Alla inlägg under augusti 2017

Av heroheartdove - 29 augusti 2017 22:33

Egentligen har jag inte alls planerat för rubriker på engelska, men det har liksom passat och blivit så på ett rätt naturligt sätt. Får se/höra om arbetskamraterna har några åsikter imorgon kring de rätt onaturliga och guldglittrande naglarna imorgon. För jobbet flyter på bra, känns skönt att kunna ha nedräkning, bara tretton arbetsdagar kvar innan det är dags för jobbyte. Just nu tycker jag bara att det är skönt att få avsluta kapitlet med nuvarande arbetsgivaren. Ska se om jag får tid över imorgon, har i alla fall tänkt göra ett inlägg om mitt jobbsökande, varför jag vill byta arbetsgivare, vad jag egentligen tycker om min (nuvarande) arbetsgivare och mina förväntningar på den nya. Inte för att det kanske intresserar mina tappra läsare utan för att jag själv vill kunna minnas och gå tillbaka.

Av heroheartdove - 27 augusti 2017 17:49

Av heroheartdove - 26 augusti 2017 22:02

Så jäkla häftigt! Dryck i överflöd, nya trevliga arbetskamrater och en härlig stämning. Lägg därtill ett riktigt schysst väder. Nice!

Av heroheartdove - 22 augusti 2017 23:25

Efter söndagens simskola var familjen till Ahaanthai och åt en tidig middag. Jag beställde en wok med bland annat fläsk och bambu som de lyckades krydda riktigt bra (thaistarkt) där det hettade ordentligt i munnen, men smakerna ändå kom fram.


Lyxade med efterrätt; glass och chokladsås till barnet och glass med friterad ananas åt mig. Mumsigt, så gott att jag åt upp allt innan jag kom på att jag skulle ha fotat...


Nå. Skolpremiär igår, gick fint. Samling på skolgården och så lite info och prat i klassrummet. Sedan var det full skoldag gör barnen, men vi föräldrar fick lite extra info om fritids. Hoppas att det ska funka bra nu i höst, 28 barn, en klassföreståndare och en assistent. Det vore ju topp om de kunde få en resurs (helst manlig) till. Tur i alla fall att det var den braiga läraren som fick fortsätta med klassen, den andra tog inte alls barnen lika bra.

Idag var vi och köpte en ny ryggsäck efter skolan. Barnet har två stycken redan, men den ena är tokliten och rätt sladdrig, en gratisrygga (typ) från Silja Line. Den andra är en bättre, men fortfarande för liten och dessutom rätt sliten. Nu blev det en svindyr (599 kr) svart ryggsäck. Helt ergonomiskt korrekt med breda formsydda axelband med rem över bröstet.

Imorgon blir det jobb och sedan stallet för att rida tysken, samma på torsdag. Fredag jobb och därefter ridlektion. På lördag kick off med nya jobbet och på söndag ridning av fläckig ponny plus simskola.

Full rulle kanelbulle!

Av heroheartdove - 20 augusti 2017 20:15

Av heroheartdove - 19 augusti 2017 23:19

Kräftpremiär ikväll. Eller, själva premiären var väl för drygt en vecka sedan, men premiär för oss att äta idag. Stannade till vid köpcentret på väg hem från dagens ridtur i ösregn på fläckig ponny. Köpte Smålandskräftan, färska svenska signalkräftor i hink och baguetter. Köpte även en bit ost (riktigt bra pris på Grevé från Skånemejerier och ett paket smör. På Bolaget hade jag tänkt köpa en flaska Dr L som jag fick tips om förra året, men det var helt slut. Så jag köpte en annan tysk riesling och det funkade också riktigt bra till kräftorna.

Av heroheartdove - 18 augusti 2017 23:26


Veckan har rullat på. Barnet och jag kollade på modelljärnvägar i onsdags och besökte en relativt ny lekpark igår. Idag var vi till mamma = lite lugnare för mig. Jag sover hur mycket som helst för stunden igen. Vet inte om det är "sovaikapp-sömn" efter semestern eller eventuell stress (som jag egentligen inte känner av) över nytt jobb, en massa aktiviteter inplanerade under de kommande helgerna eller den fina tysken som inte är helt kurant.

Nå, idag var det ridskolepremiär. Jag fick en pigg ponny och kände mig hyfsat duktig i gruppen. Inte så att det är nån tävling om vem som är bäst, men känns skönt att jag höll mig på deras nivå. Annars kan det vara svårt att kliva in i en väl sammansvetsad grupp som rider på en hög nivå.

Imorgon ska jag skritta ut den fläckiga ponnyn och sen hoppas jag att vi kan äta kräftor i helgen, är så sugen på det nu.

Av heroheartdove - 14 augusti 2017 21:12

Yes, mål uppnått! Skrev i mitten av mars, när jag var irriterad över mina chefers agerande, att jag skulle ha som mål att ha ett nytt jobb efter sommarsemestern. Hade samma mål förra året och klarade det (även om det sedan sket sig med arbetstiderna). Och nu har jag ju grejat det igen, eller egentligen fixat det i förtid. Skrev på anställningsavtal hos ny arbetsgivare en vecka innan semestern och börjar där den artonde september.


Idag var det i alla fall dags för jobbdag 1 efter semestern. Trött, inte van att gå upp så tidigt. Men jobbet har flutit på bra ändå, dels tack vare mina nya arbetsskor och sulor, men också för att jag vet att jag snart börjar om med något nytt.


Och det blir en mjukstart, jobb som vanligt imorgon, men sedan föräldraledig ons-fre + mån nästa vecka. Därefter typ fyra veckor innan jag lämnar för gott. Bye, bye!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards