Alla inlägg under juni 2014

Av heroheartdove - 27 juni 2014 02:57

Eller gårdagens kanske, klockan har sedan länge passerat midnatt. Men så, gårdagen i lite bilder. Stallet med familjen. Städa åt djuret och ta in det för pyssel.

Vi fyllde vattenbaljan och gossen slapp gå på väg tillbaka.


Väl hemma stod vi på första parkett när asfaltsläggarna var i farten. Skönt att äntligen få slippa lera och grus!


Kört en sväng med diskmaskinen också, den verkar vara hur bra som helst och arbetar dessutom väldigt tyst, knappt så man inte hör den alls. Tur det, för det vanliga eco-programmen tar drygt tre timmar.


Och så har jag naturligtvis löst ett gäng korsord!

Av heroheartdove - 26 juni 2014 03:41

Jag kan tamejtusan inte låta bli. Sitter och kryssar på tok för länge varje kväll och kan bara inte sluta. Löser dem i turordning och vill liksom lösa klart ett, men kan inte låta bli att börja på ett nytt. Som måste bli färdigt och sedan är cirkeln sluten.

Vad ska man säga? Löst dessa i hysterisk stil under kvällen, med ett öga och öronen mot teven. Har vänt alldeles på dygnet, måste nog vända tillbaka lite i alla fall. 

Men nu ska jag sussa, precis som den här älsklingen!

Av heroheartdove - 25 juni 2014 02:19

Eller skolminister som autorättstavningsprogrammet (världens längsta ord typ) föreslog. Nåja. Familjen for på utflykt, vi tog "gamla Stockholmsvägen" över Vassunda och Fredrikslund bortåt och även den långa vägen över udden till slottet. Barnet uppskattade att få springa runt på bryggorna, var jätteduktig att hålla reda på ben och kanter. Härliga vovvan fick plaska vatten och hämta pinnar, det gillade hon skarpt.


For hem via Övergran, Kulla och Örsundsbro. Dator, middag, fåtöljsömn, teve och ytterligare tre korsord - mitt liv i ett nötskal!

Av heroheartdove - 24 juni 2014 03:34

Hrm... Var det Alfons Åberg som sa så där? I alla fall så funkar jag precis på samma sätt. Mitt i natten tog jag en tallrik havregurt från iMat med Icas müslicrunch och satte mig för att lösa korsord. Vips så blev klockan halv fyra och jag ska upp om bara några timmar. Att jag aldrig lär mig!


Och naturligtvis kan jag ju inte bara krypa till sängs utan jag måste bara fippla lite med mobilen. Suck, jag är hopplös!

Av heroheartdove - 21 juni 2014 23:51

Midsommar och sommarsolståndet. En del sol, men luften är kylig. Ätit gott, druckit gott, mått gott. Inledde med en tjuvstart av helgen med lunch på ett av köpcentrets caféer tillsammans med maken. Skönt att få sitta ner tillsammans utan barn och få rå om varandra. Helgen i övrigt hos mamma med familjen. Trevligt. Och jag älskar vår håriga vovve som skänker oss så mycket glädje!

Av heroheartdove - 17 juni 2014 01:59

Igår var jag iväg och fixade naglarna. Efter att ha kört på en naturlig look med lite kortare naglar den senaste tiden blev det nu fransk manikyr och längre klor! Tycker att det passar himla bra med de här vita tipparna när det är sommar.


Spanade in en godisskål medan jag väntade på nagelskulptören och tog förstås några gottisar. Himla märkligt kan jag tycka. Jag köper sällan godis, äter det sällan men när tillfälle ges kan jag vräka i mig rätt mycket.


Och så har jag gjort "en miljard" uppdateringar på mobilens olika program. Lite tramsigt, men nog är jag en mobilnörd.


I övrigt har livet flutit på himla bra. Tillbringar tid ute vid andningshålet, andas och fyller på med ny energi. Umgås med goda vänner som stöttar och helar. Emellanåt får jag för mig att mitt nätverk inte är särskilt utbrett samtidigt som jag ju inser att jag har otroligt många goda personer runt omkring mig.

Av heroheartdove - 10 juni 2014 23:51


Roar mig annars med må bra aktiviteter så här i den tropiska hetta som nu råder, bland annat hästhoppning.

Av heroheartdove - 5 juni 2014 00:34

Nu har skattepengarna trillat in och jag har förstås lyckats sätta sprätt på en del. Inledde gårdagen med en tur till stallet i sällskap av världens sötaste stjälpreda.


Hem, lite dator, lite tillpiffning och iväg till det lokala köpcentret. Träff med kompis, sushilunch och avspänt babbel i två timmar. Fett najs!


Sedan shoppingspree light. Har inte använt örhängen på evigheter då jag inte haft några lämpliga vardagshängen, men nu hittade jag ett litet paket med tre par på Kick's. Eftersom jag har en rätt fysisk vardag gillar jag inte att ha örhängen som dinglar, så de här passar verkligen perfekt.


Och sedan tog jag mig äntligen råd att köpa en ny klocka. Min nuvarande har läderarmband och det blir så himla snuskigt och ohygieniskt när man använt det ett tag. Nu var jag in på Ur & Penn där jag hittade Klockan med stort K och lämpligt pris. Förutom att jag vill ha en klocka med vanlig urtavla med tim- och minutvisare vill jag också gärna ha en sekundvisare. Sedan vill jag ha datum på den och så metallänk som armband. Eftersom jag bär smycken i både silver och rött och vitt guld behövde metallen vara både i rostfritt och guldfärgad. Och så en vettig prislapp och för mig innebär det ett maxpris på cirka femhundra kronor. Och denna uppfyllde samtliga önskemål!


Så jäkla snygg, älskar den redan!

Avrundade dagen med att beskåda lite barnarbete ;-)

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards