Alla inlägg under augusti 2012

Av heroheartdove - 29 augusti 2012 23:45

Det rullar på rätt bra just nu, jäkla najs att få ha lite flyt. Hoppas det håller i sig!

Av heroheartdove - 27 augusti 2012 21:07

Idag har vi haft uppstartsmöte i vårt nya arbetslag på jobbet. Vi pratade en del om bekräftelse och att kunna ge feedback. Så fick vi göra en övning där vi fick träna på att ge varandra positiv feedback. Mycket flosklersnack, förstås, men en kommentar etsade sig fast: "Du är snygg att titta på...!"

Av heroheartdove - 27 augusti 2012 00:42

Jag har gått och suktat efter en ganska dyr grej. Produkten finns att köpa i flera olika webbutiker till ganska lika priser, men en butik har utmärkt sig genom att ligga cirka tvåhundra kronor lägre än andra. Visst, ingen jättesumma billigare, men har man det knapert blir det en ganska kännbar skillnad. Jag har velat en massa, men surfade in på sidan nu för att till slut beställa en. Var tanken, men nu hade de höjt priset såklart. Surt! Så nu velar jag igen. Men så jäkla typiskt. Fast är man tramsig får man väl skylla sig själv? Bläh!

Av heroheartdove - 25 augusti 2012 22:39

Jag kan känna mig smått frustrerad över att inte få någon (positiv) respons på det jag gör. Jag hjälper en vän en hel del med dennes sport. Jag sponsrar med tävlingsmaterial, jag coachar och fixar med all markservice så mycket jag bara hinner, men får jag något tillbaka? Nej, naturligtvis inte. Visserligen utgår en hel del av eventuella priser till mig eftersom det är jag som äger tävlingsredskapet, men ändå... Personen skriver på sin blogg och är tacksam över min sponsring, men det skulle ju vara trevligt att få höra något direkt. Inför tävlingarna trimmar vi alltid extra. Jag fungerar lite som tränare, personen trimmar efter eget huvud, men jag kommer med goda råd, tips och idéer. Jag tror att mitt coachande bidrar till personens framgångar, men ändå har jag aldrig någonsin fått ett muntligt, spontant TACK efter en träning. Lite tråkigt. Och frustrerande. Naturligtvis är jag tacksam över samarbetet som jag har med min vän, och jag är väldigt säker på att jag låter vännen få veta det. Därför känns det trist att inte få samma bekräftelse tillbaka.

Av heroheartdove - 25 augusti 2012 09:31

Idag blir det till att äta sur firre. Eller, jag vet att den inte är dur utan att den egentligen är fermenterad/jäst. Knasiga grejer vi stoppar i oss. Fast om man tänker jäsningen som ett sätt att kunna lagra fisken under en längre tid så är det ju inte så konstigt. Jag tycker i alla fall att surisarna är riktigt goda så jag ska nog googla lite och läsa på om dess historia.

Av heroheartdove - 24 augusti 2012 00:17

Att vara sjuk är verkligen inte min melodi. Jag blir rastlös och frustrerad och säkert rätt odräglig för min omgivning. Jag är i vanliga fall ett tämligen aktiv person, gärna med många järn i elden samtidigt, så att då inte göra någonting är ju värsta öknen. Det blir en hel del dator, dvd och tv, men till slut blir ju det också tråkigt. Idag smet jag faktiskt iväg en stund efter lunch. Tog bilen bort till andningshålet och tankade lite ny energi. Välbehövligt. Lyxade även till det med en portion sushi från nyöppnad restaurang. Kom på att jag alltid brukar "tröstäta" sushi när jag är sjukw men denna gång har jag faktiskt inte gjort det, kanske därför som jag fortfarande är sjuk? Men då borde jag bli frisk illa kvickt nu för sushi idag (igår) och faktiskt sushi även i förrgår efter läkarbesöket. Har känt mig lite matt idag, och tungandad, men inte lika psykiskt trött som tidigare. Framgång!

Av heroheartdove - 23 augusti 2012 01:11

Jag är fortsatt sjuk och det är förstås inte roligt. Nä, det jag jublar över är att jag dels fick en tid hos husläkaren samma dag som jag ringde och dels att jag fick en vettig läkare. Ifrågasatte inget, undersökte och tog ett crp. Sjukskrev mig sedan utan gnissel veckan ut. Jag är ju inte hemma för att jag tycker att det är roligt utan för att jag vill bli frisk någon gång.

Av heroheartdove - 20 augusti 2012 22:54

Vem är egentligen Hero Heartdove? Är Hero en verklig person eller en fiktiv? Är Hero Heartdove ett namn egentligen? Finns det överhuvudtaget någon som heter så? Eller någon mer än bloggens? För bakom bloggens Hero Heartdove måste det ju rimligtvis finnas en person, men vem? Och om man nu kan ha ett sådant konstigt namn, hur och varför har man fått det?
:
:
:
Jag kan avslöja att Hero Heartdove är ett fiktivt namn i den mening att jag som gömmer mig här bakom smartfånen egentligen heter något annat. Namnet Hero är väl engelskt (Men kanske finns i andra språk också?) och betyder ju hjälte. Bloggens Hero ser sig inte som någon hjälte som höjer sig över alla andra, utan namnet är valt då det känns ganska könsneutralt. Jag vet att namnet förekommer i minst en film och i den film som jag tänker på är Hero en kvinna och karaktären är i en form av hjältinna, men annars känns kanske namnet lite mer maskulint? Då är Heartdove svårare att förklara/motivera för det är väl inget riktigt namn? Jag tror att namnet är delvis påhittat. För längesedan hörde jag talas om en person som hette (ungefär?) så i efternamn. Jag fick aldrig namnet bekräftat, men jag har själv alltid tänkt mig namnet så. Och det känns vackert. Hjärta och duva symboliserar för mig liv och fred. Det i kombo med hjälte gör det helt optimalt. Och på engelska tycker i alla fall jag att det låter himla snyggt med Hero Heartdove, gärna något som jag skulle vilja heta på riktigt. Namnbyte kanske?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards