pynt helt på fri hand. Inga mallar, schabloner eller stämplar som man kan se många använda sig av. Imponerande!


Avrundade kvällen med lite italiensk antipasti.

Av heroheartdove - 21 juli 2019 00:11

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards